En 4 pucklad sinter ihop med Sachs 600nm tryckpatta, hur mycket står den emot ?
En 4 pucklad sinter ihop med Sachs 600nm tryckpatta, hur mycket står den emot ?
Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke
Tillräckligt
Det som brukar anges för sinter är 30 % högre vridmomentstålighet än normal lamell. Så 600 Nm + 30 % vilket ju är 780 Nm. Men det är endast en approximativ angivelse, det bör räcka iallafall.
"Utan tvivel är man inte klok"
Låter som en bra siffra, hoppas på runt 500hk så vridet blir väl runt 600nm då.Ursprungligen postat av Ken-1
Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke
vridet bestämmer du ju vid mappningen 600nm kommer du lätt över om du vill ha det
Saab 9000 cse numera 2,3 konv och nira tuned
http://www.garaget.org/sleepy
Ursprungligen postat av sleepy86
Hehe ja jag tror det med, sqr micke hade ju 800nm i vrid i motorn innan
Dock som sagt hade han annat soppa system, ja vill ha runt 500hk i maskin som den är nu iaf, vridet får vara så mycket som kopplingen pallar med.
Lådan håller väl nu iaf.
Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke