Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Använd Bilbälte!!

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 079

    Använd Bilbälte!!

    Flera av mina vänner kör utan bilbälte, visst ingen fara tycker man mitt i natten på en 50-väg. Tänk om, jag fick en riktig tankeställare!
    http://www.garaget.org/video/w9khut75ed16


    http://www.youtube.com/watch?v=-uGGv...layer_embedded
    Saablös dåre

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    kumla
    Inlägg
    95

    Re: Använd Bilbälte!!

    jo jag kör i princip aldrig en meter utan bälte, satte en v70 i två trän en vinter (la bilen på sidan, vet ej varför bara en reaktion jag fick, bilen gick raktfram när jag tappade kontrollen).

    och en gång krockade jag med en saab 9-5 (polisbil) med morsans renault 5 och jag blev ganska knockad av brorsan (som satt i passagerarsätet) som inte hade bälte.

    det är inte jobbigt att ta på bältet, och det är INTE "tuffare" att köra utan... -jo det finns killar som faktiskt inte kan tänka sig att ha bälte för det är mesigt.

    oj nu lät man ju som värsta moraltanten.
    The Men of Purity Weekend cancelled due to lack of interest

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 079

    Re: Använd Bilbälte!!

    Jag kan förstå moppe pojkar som har hjälmen längst upp på huvudet och har en cigg i munnen, det är skit tufft!...... Eller inte, men de kan jag förlåta pga bristande hjärnverksamhet.

    Men de som faktiskt tycker det är mesigt att ha på sig bilbälte borde få 10 dubblad premie, tror deras skador kostar lite mer vid en ev krock än oss andra som har bilbälte.
    Saablös dåre

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Södetälje
    Inlägg
    11

    Re: Använd Bilbälte!!

    Ja använder alltid bälte även om ja bara ska 50 meter, det är ju så lätt att ta på sig det samt att man inte märker att man har det på sig. Men min bästa vän körde 5 år utan bälte han hade inte en tanke på att använda det, och tack vare det så lever han inte längre... Känns så jävla illa att förlora en underbar vän på detta sätt.

    Är det av slöhet folk inte använder bilbälte? men det måste ju va jobbigare att gå till bilen än vad det är att ta på sig bältet
    9-3 cab-04

  5. #5
    Grundladd ReinOs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Uppsala/Junsele
    Inlägg
    356

    Re: Använd Bilbälte!!

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Jag kan förstå moppe pojkar som har hjälmen längst upp på huvudet och har en cigg i munnen, det är skit tufft!...... Eller inte, men de kan jag förlåta pga bristande hjärnverksamhet.
    Det fenomenet har jag då aldrig förstått. Visst, även jag har ju varit moppepojke en gång i tiden (inte såå längesen ), visst körde man väl utan nån gång ibland, men jag hade aldrig en tanke på att köra med hjälmen på det viset. Ser bara dumt ut och det måste väl nästan vara större risk att få otäcka skador på t.ex. nacken om man ramlar illa, än om man kör utan hjälmen helt. Dock ska man ju ha den på sej ordentligt. Nog ot..

    Själv kör jag endast utan bälte om jag bara ska flytta bilen några meter och inte ska köra fortare än kanske 20km/h. Även på jobbet (arlanda) så kör jag med bälte om det finns, till skildnad mot vissa andra som jobbar där.
    //Seb
    [Rein-O Racing]
    Aircraft: Saab 900s -90 (Gamle Svarten)
    Projekttråd på 900klubben.se

    SAAB - Som Alla Andra fast Bättre

Liknande ämnen

  1. Bärgningskrok i fronten använd
    Av håna i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-02-02, 11:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •