Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Dimljus 9-3 SS -03

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Mora, Dalarna
    Inlägg
    24

    Dimljus 9-3 SS -03

    Hej!

    Har skaffat ett par dimljus till min SS som jag ska montera, har beställt en strömställare från min lokala Saab-återförsäljare. Frågan jag har är, behöver jag skaffa något till relä eller byta ut ett? Samt om jag behöver stoppa in nån säkring för dimljusen.

    Tacksam för svar så fort som möjligt, får strömställaren på torsdag och då ska allt monteras!

    Mvh Erik

    Edit: Har även försökt söka lite men inte lyckats hitta något
    Kör: Saab 9-5 Aero 2.3T -02
    Har kört: Saab 9-3 SS 2.0t -03
    http://www.garaget.org/Daemonicus

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Kristinehamn.
    Inlägg
    1 198
    Medlem#
    6124

    Re: Dimljus 9-3 SS -03

    Citat Ursprungligen postat av Daemonicus
    Hej!

    Har skaffat ett par dimljus till min SS som jag ska montera, har beställt en strömställare från min lokala Saab-återförsäljare. Frågan jag har är, behöver jag skaffa något till relä eller byta ut ett? Samt om jag behöver stoppa in nån säkring för dimljusen.

    Tacksam för svar så fort som möjligt, får strömställaren på torsdag och då ska allt monteras!

    Mvh Erik

    Edit: Har även försökt söka lite men inte lyckats hitta något


    Hej Erik

    Finns kabelhärvan på plats så är du hemma, det enda som då behövs är att när du monterat dimljusen så måste de slås igång med Tech II an hos din Saab verkstad. Kostar allt från en bullpåse till 700:-

    Mvh Håkan

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Mora, Dalarna
    Inlägg
    24

    Re: Dimljus 9-3 SS -03

    Tack så mycket för svaret får se hur det går ikväll, då jag är nybörjare inom området att skruva med bilar Men det borde inte vara så svårt tycker jag efter att jag kollat vad som ska göras steg för steg i WIS.
    Kör: Saab 9-5 Aero 2.3T -02
    Har kört: Saab 9-3 SS 2.0t -03
    http://www.garaget.org/Daemonicus

  4. #4

    Re: Dimljus 9-3 SS -03

    Du har fördraget kablar till dimljus!

    Bara slita ut gallertäcklocken, stoppa in dimljusen (samt kontakter i dem) skruva på 2 muttrar på baksidan av varje.

    Aktivering med tech-2 (kostade mig 400kr och då fick de även byta strömställare vilket tog 40 minuter )
    Fd: 9-3ss Steg 6
    Nu: M3 e46

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: Dimljus 9-3 SS -03

    Orginal installationsanvisning: http://genuinesaab.com/psi/files/ss93foglights.pdf

    Lycka till!
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Mora, Dalarna
    Inlägg
    24

    Re: Dimljus 9-3 SS -03

    Fixade det igårkväll Det var dock ett helvete att få loss den nedre grillen, fick bända ut dom där plastbitarna och fippla med lite olika lösningar ett bra tag Men nu sitter dom där dom ska iaf! Ska in till Saab-verkstaden idag och fixa ljusinställning och gifta in dom med Tech2

    Får tacka och bocka för hjälpen man kan få här på forumet!

    Mvh Erik
    Kör: Saab 9-5 Aero 2.3T -02
    Har kört: Saab 9-3 SS 2.0t -03
    http://www.garaget.org/Daemonicus

  7. #7
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 867
    Medlem#
    4458

    Re: Dimljus 9-3 SS -03

    Jag tror inte det är ett ingifte som skall göras med Tech2 utan det borde vara någon form av tillbehörsprogrammering som talar om för bilen att det finns dimljus. Ingifte är när två enheter sammankopplas med sina ID-nummer, t.ex stereon och bilen. I det fallet för att man inte skall kunna stjäla och sätta in stereon i en annan bil. Det kräver att båda enheterna är "intelligenta" och kan hantera ID-nummer. Något sådant tror jag inte finns på dimljusen. Om jag har fel så får någon rätta mig.

    Jag är bara mån om att använda rätt terminologi för att undvika missförstånd. Det känns mer och mer som att alla antar att det handlar om ingifte så fort Tech2:an ska fram efter att något tillkommit eller är ändrat. Den går att använda till mycket annan konfigurering också som inte faller under begreppet ingifte.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

Liknande ämnen

  1. Dimljus!
    Av Rasul i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 01:18
  2. Dimljus 9-5 98-02??
    Av SuperAdam i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 20:08
  3. Dimljus
    Av roysan i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 18:04
  4. SID+Dimljus
    Av ahogsell i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 11:18
  5. 100 W i dimljus, 9-5 ?
    Av ticcie i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 01:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •