Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 25

Ämne: Tvist med bilfirman ang reparation , behöver hjälp!

  1. #1
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 485
    Medlem#
    6901

    Tvist med bilfirman ang reparation , behöver hjälp!

    Hej!

    Jag har köpt min 9-5 Biopower hos en bilfirma för några månader sedan.

    Det är så att Cambern står fel , man ser att hjulen lutar som f*n.

    Svenska bil har även gjort en 4 hjulsmätning.





    Värdet ska stå på -0,80 med tolerans till -0,55 till -1,05 .

    mina värden Vänster -1,76 och höger -2,29

    Svenska bil hävdar att bilen står så här från fabrik och att det ska vara så.
    Dom har bytt A-bussningar.
    Pappret jag har i handen säger ju att det står galet , varför sätter dom en tolerans om den inte ska följas?

    Ska jag behöva finna mig i att bakvagnen lutar på en bil för 150 tusen kronor?
    Stog inget i varudeklarationen om felaktiga hjulvinklar.
    Den är även jävligt vinglig på vägen vilket också är normalt enligt Svenska bil.

    Jag har känt på innerkanten på sommardäcken att dom börjat få en tendens till att få tå häl slitage.

    Ska jag behöva byta däck varje säsong på en bil för 150 000 eller vad?

    Vem har rätt och vem har fel?
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Gävle, Uppsala
    Inlägg
    12

    Re: Tvist med bilfirman ang reparation , behöver hjälp!

    Kan inget om detta däckproblem med lutning. Men om det är vingar när du kör bil är det juh en osäker bil, att köra är det juh skit! Det kan vara så att de inte fattar det hela, för de inte vill säga vad som är fel och säga att de har fel och få rätta till felet. Det Svenska bil gör mot dig är sååååååå jävla skit.

    Farsan köpte en Seat Alahambra och det så att det automat på bilen men att så fort automaten bytte växel så högg det till så man nästan var nära att krocka in i ratten(tur med livbältet . Farsan gick tillbaka och sa att det var konstigt detta, men de sa att "bilen skulle bete sig så." Detta var inte svenska bil dock.

    Då åkte farsan till någon annan firma och de skratta bara, "då kan de inget om bilar"
    Farsans var helt splitter ny. 250 000 kr eller nått åt det hållet. De fixa problmet iaf.
    Du ska inte lite på svenska bil åk till en "kunnig" firma och få ett utlåtande istället.

    Svenska bil vågar inte erkänna och göra något åt det hela. fegt och oseriöst.
    Saab 9-3 SS 2.0T - 04

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Hökarängen
    Inlägg
    131

    Re: Tvist med bilfirman ang reparation , behöver hjälp!

    Jag anser att du har rätt. Om bilen känns vinglig och du har däckslitage, så är bara det tecken på att något är fel.

    Finns väl lite olika vägar att gå.

    Du kan ju ringa till Saab och be dem maila pdf eller motsvarande med hjulvinklar. Vet inte om de kan hjälpa dig, men eftersom säljaren påstår att det är så från fabrik och det ska vara så, så måste ju ett papper från Saab med andra specar peka på att säljaren har fel.

    Du kan också göra ett M-test på bilen. Det görs via Motormännen. Fördelen med det är att de förmodligen upptäcker andra småfel som enligt konsumentköplagen ska åtgärdas av säljaren om han inte kan påvisa att du orsakat felet.

    Gör du ett M-test får du även tillgång till Motormännens jurister, vilket har löst konflikter med bilhandlare för mig.

    Det är någonting med frasen "om du vill så kan du få prata med min jurist om det här" som får bilhandlare att böja sig.

    Nackdelen med ett M-test är att det är ganska kostsamt. Det var ett tag sedan jag gjorde ett sånt, och jag tror att priset då låg kring 5000:-.

    Du kan maila till Sverker på PLUS. Han kommer kanske inte ta upp det i programmet, men du kan informera Svenska Bil om att du mailat honom och ge en kopia på mailet.

    Löser det sig inte så kan du anmäla dem till ARN, fast det tar lång tid att få igenom.

    Om du inte är helt hemma på konsumentköplagen så borde du läsa på. Det underlättar vid diskussioner.


    KKL säger att alla fel som upptäcks inom 6 månader efter köp räknas som fel som fanns redan innan bilen köptes, varför det är säljarens ansvar att åtgärda felen. Är felen varudeklarerade gäller det inte. Skönaste kommentaren jag fått från bilhandlare angående det är, "Men om det var så skulle alla bilhandlare gå i konkurs, så vi kan inte följa den lagen". Det var ungefär då jag frågade om de ville prata med "min" (läs: motormännens) jurist om ärendet.
    Nu: Saab 9-5 Vector Sportcombi 2,3t från 2002 (trimmad). Pilotpaket, massa lullull.
    Tidigare: Saab 9000 2,3t -1997 (konverterad till FTT med styrbox från 2.3T 200hk + MV)

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    367

    Re: Tvist med bilfirman ang reparation , behöver hjälp!

    Börja med att begära ut toleranserna från Saab ocu vifta med det framför verkstaden. Ett M-test är bra, men kostar "bara" ca 2000 - kanske nästa steg.
    9-3 aero cab - 02 ¤såld¤
    Nu med familjejaguar, X-Type 2,5 AWD

  5. #5
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 485
    Medlem#
    6901

    Re: Tvist med bilfirman ang reparation , behöver hjälp!

    Toleranserna har jag ju på pappret från 4 hjulsmätningen.

    Jag har köpt bilen via en Citroen Handlare som sedan anlitat Svenska bil i Akalla (Jävla piss ställe , lämna aldrig bilen där).

    Och eftersom Svenska bil säger att bilarna är såhär orginal från fabrik så tror ju Citroen på dom och inte på mig även fast jag har svart på vitt att det står fel på papper.

    Var uppe på Svenska Bil i kungens Kurva och kikade på nya 9-5or och kunde inte se denna lutning på någon av dom , hur kommer det sig om bilarna nu har denna lutning från fabrik , jävla bullshit , Saab skulle inte kunna leverera bilar med felaktiga hjulvinklar.

    Jag är Medlem i Motormännen så ska ringa och prata med deras jurister imorgon innan Citroen chefen ringer mig.
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  6. #6
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 485
    Medlem#
    6901

    Re: Tvist med bilfirman ang reparation , behöver hjälp!

    Dessutom funderar jag på att reklamera bilen då dom haft den inne för samma fel mer än 2 gånger nu.

    Taget från konsumentverket.se

    Rättigheter vid fel
    Om det är fel på bilen har du rätt att kräva att säljaren avhjälper felet eller levererar en likvärdig felfri bil utan kostnad och inom skälig tid.
    Vad som är skälig tid, det vill säga hur lång tid säljaren ska få på sig, måste bedömas från fall till fall. Avhjälpandet eller leveransen av en felfri bil får inte förorsaka dig som köpare väsentliga olägenheter. Du behöver exempelvis inte finna dig i att lämna in bilen för reparation av ett och samma fel mer än två gånger.

    Detta kan du kräva

    Om säljaren inte avhjälpt felet inom skälig tid och utan olägenheter för dig, eller levererat en likvärdig felfri bil, har du tre möjligheter:

    * avdrag på priset som motsvarar felet
    * ersättning för kostnader för att få bilen reparerad på en annan verkstad
    * häva köpet - om felet är av väsentlig betydelse för dig.

    Dessutom kan du ha rätt till skadestånd för till exempel inkomstförlust som du orsakas på grund av felet. Läs mer om detta i avsnittet "skadestånd".
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Hökarängen
    Inlägg
    131

    Re: Tvist med bilfirman ang reparation , behöver hjälp!

    Låter som en bra plan. Det är ju lite av en klyscha (eller vad man ska kalla det), men det viktigaste är att man står på sig.

    Det är lite djungelns lag när man handlar med bilar. Du får se till att ha stora tänder.

    Ett tips som hjälpt mig när jag varit i liknande situationer är att skriva ner vad man själv vill på ett papper och formulera en plan utifrån det.

    Om du vill häva köpet så krävs det nog en bra plan. Bilhandlare brukar inte vara så pigga på det. De måste sälja bilen igen, och bilen får ytterligare en ägare i registret.
    Nu: Saab 9-5 Vector Sportcombi 2,3t från 2002 (trimmad). Pilotpaket, massa lullull.
    Tidigare: Saab 9000 2,3t -1997 (konverterad till FTT med styrbox från 2.3T 200hk + MV)

  8. #8
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    STOCKHOLM
    Inlägg
    2 283

    Re: Tvist med bilfirman ang reparation , behöver hjälp!

    Turbo_Danne->

    Reklamerade du inte förra bilen också pga strul med automatlådan? Är bilen vinglig med sommardäcken på och har du ordentligt med luft i däcken?

    //Jesper #1873
    Saab 9-5 SC 2,3t Biopower Vector Griffin -09
    Volvo V50 D5 2008 - vinteredition
    TLX801 du är saknad...

  9. #9
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 485
    Medlem#
    6901

    Re: Tvist med bilfirman ang reparation , behöver hjälp!

    Citat Ursprungligen postat av Jesper 1873
    Turbo_Danne->

    Reklamerade du inte förra bilen också pga strul med automatlådan? Är bilen vinglig med sommardäcken på och har du ordentligt med luft i däcken?

    //Jesper #1873

    Jo det gjorde jag , eller det var dom som ville köpa tillbaka bilen eftersom dom inte kunde få ordning på den.

    Den var vinglig även med 17 tummarna med 3.0 bars tryck.
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  10. #10
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    STOCKHOLM
    Inlägg
    2 283

    Re: Tvist med bilfirman ang reparation , behöver hjälp!

    Turbo_Danne->

    Kolla med bilfirman om du inte kan få vända dig till någon som kan hjälpa dig istället. Många har ju problem med sina sänkta 9-5'or och detta brukar lösas med hjälp av schims. Ett tips är att du ringer till Bilforum i Kungsängen som jobbar en hel del med Nordic och kollar om dom tror sig kunna hjälpa dig innan du reklamerar köpet. Sök på forumet så hittar du svar. Sen kan man ju undra varför den är så sned.. Har den gått långt är fjädrar och dämpare slut etc.

    Kolla i min signatur så ser du att jag har helt andra riktvärden (har iofs en Aero kombi) . Lycka till.

    //Jesper #1873
    Saab 9-5 SC 2,3t Biopower Vector Griffin -09
    Volvo V50 D5 2008 - vinteredition
    TLX801 du är saknad...

  11. #11
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 485
    Medlem#
    6901

    Re: Tvist med bilfirman ang reparation , behöver hjälp!

    Den har gått 8000 mil.

    Jag vill ju att dom ska fixa den , men om dom inte vill så kan jag inte göra så mycket.

    Nått är ju helt galet när deras lånebil en Citroen Nemo går bättre än en 9-5a på vägen.

    Eftersom max 1 schims får monteras så är det inte rätt sätt att gå , tror som du att fjädrar och dämpare är slut då den gärna hoppar i sidled vid brunnslock osv.
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  12. #12
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    STOCKHOLM
    Inlägg
    2 283

    Re: Tvist med bilfirman ang reparation , behöver hjälp!

    Hej

    Är A-bussningarna byta och den fortfarande är instabil i sidled över t ex brunnslock skulle jag slå ett slag för dina stötdämpare. Se till att montera Koni istället för Saab Original. HUr ställer sig firman till att du byter verkstaden?

    //Jesper #1873
    Saab 9-5 SC 2,3t Biopower Vector Griffin -09
    Volvo V50 D5 2008 - vinteredition
    TLX801 du är saknad...

  13. #13
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 399
    Medlem#
    6935

    Re: Tvist med bilfirman ang reparation , behöver hjälp!

    Citat Ursprungligen postat av Turbo_Danne
    Den har gått 8000 mil.

    Jag vill ju att dom ska fixa den , men om dom inte vill så kan jag inte göra så mycket.

    Nått är ju helt galet när deras lånebil en Citroen Nemo går bättre än en 9-5a på vägen.

    Eftersom max 1 schims får monteras så är det inte rätt sätt att gå , tror som du att fjädrar och dämpare är slut då den gärna hoppar i sidled vid brunnslock osv.
    Hade exakt samma fel på min 9-5 -00 när jag köpte den, gick fan på tvären över brunnslock och järnvägsspår. Dämparna var slut fram och otroligt slut bak.
    Jag köpte en chassisats från GE motorsport, och problemet försvann, blev en helt ny bil.
    Är tydligen en svag punkt på tidiga 9-5, speciellt kombin, då alla verkar ha helt kassa dämpare redan vid 7-8000 mil.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    119

    Re: Tvist med bilfirman ang reparation , behöver hjälp!

    Hihi, lustigt att du fått exakt samma situation som jag med din bil, med tanke på dina påhopp på mig i tidigare trådar. Din 9-5 Biopower går snett på vägen och du bråkar med Svenska Bil Akalla om det.

    Ta ett tips från en som varit i snitt 1 ggr månaden på verkstan med min 9-5 Biopower 2007:

    -Svenska Bil Akalla/Globen kan inte meka bilar!

    Så enkelt är det. De slår i handböcker och kliar sig i huvudet, men de är totalt okunniga att hjälpa dig.

    Testa Däckspecialen i Västberga istället, fråga efter Dennis. Så ska de nog kunna få ordning på din bil.
    Saab är världens bästa bil

  15. #15
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327

    Re: Tvist med bilfirman ang reparation , behöver hjälp!

    Citat Ursprungligen postat av MrSpeed
    Hihi, lustigt att du fått exakt samma situation som jag med din bil, med tanke på dina påhopp på mig i tidigare trådar. Din 9-5 Biopower går snett på vägen och du bråkar med Svenska Bil Akalla om det.

    Ta ett tips från en som varit i snitt 1 ggr månaden på verkstan med min 9-5 Biopower 2007:

    -Svenska Bil Akalla/Globen kan inte meka bilar!

    Så enkelt är det. De slår i handböcker och kliar sig i huvudet, men de är totalt okunniga att hjälpa dig.

    Testa Däckspecialen i Västberga istället, fråga efter Dennis. Så ska de nog kunna få ordning på din bil.
    Är ett helt annat fel han har på sin bil, och ett relativt vanligt fel på 9-5or, så en rak gämförelse med dina problem går inte att göra, mer än att ni delar samma åsikt om just Svenska bil Akalla, vilken säkerligen ni delar med alla på detta forum som ngn gång har besökt dem...

    Turbo_danne>> det mest troliga är att både bussningar samt dämpare i bakvagn är slut. Dämparna på 9-5an tål bl.a. inte att hissas upp på lift med fälgarna kvar på bilen så de hänger fritt i luften... Detta tar mycket på livslängden, och i och med att vi i detta land byte däck titt som tätt så.. Ja du förstår säkert. På mina föräldrars 9-5 Aero -03 var dämparna bak slut vid ca 7000 mil, och då hade den avverkat merparten av dessa mil på motor/landsväg som "pendlarbil" mellan södra frankrike och sthlm (bör inte slita särskilt mycket på dämpare, bussningar). Bilen blev som ny efter ett byte av dessa. Självfallet skall citroen-handlaren stå för detta problem i och med att de sålt en bil till dig där de fallerat med att ta med denna brist i varudeklarationen.

    Har du prövat att bara be svenska bil om de mätvärden som räknas som "inom gränsvärden" och visat dessa för Citroen? Har du svart på vitt att dina verkliga värden är utanför tollerenserna så har ju faktiskt inte svenska bil's åsikte ngt med saken att göra då de är högst subjektiva.
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  16. #16
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 485
    Medlem#
    6901

    Re: Tvist med bilfirman ang reparation , behöver hjälp!

    Citat Ursprungligen postat av MrSpeed
    Hihi, lustigt att du fått exakt samma situation som jag med din bil, med tanke på dina påhopp på mig i tidigare trådar. Din 9-5 Biopower går snett på vägen och du bråkar med Svenska Bil Akalla om det.

    Ta ett tips från en som varit i snitt 1 ggr månaden på verkstan med min 9-5 Biopower 2007:

    -Svenska Bil Akalla/Globen kan inte meka bilar!

    Så enkelt är det. De slår i handböcker och kliar sig i huvudet, men de är totalt okunniga att hjälpa dig.

    Testa Däckspecialen i Västberga istället, fråga efter Dennis. Så ska de nog kunna få ordning på din bil.
    Exakt samma problem?

    Nej!

    Har jag anlitat Svenska Bil Akalla?

    Nej! Bilfirman jag köpte bilen av har anlitat Svenska bil.
    Jag skulle själv varken köpa bil där eller anlita deras verkstäder.

    Och skillnaden mellan mig och dig är jag inte ger dom 17 gånger på sig att laga bilen utan dom får 2 , är den inte okej sedan så får dom ta tillbaka bilen.
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  17. #17
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 485
    Medlem#
    6901

    Re: Tvist med bilfirman ang reparation , behöver hjälp!

    Citat Ursprungligen postat av Johnken
    Citat Ursprungligen postat av MrSpeed
    Hihi, lustigt att du fått exakt samma situation som jag med din bil, med tanke på dina påhopp på mig i tidigare trådar. Din 9-5 Biopower går snett på vägen och du bråkar med Svenska Bil Akalla om det.

    Ta ett tips från en som varit i snitt 1 ggr månaden på verkstan med min 9-5 Biopower 2007:

    -Svenska Bil Akalla/Globen kan inte meka bilar!

    Så enkelt är det. De slår i handböcker och kliar sig i huvudet, men de är totalt okunniga att hjälpa dig.

    Testa Däckspecialen i Västberga istället, fråga efter Dennis. Så ska de nog kunna få ordning på din bil.
    Är ett helt annat fel han har på sin bil, och ett relativt vanligt fel på 9-5or, så en rak gämförelse med dina problem går inte att göra, mer än att ni delar samma åsikt om just Svenska bil Akalla, vilken säkerligen ni delar med alla på detta forum som ngn gång har besökt dem...

    Turbo_danne>> det mest troliga är att både bussningar samt dämpare i bakvagn är slut. Dämparna på 9-5an tål bl.a. inte att hissas upp på lift med fälgarna kvar på bilen så de hänger fritt i luften... Detta tar mycket på livslängden, och i och med att vi i detta land byte däck titt som tätt så.. Ja du förstår säkert. På mina föräldrars 9-5 Aero -03 var dämparna bak slut vid ca 7000 mil, och då hade den avverkat merparten av dessa mil på motor/landsväg som "pendlarbil" mellan södra frankrike och sthlm (bör inte slita särskilt mycket på dämpare, bussningar). Bilen blev som ny efter ett byte av dessa. Självfallet skall citroen-handlaren stå för detta problem i och med att de sålt en bil till dig där de fallerat med att ta med denna brist i varudeklarationen.

    Har du prövat att bara be svenska bil om de mätvärden som räknas som "inom gränsvärden" och visat dessa för Citroen? Har du svart på vitt att dina verkliga värden är utanför tollerenserna så har ju faktiskt inte svenska bil's åsikte ngt med saken att göra då de är högst subjektiva.
    Håller helt med dig där , just nu har dom bilen hos sig och dom ska tydligen kontakta Bilforum i Kungsängen så får vi se.

    Update kommer så fort jag vet något mer.
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  18. #18
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    119

    Re: Tvist med bilfirman ang reparation , behöver hjälp!

    Citat Ursprungligen postat av Turbo_Danne
    Citat Ursprungligen postat av MrSpeed
    Hihi, lustigt att du fått exakt samma situation som jag med din bil, med tanke på dina påhopp på mig i tidigare trådar. Din 9-5 Biopower går snett på vägen och du bråkar med Svenska Bil Akalla om det.

    Ta ett tips från en som varit i snitt 1 ggr månaden på verkstan med min 9-5 Biopower 2007:

    -Svenska Bil Akalla/Globen kan inte meka bilar!

    Så enkelt är det. De slår i handböcker och kliar sig i huvudet, men de är totalt okunniga att hjälpa dig.

    Testa Däckspecialen i Västberga istället, fråga efter Dennis. Så ska de nog kunna få ordning på din bil.
    Exakt samma problem?

    Nej!

    Har jag anlitat Svenska Bil Akalla?

    Nej! Bilfirman jag köpte bilen av har anlitat Svenska bil.
    Jag skulle själv varken köpa bil där eller anlita deras verkstäder.

    Och skillnaden mellan mig och dig är jag inte ger dom 17 gånger på sig att laga bilen utan dom får 2 , är den inte okej sedan så får dom ta tillbaka bilen.
    Den var beggad och hade gått ganska långt va? Lycka till!
    Saab är världens bästa bil

  19. #19
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 485
    Medlem#
    6901

    Re: Tvist med bilfirman ang reparation , behöver hjälp!

    Långt och långt , 7500 mil hade den gått när jag köpte den , nu har den gått 8000.
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  20. #20
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 485
    Medlem#
    6901

    Re: Tvist med bilfirman ang reparation , behöver hjälp!

    Har nu haft bilen sedan i fredags och camber står bra nu men jag är inte nöjd med beteendet på vägen.

    Kör man över ett brunnslock eller liknande eller byter fil och det är en liten kant känns det som bilen ska få en sladd , skitäckligt.

    Den stötig bak och gungar man på den i bak så står den och gungar i flera gånger efter jag slutat gunga bilen.

    Ska ringa bilfirman i morgon igen!

    Update kommer!
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

Liknande ämnen

  1. Byta till Trionic i OG900
    Av tummen87 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 69
    Senaste inlägg: 2015-08-21, 02:27
  2. Vilket ansvar har bilfirman?
    Av 9-3a i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-06, 10:40
  3. Bilfirman Bluff & Båg AB
    Av TeamKarlsson i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 23:42
  4. Svar: 43
    Senaste inlägg: 2005-06-19, 16:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •