http://www.autojournal.fr/actualite-aut ... 24371.html
Ser lovande ut
http://www.autojournal.fr/actualite-aut ... 24371.html
Ser lovande ut
9-3 SC 2,0t -06
i garaget även en 900T-80 http://www.garaget.org/?car=139234
Intressant
SAAB 9-3 SS 2.0t BioPower -08 | SAAB 900S 2,0t -91 | SAAB 9-5 SC 2,3t BioPower "Griffin Sport" -09
Undrar vad plupparna ovanför instrumentklustret är?
1. Head-up displayer
2. Infraröda kameror för ögonrörelsemätning
Vad tror du?
Ursprungligen postat av Blodpudding
Bilder skulle ju komma 18-feb...
Spännande att se den omaskerad.
///Perr
Saablös Polestar BST230 förare
Jag tror det är tempsensorer för att utvärdera inneklimat.Ursprungligen postat av Trued
Fredrik J
Kan det inte vara de nya finans-kris-avkännarna???Ursprungligen postat av Fredrik J
///Perr
Saablös Polestar BST230 förare
Hjärtat hoppas Collin har rätt nu...
http://blogg.aftonbladet.se/19401/perma/1092993/
Hjärnan undrar om det är bra...
///Perr
Saablös Polestar BST230 förare
Från vägverket:
En Australiensare alltså :P Fast det känns ju ganska otroligt med tanke på att den står skriven på Saab och att det ser ut som den har Saabfälgar!?Fordonsidentifikation
Regnr: JEJ878
Fabrikat: HOLDEN
Färg: VIT Fordonsslag: PB
Fordonsår: 2009 Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: YS3GL5EE7A1000007
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 2: 2008-12-05
Handelsbeteckning:
Upplysningar:
Ägare/Brukare
Namn: SAAB AUTOMOBILE AKTIEBOLAG
Adress:
Postnr: 461 80 Förvärvsdatum: 2008-12-02
Ort: TROLLHÄTTAN
Försäkringsuppgifter
Försäkringsbolag: ACE
Försäkringsdatum: 2008-12-02
Fordonsdata
Fordonsstatus: I trafik (2008-12-0
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej
Antal ägare: 1 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig: 556258-8912
I trafik första gången i Sverige: 2008-12-08
I trafik första gången i utlandet:
Utredning: Nej
Ägarbunden dispens: Ja
Ägarbunden dispens upphör: Nej
Besiktningsuppgifter
Besiktningstermin: 2011-08-01 - 2011-12-31
Senast godkända besiktning:
Föreläggande:Nej
Körförbud:Nej
Vägmätarställning:
Fordonsskattepliktigt: Ja Användningsförbud: Nej
Årsskatt, kr: 2460
Motoreffekt, kw: 154,0
Effektnorm: EG
Kaross: Täckt (01)
Växellåda: AUTOMAT
Antal passagerare, max: 4
Skattevikt, kg: 1640
Tjänstevikt, kg: 1645
Totalvikt, kg: 2090
Släpvagnsvikt kg, vid B-behörighet: 1410
Max lastvikt, kg: 445
Däckdimension axel 1: 225/55 R17 Fälgdimension axel 1: 7 J x 17"
Däckdimension axel 2: 225/55 R17 Fälgdimension axel 2: 7 J x 17"
Längd, mm: 4827 Bredd, mm: 1792
Drivmedel 1: BENSIN
/W
9000 Aero -96
Tycker de känns otroligt spännande.
Möjligtvis för de inte kommit en ny 9-5 på snart 12 år är de va?
Man ska inte övertolka regitreringsskyltarna på provbilar.
Fredrik J
154kW = 210hk kanske blir en 2,0t Biopowermotor.
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
Hej,
www.teknikensvarld.se/nyheter/080605-op ... /index.xml
Påminner en del om http://images.google.se/images?ndsp=18& ... art=0&sa=N
Mvh
Johan
9-3X Hirsch www.garaget.org/?car=268780
9-5 Aero xwd Biopower Hirsch m/11www.garaget.org/?car=365428
Nej det kanske man inte ska. Fast jag ser det högst osannolikt att det är en maskerad Holden (som för övrigt bara säljs i Australien med några få undantag) registrerad på Saab i Trollhättan som provkörs i Spanien... men det kanske bara är jag.. :PUrsprungligen postat av Fredrik J
Tycker fälgarna är väldigt lika dessa också...
/W
9000 Aero -96
Jag tycker nog också att den påminner väldigt mycket om en Opel Insignia.
Johan B. Kör en 9-5 Aero 2001. Mnr.5833
http://www.garaget.org/?car=8208
Holden kommer säkert också bygga bilar baserat på epsilonII. Jag tror också att det är 9-5 man utvärderar men bara baserat på nummerskylten kan det vara vilken EpsilonII bil som helst. Jag menade att det är inte en Saab bara för att den är svenskreggad.Ursprungligen postat av Wallborg
Fredrik J
Teknikens värld har skrivit lite om bilen
http://www.teknikensvarld.se/bilspionen ... /index.xml
Just nu: Saab 9-5 SC BioPower -06
Tidigare: BMW 330iT M-sport -06, Porsche Boxster S -05, BMW Z4 3.0 -03, Saab 9000 A50 2,3T -98, Saab 9000 CSE 2,3i -93, BMW 320i M -03, Saab 9-3 aero -01, Saab 9000 CS 2,3T -92
Carl (nesaab.org) har i en kommentar på trollhattansaab.net avkodat nummret i en annan testbil (KMH 893) som har serienummer YS3GL5EE3A1000005:Ursprungligen postat av Wallborg
Y: Scandinavia
S: Sweden
3: Saab Automobile AB
G: New 9-5 (New 9-3 was F, Old 9-5 was E…)
L: Trim Variant
5: 5-Door Hatchback
E: Transmission/Drivetrain Variant
E: Engine Variant
3: Check Digit
A: 2010
1: Trollhättan Line A
0: Serial
0: Serial
0: Serial
0: Serial
0: Serial
5: Serial (There are at least 4 others out there!)
Det är nog ganska säkert ingen Holden...
En av bilderna har en ganska bra bild på fronten, där man kan se en knöl längst fram på fold-over-huven (som kan förmodas dölja ett c:a 50mm Saabemblem), och ett "SAAB"-märke (av samma typ som 9-4X-conceptet har) under maskeringen i grillen.
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96
Fanns det inte en tråd om nya 9-4x med en vis maskerad bil? Stör mig på att jag inte hittar den nu då jag lyckats klura fram reg,nummret på den tror jag.
HXE601 bör det bli. 209Kw motor.
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
En kvinnlig kollega tycker det är rätt vågat av Saab att satsa på schackrutig lack iallafall. Det får man väl hålla med om.
Johan B. Kör en 9-5 Aero 2001. Mnr.5833
http://www.garaget.org/?car=8208
HA HA HA....Ursprungligen postat av 43R0
SAAB 9-3 SS 2.0t BioPower -08 | SAAB 900S 2,0t -91 | SAAB 9-5 SC 2,3t BioPower "Griffin Sport" -09