Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Stoor Bilkyrkogård

  1. #1
    Grundladd ReinOs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Uppsala/Junsele
    Inlägg
    354

    Stoor Bilkyrkogård

    Fan vad med bilar! Riktigt synd på många av dom. Finns till och med saab och volvo där. Dessutom kan man se det på Google Maps!!
    http://www.automotorsport.se/nyhetsbrev ... %C3%A4ckt/
    [Rein-O Racing]
    Aircraft: Saab 900s -90 (Gamle Svarten)
    Projekttråd på 900klubben.se

    SAAB - Som Alla Andra fast Bättre

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    339

    Re: Stoor Bilkyrkogård

    Riktigt mycket bilar.

    Det var roligt att ägaren beskrevs som: i 70-årsåldern, blind på ena ögat, ständigt berusad och beväpnad med hagelbössa. I detta skick vaktar han sina bilar mycket noggrant. :-D

    Får hoppas att det inte blir skroten med allting nu när myndigheterna fått upp ögonen för skrotsamlingen. De lär ju få en fight med gubben hursomhelst...
    Saab 9000 2.0t Classic - 98

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Oxelösund
    Inlägg
    582
    Medlem#
    6892

    Re: Stoor Bilkyrkogård

    Herrejösses....

    Tänk om ett gäng bilentusiaster fick ta hand om allt...
    Snacka om kapitalförstöring.

  4. #4
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 146
    Medlem#
    7182

    Re: Stoor Bilkyrkogård

    Kollade igenom alla bilderna igår och ja... Inte LITE bilar han har samlat på sig! Vore kul och bara gå runt och se på alla bilar.

    Såg förövrigt 1st Saab 9000 och 1st Saab 96 samt 1st plåtfälg till og900/9000 och 1st bakaxel ink plåtfälg till 99 med orginal navkapsel över bultarna i rostfritt...

    Var en väldigt blandning i alla fall, på en av bilderna kan man se en Dodge/Chrysler Neon mitt i allt. På en annan bild kunde man se en gammal klassisk MG bredvid en pickup.

    Fanns även en Volvo 145 och en Volvo 140.

    Ja... jag hade lite och göra igår.

    MVH

  5. #5
    Grundladd ReinOs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Uppsala/Junsele
    Inlägg
    354

    Re: Stoor Bilkyrkogård

    Citat Ursprungligen postat av joH900
    Såg förövrigt 1st Saab 9000 och 1st Saab 96 samt 1st plåtfälg till og900/9000 och 1st bakaxel ink plåtfälg till 99 med orginal navkapsel över bultarna i rostfritt...
    Fanns till och med 2 stycken 9000. En mörkblå och en guld/kopparfärgad vad jag kunde se.

    Men visst vore det kul att gå runt och titta. (eller tragiskt)
    Om man kollar på Google Maps-länken så ser man ju verkligen hur stort område det är utspritt över..
    //Seb

    Edit: Btw, Här är länken till orginaltråden om detta, på Mustangforums.com
    http://www.mustangforums.com/forum/clas ... thing.html
    [Rein-O Racing]
    Aircraft: Saab 900s -90 (Gamle Svarten)
    Projekttråd på 900klubben.se

    SAAB - Som Alla Andra fast Bättre

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    2 308

    Re: Stoor Bilkyrkogård

    Faschinerande människa... Köper bilar, kör ut dom i sin skog och lämnar dom att ruttna!

    Oh well, hoppas det löser sig så det kommer lite grejor därifrån, isf vore det ju en guldgruva för entusiaster!

  7. #7
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 951

    Re: Stoor Bilkyrkogård

    Nån som kan direkt länka?

    Vill se Saabarna!

  8. #8

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Inlägg
    319

    Re: Stoor Bilkyrkogård

    Gubben måste då ha gott om pengar om han har råd att göra på det viset och dessutom vara packad dag ut och dag in...eller så har han inga pengar kvar och bränner hemma.

    En hel del av bilarna lär säkert gå att rädda också. Efter att ha sett renoveringen och slutresultatet av en gammal merca som grävdes upp ur marken under en gammal lada så blir man rätt optimistisk.
    9-3 2,0t -01

  10. #10
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 146
    Medlem#
    7182

    Re: Stoor Bilkyrkogård

    Citat Ursprungligen postat av /J
    Efter att ha sett renoveringen och slutresultatet av en gammal merca som grävdes upp ur marken under en gammal lada så blir man rätt optimistisk.
    Finns det några bilder på detta på nätet? Länk isåfall?

    MVH

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Inlägg
    319

    Re: Stoor Bilkyrkogård

    Citat Ursprungligen postat av joH900
    Citat Ursprungligen postat av /J
    Efter att ha sett renoveringen och slutresultatet av en gammal merca som grävdes upp ur marken under en gammal lada så blir man rätt optimistisk.
    Finns det några bilder på detta på nätet? Länk isåfall?

    MVH
    Nej tyvärr finns det inte det och ägaren vill nog knappast att det kommer ut heller men jag kan säga att den är i bättre skick nu än när den var ny. Nu är jag tyvärr dålig på modellbeteckningar på merca men det är en gammal cab, nånstans runt 50-talet vill jag minnas. Finns inte en enda del på den som inte är helt ny eller totalrenoverad. Samma ägare har även 7-8 andra lika fina gamla mercor som han har renoverat och nya objekt fortsätter rulla in allt eftersom.

    Vill inte ens tänka på vad allt kan ha kostat men jag antar att det är en kombination av bilintresse och pensionsförsäkring även om han knappast behöver det sistnämnda.
    9-3 2,0t -01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •