Sidan 17 av 17 FörstaFörsta ... 7151617
Resultat 321 till 327 av 327

Ämne: Whiskytråden

  1. #321
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Motala
    Inlägg
    11

    Re: Whiskytråden

    Någon som var på Smaka på Åhaga i Borås i helgen? Delikatesser,vin och whiskey för provsmakning...dock mest vin.

    Hade vägarna förbi av en slump och svängde in på chans, otroligt trevlig tillställning med en herrans massa att smaka på. Någon som känner till liknande arrangemang framöver? Hade ju varit en fördel om man inte behövde köra därifrån...

  2. #322
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    153

    Re: Whiskytråden

    Citat Ursprungligen postat av Martinaolsson
    Någon som var på Smaka på Åhaga i Borås i helgen? Delikatesser,vin och whiskey för provsmakning...dock mest vin.

    Hade vägarna förbi av en slump och svängde in på chans, otroligt trevlig tillställning med en herrans massa att smaka på. Någon som känner till liknande arrangemang framöver? Hade ju varit en fördel om man inte behövde köra därifrån...

    Den som väntar på något gott
    Öl och Whiskymässan i GBG
    Datumen är 10, 11 och 12 april 2014!

    http://www.svenskamassan.se/sites/en-ol ... ch-priser/
    SAAB 9-5 Vector SC 2.3t -04

  3. #323
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 912
    Medlem#
    2959

    Re: Whiskytråden

    Citat Ursprungligen postat av blinksan
    Citat Ursprungligen postat av Martinaolsson
    Någon som var på Smaka på Åhaga i Borås i helgen? Delikatesser,vin och whiskey för provsmakning...dock mest vin.

    Hade vägarna förbi av en slump och svängde in på chans, otroligt trevlig tillställning med en herrans massa att smaka på. Någon som känner till liknande arrangemang framöver? Hade ju varit en fördel om man inte behövde köra därifrån...

    Den som väntar på något gott
    Öl och Whiskymässan i GBG
    Datumen är 10, 11 och 12 april 2014!

    http://www.svenskamassan.se/sites/en-ol ... ch-priser/
    Ser verkligen fram emot det! Himmelriket typ.

  4. #324
    Helt original Nordenstroms avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Gnosjö, Småland
    Inlägg
    548
    Medlem#
    7358
    Måste uppdatera med att jag har smakat en ganska god Mackmyra faktiskt.

    Mackmyra - Svensk rök.

    Brorsan köpte den i julklapp på chans då han själv inte gillar whisky alls.
    Inte alls så spritig som många av de andra, tyckte faktiskt den var ganska god.

    Inte som en Lagavulin eller Ardbeg, men ändå. Kul att dricka en god svensk virre i alla fall!

    /Markus
    9000 Aero -96. Supra MKIV -95. Golf MK6 R -10. M3 E46 -03.
    Radical PR06. 1340cc 220hk Hayabusa, 590kg, 49.1 @ Kinnekulle -10.
    Radical SR8 LM, 2.8l V8 DubbelHayabusa 470hk, 750kg...
    Nordenström Racing

  5. #325
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 912
    Medlem#
    2959
    Tycker det är beklagligt priserna skenat i takt med intresset för whisky. Sällan man ser nysläpp under tusenlappen idag. Åtminstone inte om det är lite ålder på whiskyn, eller den är sherrylagrad. Det är inte lätt att hålla intresset levande om man ska behöva betala 1500 kr/flaskan och utbudet är ju enormt.
    Har börjat snegla lite på Rom också eftersom prisnivån där är väldigt human. De flesta flaskor av kvalité ligger runt 4-500 kr.

  6. #326
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2013
    Ort
    Vargön/Västra Tunhem
    Inlägg
    40
    Medlem#
    -
    Är whiskymässa i Vänersborg snart om jag inte minns fel!

    Personligen gillar jag whisky, det mesta är drickbart, dock är Jack och liknande enbart blanddryck... Det har det senaste blivit famous, för att det är det jag har hemma, och det är rätt gott. Dock har far min en del olika. En av mina favoriter måste bli 12 årig Glen Garioch om man ska avnjuta en whisky. För utgång osv (vilket såklart är rätt vanligt hos oss 18 åringar) blir det hellre någon fulwhisky ala. Black velvet, man slösar inte på de finare för yrselns skull!

  7. #327
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    23
    Ja Mackmyras svensk rök är kanon god, Har även provat deras rökta som är lagrade i amerikanska cherry fat, den var stråt vassare.
    Har oxå börjat gå över på mörk rom, Ron Zacapa 23 åriga, är bra, även Orm 23 åriga, prisvärda
    Saab 9-3 aero sc v6 my07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •