Svär varje dag över att den ena torkaren inte klarar att röra sig när termometern droppar under 0:an...
Går det att koppla ut torkarna till framljusen eller sitter de på samma säkring som nåt annat, betydligt mer vitalt?
Svär varje dag över att den ena torkaren inte klarar att röra sig när termometern droppar under 0:an...
Går det att koppla ut torkarna till framljusen eller sitter de på samma säkring som nåt annat, betydligt mer vitalt?
SAAB 9-3 SE 2.0T
Steg 2, ~240 hp
På 9000 så sitter det en kontakt framme vid varje torkare och dessa går alldeles utmärkt att koppla ur utan att nåt annat störs.
Borde ju vara nåt liknande även på 9-3..
SAAB 9-3 SC Aero Hirsch TX - 10
SAAB 9-3 SS Vector 2.0t -04 Steg 1+ E85 by Nordic & Myself...
VW Golf Alltrack - 16
SAAB 9-5 Vector SC 2.0t -02 *[SÅLD]*
Säkringen tiill torkarna i og9-3 sitter i en säkringshållare under huven, alltså inte i den säkringshållare som du når om du öppnar förardörren. Och ja, strålkastartorkarna har en egen säkring.
Mmmmm. Nackdelen är att torkarna går även fast du drar ur säkringen... (I alla fall gjorde de det på min 900).
De går så länge du håller in spolarspaken, men tappar själva automatiken verkar det som....
Nu vet jag inte om det ska vara så, men jag tog bort torkarna motorerna helt och hållet istället.
Båda ligger i garaget och skräpar...
Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+