Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Nissar på blocket nu igen

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    339

    Nissar på blocket nu igen

    Varför skickar folk mail och frågar om varan är kvar och hör sedan aldrig av sig igen? Är det brist på impulskontroll som det handlar om tro?
    Saab 9000 2.0t Classic - 98

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 014

    Re: Nissar på blocket nu igen

    Otroligt vanligt. Annonserar man ut något så ringer det direkt från människor som är jätteintresserade. Sen hör man aldrig av dom.
    Fredrik J

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481

    Re: Nissar på blocket nu igen

    är alltid så, en del går tom så långt att de ska ha kontonr för att skicka över pengar, sen hör man inget mer.
    då vet man ju inte riktigt hur man ska gå vidare.

    Ju större grejer man säljer ju bättre, för då måste folk komma och hämta och då är det först på plats som gäller och inget velande hitan och ditan.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    178

    Re: Nissar på blocket nu igen

    Det värsta jag har varit med om var en kille som ringde när jag hade min seat till salu och bara var helt lyrisk och ABSOLUT skulle ha den, han ville att jag skulle plocka ner den från nätet och ingen annan behövde kolla på den, han skulle ha den. Han ringde från hemligt nr, skulle återkomma om tid för att "hämta" den, men ringde inte upp igen.
    Tröttsamt. Man undrar ju vad folk håller på med?
    Barn omtalar vad de gör, gubbar vad de gjort, och narrar vad dom ska göra./Johan Oxenstiern

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481

    Re: Nissar på blocket nu igen

    Citat Ursprungligen postat av Helgonet
    Det värsta jag har varit med om var en kille som ringde när jag hade min seat till salu och bara var helt lyrisk och ABSOLUT skulle ha den, han ville att jag skulle plocka ner den från nätet och ingen annan behövde kolla på den, han skulle ha den. Han ringde från hemligt nr, skulle återkomma om tid för att "hämta" den, men ringde inte upp igen.
    Tröttsamt. Man undrar ju vad folk håller på med?

    fick typ 70st sånna sist jag sålde en bil, intresset var iskallt, sänkte priset rejält då jag skulle på semester och ville ha bort bilen innan dess.
    Ringde ju iag 7-8st i timmen och alla skulle ha och reservera och ha sig, 2st dök upp, 1 som gnällde på egentligen allt som stod i annonsen, och en som köpte bilen efter typ 3km provtur,,,

    Jag har inte heller fattat varför man ringer på nått och sen aldrig hör av sig, är det så att man ändrat sig eller dyl kan man ju ringa och säga det istället.
    Ringer någon med hemligtnr eller dyl så brukar jag bara spela med, aldrig lyckats sälja nått till någon sånn.,,,
    Men det måste ju va en hel del folk som inte är riktigt 100 i huvet som ringer....
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    166

    Re: Nissar på blocket nu igen

    Det tillhör väl god sed att ringa upp och meddela om man inte längre är intresserad? Speciellt om man har bestämt möte eller har varit och kollat på grejjerna.
    Det har hänt att man har slutat tidigare från jobbet bara föra att någon ska komma och kolla på det man ska sälja. Sen dyker den jäveln inte upp.
    Johan B. Kör en 9-5 Aero 2001. Mnr.5833
    http://www.garaget.org/?car=8208

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    kumla
    Inlägg
    95

    Re: Nissar på blocket nu igen

    jag håller just nu att bevakar min mail 45ggr om dan pga folk som givetvis via mail vill byta bil med mig (har min bmw ute).

    jag har själv ändrat mig ibland och då hört av mig till säljaren, MEN ibland går det inte ens att få fatt på säljaren...
    The Men of Purity Weekend cancelled due to lack of interest

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 768

    Re: Nissar på blocket nu igen

    Hej!

    Va oxå med om detta i veckan. Fick ett mejl från en kille som undrade om bilen fortfarande fanns kvar samt vilket pris.

    Svarade att den stod avställd i garaget samt gav ett pris.

    Har inte hört nått, tycker det är väldigt konstigt. Visst om en tycker att priset är för högt så kan de ju alltid komma en ett bud. Men men, en slutar aldrig att förundras över människan.


    Mvh Jonas
    mvh Jonas

    Gammalt Skåp Audi A4 Avant 2.0 TS Quattro...

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Bilen dog i 100km/h för att sen starta igen för att dö igen OG9-5
    Av Brainy i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-02-10, 09:55
  2. Blocket i kubik
    Av MaMa i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 02:52
  3. Hål i blocket? B204
    Av Sjn i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-07, 23:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •