Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Skicka tidning i liten upplaga med Posten?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    276

    Skicka tidning i liten upplaga med Posten?

    Hej!

    Jag är med i en förening som skickar ut en medlemstidning en gång per kvartal. Vi brukar göra en rätt seriös tidning (16 sid 4-färgstryck) som skickas ut till ca 800 medlemmar.

    Vi har tidigare skickat den som föreningsbrev och betalat 4:80(+straffavg på 30 öre per tidning för att det inte varit en försluten försändelse, detta på rekommendation av Posten själva) per tidning i porto.

    Nu har Posten kommit på att vi inte längre får skicka tidningen som föreningsbrev pga att den inte är försluten (kuverterad).

    Vi söker nu ett alternativ för att skicka tidningen på billigaste sätt. En möjlighet är ju att vi samlas en kväll och stoppar ner alla tidningar i kuvert, men det kostar ju både en massa tid, engagemang och extra pengar i form av kuvert och adressetiketter.

    Är det nån som varit med om nåt liknande och har nåt bra tips på hur man skicka en sån tidning på bästa sätt?

    //U
    Jag har sålt min silverfärgade 9-3 SS TiD från 2003...

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 928

    Re: Skicka tidning i liten upplaga med Posten?

    jag tror du har svaret själv om du nu inte hittar nån annan som delar ut post rikstäckande?
    Större tryckerier brukar väl ha kuvertering och adresslappning som service mot kostnad?

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Solna
    Inlägg
    571

    Re: Skicka tidning i liten upplaga med Posten?

    Vi brukar plasta och adressetikettera tidningarna innan vi lämnar dom till Posten (arbetar med trycksaker).

Liknande ämnen

  1. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 21:20
  2. Posten hempaket/utkörning, hur lång tid?
    Av Pumba i forum Off Topic
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-02-08, 21:58
  3. Posten, angående AVI(seringarna)
    Av Falcy i forum Off Topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-14, 06:40
  4. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-03-25, 15:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •