Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Tryckkokare

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Lerum
    Inlägg
    851

    Tryckkokare

    Så blev det ändå jul igen...

    Även detta år har tanten pratat om diverse obskyra saker till köket.

    Det har mummlats mycket om Demeyers och Fisslers stekpannor, men även om tryckkokare.

    Någon här som använder sig av tryckkokare?
    Saab 9-5 Aero SC -08 / Jaguar XF 3.0 DS Portfolio -11 / Jaguar X-Type 2.2d Estate -09 / Toyota iQ 1.33 -10

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Laholm
    Inlägg
    42

    Re: Tryckkokare

    Brorsan min fixar typ all sin mat med trykkokare ( ska tydligen vara bra för o spara vitaminer o proteiner o allt sånt som behövs när man ska bli STOOR ) , på det hela så verkar han nöjd med den .

    Gäller bara o passa den så det inte blir för kokt tydligen
    Äntligen Turbo igen
    Saab 9-5 2,0t Aut. Linear sportkombi - 03
    Saab 900i Aut. Sedan -85

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Lerum
    Inlägg
    851

    Re: Tryckkokare

    Citat Ursprungligen postat av Stone
    Brorsan min fixar typ all sin mat med trykkokare ( ska tydligen vara bra för o spara vitaminer o proteiner o allt sånt som behövs när man ska bli STOOR ) , på det hela så verkar han nöjd med den .

    Gäller bara o passa den så det inte blir för kokt tydligen
    Oj oj oj... Större behöver jag ju inte bli, snarare så att man skulle försöka bli lite mindre

    Får se om det blir något köp, man vill ju inte köpa en "bakmaskin" till
    Saab 9-5 Aero SC -08 / Jaguar XF 3.0 DS Portfolio -11 / Jaguar X-Type 2.2d Estate -09 / Toyota iQ 1.33 -10

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Långaryd
    Inlägg
    1 256
    Medlem#
    6069

    Re: Tryckkokare

    En tryckkokare i rostfritt kan ju vara användbar ...
    96 DE LUXE -61, Volvo V60 T6 -11

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Laholm
    Inlägg
    42

    Re: Tryckkokare

    Lyssnat lite mer med brorsan , o han är supernöjd med sin OBH tryckis , fördelarna är ju att det går snabbt , man slipper disk o framförallt det blir nyttigare mat .

    Typ: koka upp Fullkornsris 10 min , växla ner till 2:an , släpp ut ångan , i med laxen o grönsakerna i 5 min , o sen ät o var glad , hoppsan där kom ett lite mat tips oxå
    Äntligen Turbo igen
    Saab 9-5 2,0t Aut. Linear sportkombi - 03
    Saab 900i Aut. Sedan -85

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 527

    Re: Tryckkokare

    Sååå.... Tryckkokare börjar bli på modet igen? Det var väl en sväng på 60tal och sen på senare 70tal har sist har jag för mig?

    Nå väl, tryckkokare har sina fördelar ja, och den största är väl att det går fortare att koka mat, helt enkelt för att det inte börjar koka vid ca 100 grader som i en vanlig kastrull utan först vid klart högre temperatur.

    Att det spar disk vete fan om det stämmer? Men då tillagningstiden kan bli kortare så kan ske inte det hinner ske lika mycket urlakning av ex. vitaminer och smakämnen m.m.


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •