Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: KY-utbildning på Vreta Kloster i Linköping

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    393
    Medlem#
    5159

    KY-utbildning på Vreta Kloster i Linköping

    tjenare grabbar..

    Tänkte kolla med er "linköpingsbor" om ni har eller går på Vreta Kloster skolan??

    har sökt en utbildning där inom jordbruk, och tänkte att fasen måste det väl finnas nån på stcs som vet nåt om den skolan eller trakten däromkring...

    Blev varslad för några dagar sen, och slutade min anställning i tisdags. Fick ett erbjudande om 100k, och jag tog det.
    Dom pengarna kan komma väl till hands om man nu ska plugga...

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    1 572

    Re: KY-utbildning på Vreta Kloster i Linköping

    Är från trakterna och har (numer avlägset) bekanta som gått på Vretaskolan. Har dock inte speciellt mycket egen erfarenhet eller så många hörsägner att berätta om den.

    Men kom igen.. vad vill du veta?
    Citat Ursprungligen postat av Snabbe@STCS
    Köp torktumlaren istället! Varför köpa en ful fälg bara för den är billig?

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    393
    Medlem#
    5159

    Re: KY-utbildning på Vreta Kloster i Linköping

    Ja du, bra fråga.. Vad vill jag veta..

    Mest om det är en bra skola, och om det finns nåt gött å göra där uppe på "fritiden".
    Kommer inte på nåt just nu, tyvärr... Fina brudar i Linköping?

    Någon som har erfarenhet av KY i samband med maskinförareutbildning?

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    1 572

    Re: KY-utbildning på Vreta Kloster i Linköping

    Ja som sagt.. jag har ju inte en susning om vad som sker där ute. Vretaskolan ligger ju inte heller i Linköping, även om det inte är många minuter mellan, men hur hade du tänkt att bo? Ska du bo inne i Linköping? Det finns säkert någon bra bussanslutning ut till Vretaskolan, men bussarna tar ju lite tid i anspråk om man jämför med bil.

    Linköping är nog en bra stad annars. Har många vänner som flyttat till Linköping och trivs där. Jag som bott där i 25år innan jag flydde återkommer med jämna mellanrum, men det beror på familj och vänner. Jag tycker att många "unga" verkar ha attitydsproblem och det kan vara jäkligt snorkig stämning. Linköpings yngre befolkning har länge haft Stureplanswannabe-syndrom.
    Linköping var i historien känd för sina många klädbutiker och Linköping skulle tydligen ha ansetts som lite finare eller lite förmer. Av detta ser man ingenting idag. Det finns inte längre utrymme för alternativ klädstil utan folk (åter igen 20-30åringarna) tittar gärna lite snett om inte faller in i ramen. Det blir dock sällan tjafs eller liknande på grund av detta...
    Denna problematik har lättat lite de senaste åren, men jag upplever fortfarande att den gör sig påmind.

    Linköping är en stor universitetsstad. Studenterna beblandas dock inte så mycket med övriga befolkningen, då universitetsområdet ligger utanför stadens centrum.

    Ja.. annars då...
    Tjejerna är väl inte snyggare än någon annan stans men som jag antytt innan så tycker jag det är ofta som man snarare hittar någon som är lite trångsynt... Jag har förvisso egen flicka i trakten nu, men annars har jag personligen varit rätt trött på attityden många har.... här kanske man ska tillägga att många tydligen ser mig som "lite speciell".. så problematiken kanske ligger på mig.
    Bilintresse finns, men syns inte. Att köra med entusiastfordon i city är undermedvetet inte ok. Hockey och fotboll... men inte bil... ok! Av den anledningen så blir man beroende av att jaga och leta rätt på de bilintresserade själv.... Av någon konstig anledning så verkar Saab inte mer omtyckt i Linköping bland entusiaster trots att flyget ligger mer eller mindre mitt i stan och att det var här biltillverkningen startade. Så man får vänja sig vet det gamla vanliga hackandet om Saab.

    Jaja... du får väl fråga på..... annars får du lycka till!
    För trots om jag låter jäkligt kritisk så vet jag många som flyttat till Lkpg och gillat staden såpass att de blivit kvar. Om jag har tur med jobb så kommer även jag flytta tillbaka, men det tackvare vänner och familj!
    Citat Ursprungligen postat av Snabbe@STCS
    Köp torktumlaren istället! Varför köpa en ful fälg bara för den är billig?

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    393
    Medlem#
    5159

    Re: KY-utbildning på Vreta Kloster i Linköping

    Jäkla vilken fin rad du fick till där

    Tackar för det långa svaret. Jag får återkomma om jag kommer på nåt mer, eller hur det blir med utbildningen....

    Å du, blir det Linköping så ska jag ställa mig på "linköpings stureplan" och ge dom lite avgasknallar
    Dom får så gärna glo

  6. #6
    Steg 2 Bobs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    2 364
    Medlem#
    6413

    Re: KY-utbildning på Vreta Kloster i Linköping

    Citat Ursprungligen postat av Kallegogo
    Å du, blir det Linköping så ska jag ställa mig på "linköpings stureplan" och ge dom lite avgasknallar
    Dom får så gärna glo
    Biltrafik förbjuden efter 20.00
    9-3 2,0t cab, -99
    9-3 Sc TTID4, -11

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    465

    Re: KY-utbildning på Vreta Kloster i Linköping

    Citat Ursprungligen postat av Bob
    Citat Ursprungligen postat av Kallegogo
    Å du, blir det Linköping så ska jag ställa mig på "linköpings stureplan" och ge dom lite avgasknallar
    Dom får så gärna glo
    Biltrafik förbjuden efter 20.00
    Va?? Är det sant?

    Mvh Kindwall

  8. #8
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: KY-utbildning på Vreta Kloster i Linköping

    Låser tråden då trådskaparen tyvärr inte kommer att kunna skriva mer i den.

    http://forum.saabturboclub.com/viewt...?f=16&t=242722
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. Uteställen i Linköping?
    Av VikingAero i forum Off Topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 23:50
  2. Cad utbildning?
    Av Freeboo i forum Off Topic
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2009-11-24, 07:56
  3. Linköping/Mantorp
    Av _The_Ghost_ i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 22:27
  4. Utbildning i bilvård!!! Intressekontroll!
    Av Jokero i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 85
    Senaste inlägg: 2005-10-03, 14:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •