Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 99

Ämne: Köpa tv spel, XBox 360 el PS3, Blev PS3, regionsfri?

  1. #1
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 335

    Köpa tv spel, XBox 360 el PS3, Blev PS3, regionsfri?

    Funderar på att köpa mig ett nytt tv spel. Har idag Xbox och har varit nöjd med det, men efter att spelat lite PS3 så inser man ju hur förlegad XBoxen tyvär är.

    Så till min fråga. Jag är ute efter bättre grafik att mata min projje med men spelar i övrigt i princip bara bilspel, samt imellanåt ngt sportspel typ hockey och golf. Inget onlinespelande, filmtittande el liknande. Blir jag lika nöjd med en Xbox som en PS3a?För- / Nackdelar med de båda? Går det att chippa 360n? PS3an är man väll så illa tvungen att "köpa" spelen till?
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    87

    Re: Köpa tv spel, XBox 360 el PS3

    Fördelarna med xboxen är att den är betydligt billigare i inköp och den går att chippa.
    Just chipp-möjligheten är dock en enorm fördel. Det handlar inte bara om att snika till sig billigare spel utan även att ha valmöjligheten och bekvämligheten att "handla" från ett enormt utbud av spel hemma från soffan. En inte helt underskattad fördel på bakissöndagen...

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Lerum
    Inlägg
    851

    Re: Köpa tv spel, XBox 360 el PS3

    Jag valde PS3 för att jag tycker att Xbox 360 är en ganska högljudd upplevelse, visst har de blivit bättre med åren men den väsnas ganska duktigt fortfarande.

    Sen att PS3 har Blu-Ray och kan koda av de ny HD-ljudformaten gör ju inte saken sämre.

    Nu skulle du ju inte kolla film, men ändå

    Är du osäker så köp en av varje, framför allt Xbox 360 kostar ju nästan inget idag
    Saab 9-5 Aero SC -08 / Jaguar XF 3.0 DS Portfolio -11 / Jaguar X-Type 2.2d Estate -09 / Toyota iQ 1.33 -10

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 335

    Re: Köpa tv spel, XBox 360 el PS3

    Citat Ursprungligen postat av ByggareB
    Jag valde PS3 för att jag tycker att Xbox 360 är en ganska högljudd upplevelse, visst har de blivit bättre med åren men den väsnas ganska duktigt fortfarande.

    Sen att PS3 har Blu-Ray och kan koda av de ny HD-ljudformaten gör ju inte saken sämre.

    Nu skulle du ju inte kolla film, men ändå

    Är du osäker så köp en av varje, framför allt Xbox 360 kostar ju nästan inget idag
    Nej, film spelas från DVDn, och skall det bli blueray i framtiden så blir det en dedikerad spelare för detta då jag tyvär har lite svårt för det här med att spela film från tv-spelskonsol (min hjärna säger att det inte är rätt , ngn med en bra psykolog?)...

    Ljudupplevelsen kan jag leva med tror jag då ljudet från högtalarna endå överröstar

    Så 99% hänger nog egentligen på vilka spel som finns tillgängliga till de olika spelkonsolerna samt hur bra spelupplevelsen/grafiken är på de olika. Skall mata en projje (1280*768 med hdmi på i dagsläget 100" duk, blir troligen ngt större när vi flyttar)
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    2 642

    Re: Köpa tv spel, XBox 360 el PS3

    Du blir nog riktigt nöjd vilken du än väljer, sport och bilspel är så gott som lika på dom båda, är väl bilspelen som skiljer lite men inget speciellt.
    Har båda men tycker PS3an känns bättre, mer välbyggd och genomtänkt.
    BluRayen i PS3an ska ju va riktigt bra också och slå många dyrare standalone spelare där ute och kör du 100" så kommer du njuta av BluRay filmerna, blir riktigt snyggt.

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    841

    Re: Köpa tv spel, XBox 360 el PS3

    Citat Ursprungligen postat av Johnken
    Nej, film spelas från DVDn, och skall det bli blueray i framtiden så blir det en dedikerad spelare för detta då jag tyvär har lite svårt för det här med att spela film från tv-spelskonsol (min hjärna säger att det inte är rätt , ngn med en bra psykolog?)...
    Det finns fjärr att köpa för just DVD/Bluray uppspelningen. Om det var det du tänkte på. http://www.webhallen.com/prod.php?id=69219

    DVD/bluray spelaren i PS3 är riktigt riktigt bra.

    Många köper PS3an för enbart bluray. Andra enbart för spel. Men du får liksom allt i ett, vare sig du vill eller inte.

    Helt klart en PS3.
    Jag säger bara Gran Turismo! Det kommer äga nåt fruktansvärt.
    http://www.granturismoworld.com/sv-se/index.htm
    Mr. Blu-Ray
    "Fluffmatta"
    9-5 2.3t -01 TD04 E85 Mackanized.

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 286

    Re: Köpa tv spel, XBox 360 el PS3

    En annan fördel med PS3 är att man väldigt enkelt kan streama HD-material, videoklipp, mp3.or, bilder och annat från din dator.

    PS3.an hittade båda mina datorer i mitt trådlösa nätverk direkt, bara att logga in och köra.

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 941

    Re: Köpa tv spel, XBox 360 el PS3

    Citat Ursprungligen postat av 93t
    En annan fördel med PS3 är att man väldigt enkelt kan streama HD-material, videoklipp, mp3.or, bilder och annat från din dator.
    Det kan du göra med Xboxen med ...
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 286

    Re: Köpa tv spel, XBox 360 el PS3

    Citat Ursprungligen postat av root
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    En annan fördel med PS3 är att man väldigt enkelt kan streama HD-material, videoklipp, mp3.or, bilder och annat från din dator.
    Det kan du göra med Xboxen med ...

    Hur funkar det med HD-material?, alla 360 har väl inte hdmi?

  10. #10
    Guest

    Re: Köpa tv spel, XBox 360 el PS3

    Köpte mig en x-box360 efter att ha kört med ps2 i ett antal år. Anledning till att det blev x-box var att det fanns fler och bättre spel tyckte jag då. Nu när jag letar spel så verkar det vara precis tvärt om.
    Hittar många spel til ps3 som jag vill ha men knappt några till x-boxen :s

    Tycker fortfarnade att ps3 är för dyr.

    Mvh

  11. #11
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 941

    Re: Köpa tv spel, XBox 360 el PS3

    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Hur funkar det med HD-material?, alla 360 har väl inte hdmi?
    Den gamla versionen av xboxen har inte det - men det är också den version som hade problem med RRoD (värmeproblemen, red ring of death), den man bör undvika. Alla som säljs nya i handeln idag baseras på den nya plattformen, och har då också HDMI.

    Det gäller även de billigaste modellerna.

    Den äldre plattformen bör man hålla sig ifrån om man funderar på att köpa begagnat - om man inte får den gratis såklart. Då går det att ansluta för HD ändå, men då analogt (komponent/komposit) istället för digitalt (HDMI).

    Jag skulle - om budgeten håller för *en* PS3 - istället köpa två Xbox 360, och chippa den billigaste (T.ex. en Xbox 360 Elite som man inte rör, och en Arcade som man chippar). Att eventuellt gå miste om möjligheterna som Xbox Live ger (Arcade, speldemos, spela online mot andra etc) samt alla uppdateringar som kommer den vägen skulle jag inte vilja göra.

    Xbox 360 är väldigt online- och communityfokuserat - titta exempelvis på Larry 'Major Nelson' Hrybs blogg - hans officiella titel hos Microsoft är Xbox Live Director of Programming. En Xbox 360 utan internetuppkoppling eller som är bannad från Xbox Live skulle kännas oerhört handikappad, åtminstone för mig som har vant mig med alla funktioner som kommer med Xbox Live utöver spelandet.

    Jag kan köra de flesta film- och musikformat som jag använder via Xboxens egna gränssnitt - dock inte mkv ännu. Jag tror dock inte det kommer att dröja alltför länge innan det kommer nya mediauppdateringar för Xboxen. Den nya uppdateringen för Xboxen (NXE - New Xbox Experience) ger Microsofts Xbox-team helt nya möjligheter att kunna "smyga" in nya funktioner utan att göra kompletta releaser av hela operativet som de behövt göra tidigare.

    Sen får man inte glömma bort att eftersom Xbox 360 är en Microsoft-produkt i grund och botten så fungerar den även som som en Media Center Extender. Vi har t.ex. inga digitalboxar hemma, utan en Xbox 360 vid varje TV istället.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  12. #12
    Guest

    Re: Köpa tv spel, XBox 360 el PS3

    Citat Ursprungligen postat av root
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Hur funkar det med HD-material?, alla 360 har väl inte hdmi?
    Sen får man inte glömma bort att eftersom Xbox 360 är en Microsoft-produkt i grund och botten så fungerar den även som som en Media Center Extender. Vi har t.ex. inga digitalboxar hemma, utan en Xbox 360 vid varje TV istället.
    Gäller att inte ha för många tv-apparater då, blir så dyrt

    Mvh

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Götheborg
    Inlägg
    202

    Re: Köpa tv spel, XBox 360 el PS3

    Jag kommer nog att välja (bli tvungen) PS3, dels p.g.a. Bluray, samt allt annat som redan omnämnts i tråden. Men framförallt är det ett krav från högre instans då Singstar endast finns till PS...

    Visst, det där "Lips" har ju föreslagits, men det verkar ICKE godtagbart... Så det är väl bara att slanta.

  14. #14
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    2 801

    Re: Köpa tv spel, XBox 360 el PS3

    Enda nackdelen med PS3 är att det inte finns nåt bra bilspel i stil med Forza 2 ute. Men GT5 kommer väl nån gång får man hoppas.
    Saablös FD OG900 "Aero" Cab & NG900 E85 421 hk
    Impreza STI Type R -00 370 hk 460 Nm @ 1320 kg Vevlagerras!
    BMW 525i Touring -95 Mit sperrdifferential
    BMW 740iA -00 Highline Carbon / Individual

  15. #15
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Lerum
    Inlägg
    3 857

    Re: Köpa tv spel, XBox 360 el PS3

    Jag har PS3 och är jättenöjd! Har köpt en del Blue-Ray-filmer och det funkar fantastiskt bra! Enda nackdelen är att det är alldeles för lätt att köpa spel på Playstation Store...

    Jag har aldrig testat Xbox 360 så jag kan inte jämföra men det jag kan säga är att i jämförelse med min 2½-år gamla HDReady-plasma väsnas PS3:an nästan ingenting... Vi använder PS3:an mycket till att titta på bilder. Jag kör TVersity media server och det fungerar MYCKET bra! Som nämnts i tidigare inlägg behövde jag inte göra något för att få det att funka, PS3:an hittade media servern själv. Det gör säkert XBox 360 också men det funkade ändå hemskt smidigt.

    Nu står en Wii högt på önskelistan då jag tror den passar den yngre generationen i familjen bättre. Pappa får spela sina bilspel på PS3 så får de andra köra Mario Kart på Wii.

  16. #16
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    641

    Re: Köpa tv spel, XBox 360 el PS3

    Har testat en del "fristående" Bluray-spelare och det är inte precis någon som imponerat på mig hittills. Dom känns allmänt slöa jämfört med PS3'an.

    Har haft 2st krysslådor innan och ja...ni ser ju visningsbilden. Så nu kör jag PS3 och är jäkligt nöjd.
    Quality Engineer - Paintshop & Packaging
    Key account member for Aston Martin, Honda, Volvo Cars, Saab

  17. #17
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 941

    Re: Köpa tv spel, XBox 360 el PS3

    Citat Ursprungligen postat av hållundan
    Visst, det där "Lips" har ju föreslagits, men det verkar ICKE godtagbart... Så det är väl bara att slanta.
    Läser man recensionerna så verkar Lips spöa Singstar på väldigt många sätt och vis - har aldrig kört singstar själv, men har Lips - och det är väldans populärt här hemma...

    Vad är det som gör att Lips inte verkar godtagbart? *nyfiken*
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  18. #18
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 232

    Re: Köpa tv spel, XBox 360 el PS3

    Citat Ursprungligen postat av TurboBear^
    Tycker fortfarnade att ps3 är för dyr.
    Går i funderingar själv på att köpa en PS3,kollar på blocket regelbundet men så fort det dyker upp ett bra pris på Ps3 så försvinner den direkt, och jag hinner aldrig med riktigt.
    Kan hittas nya till 3000 kr och under med lite tur på blocket, men sån tur verkar jag i alla fall inte ha

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Götheborg
    Inlägg
    202

    Re: Köpa tv spel, XBox 360 el PS3

    Citat Ursprungligen postat av root
    Vad är det som gör att Lips inte verkar godtagbart? *nyfiken*
    Ptja, hur ska man säga... Begreppet "lära en gammal hund sitta", kanske går att applicera här.

    Nej, jag struntar väl i vilket av sångspelen som gäller så sett, men den huvudsakliga brukaren av spelet har endast spelat Singstar, och då är det det som gäller. Typ.

    //P. Ussywhipped

  20. #20
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 335

    Re: Köpa tv spel, XBox 360 el PS3

    Ok, verkar vara lite hugget som stucket vilken maskin man väljer. Har även tankar på att skaffa guitar hero samt "singstar", men spelade ngt liknande singstar på Xbox, och måste säga att jag tyckte det var MYCKET bättre faktiskt. Detta var några år sedan dock.

    Ska till Hong Kong under nyår, och tänkte inhandla lite spel och tillbehör där tror jag. Vill dock köpa basenheten i sverige om det skulle uppstå problem framöver. Hur är det med regionskodning av spel, och funkar alla tillbehör (både PS3 och Xbox 360)? Är det ngn skillnad på basenheterna om man skulle köpa där borta?
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •