Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Fel på fakturan igen !!

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 641

    Fel på fakturan igen !!

    Vet inte vart min andra tråd tog vägen ang fakturastrul, men tänkte iallafall skriva av mig lite ilska den här mnd oxå.
    Tele2 fakturerade 39kr för en tjänst som skulle vara gratis i 1 mnd.

    Hej och välkommen till Tele2! Du pratar med B. Eriksson. Vad kan jag hjälpa till med?
    17:54 Hej.. tänkte bara fråga varför ni dragit 39kr denna mnd för music unlimited när denna skulle vara sånn här prova på gratis
    17:54 faktura nr: xxxxxxxx
    17:51 Jag ska kolla. Vem står detta abonnemang på?
    17:54 Mig, Timmy Brandt
    17:54 Vi har haft lite problem med den debiteringen nu. Jag ser till att dessa 39:- justeras bort från din kommande faktura.
    17:58 Så då drar ni 730,63kr den 6 Dec istället då?
    17:57 Nej det kan vi inte göra. Jag justerar bort dessa 39:- från nästa faktura, den som ännu inte är utskriven.
    18:00 Går ni ut till alla kunder och berättar att det är strul, eller får man komma på det själv? Inte första gången man får ta kontakt med er för att det är något strul med fakturan.
    17:58 Det ska ha eller kommer att gå ut sms till alla drabbade.
    18:02 Ok.. då väntar jag med spänning om jag får något.. 39kr gånger alla kunder som får fel denna mnd = massa pengar + för er och ränta på våra pengar. egentligen borde jag be er skriva ut en ny faktura till mig denna mnd då denna är felaktig, det pappersarbetet kostar säkerligen mer än 39kr.
    18:02 men ok.. blir jag kompenserad på nästa faktura så är jag nöjd med det.
    18:00 Jag ordnar det till nästa faktura.

    Blir så förbannad på alla dessa små struntsummor som dom tar ut felaktigt varje mnd !!
    Mvh Timmy

  2. #2

    Re: Fel på fakturan igen !!

    Ja, man kan ju verkligen fundera på om det är så "felaktigt" som de säger?

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Nyköpingstrakten
    Inlägg
    438

    Re: Fel på fakturan igen !!

    Januari -07 köpte jag en telefon från Tele2:s webbshop med Comviq Kompis abonnemang, och utan månadsavgift under bindningstiden på 12 månader.

    Jag använder min mobiltelefon löjligt lite, jag ringer för kanske 15 -20 kronor i månaden, och tele2 skickar inte ut räkningar som är mindre än 25 kronor. Det innebar att jag inte fick en enda mobilräkning på över ett år. Jag trodde att de kanske skulle skicka en räkning när jag ringt för sammanlagt några hundra, men det gjorde dem inte heller.

    Men nu när bindningstiden har gått ut så betalar jag 49 kr i månaden plus samtal.

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    5737

    Re: Fel på fakturan igen !!

    Trodde det var allmänt känt att Tele2 bestod av ett gäng fårskallar!

    Nu har de ju dessutom gått ut med det i TV.
    http://www.youtube.com/watch?vBDbgScYrkU

    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    479

    Re: Fel på fakturan igen !!

    Folksams autogiro hoppade igång av sig själv och drog ~3800kr en månad på en bilförsäkring... Bilen hade vatt avställd ca 9 månader och skrotades 14 dagar innan autogirodraget...

    Kompensation? 2 biobiljetter...
    9-5 2.3 2007

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 335

    Re: Fel på fakturan igen !!

    Citat Ursprungligen postat av Lorenz
    Folksams autogiro hoppade igång av sig själv och drog ~3800kr en månad på en bilförsäkring... Bilen hade vatt avställd ca 9 månader och skrotades 14 dagar innan autogirodraget...

    Kompensation? 2 biobiljetter...
    Ja du, folksam tänker jag då aldrig mer anlita som bolag. Sämre skadereglering får man ju leta efter....

    Tänker inte gå in på vad som hände, men kan i alla fall nämna så mycket som att det stod mig dyrt i slängarna kring 50k sek...
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Solna
    Inlägg
    571

    Re: Fel på fakturan igen !!

    Fick också den felaktiga avgiften 2 ggr(!) den här månaden och när jag kollade förra fakturan så hade dom dragit 39:- felaktigt även på den. Så 117 pix som jag troligtvis inte hade fått tillbaka om jag inte upptäckt det själv. Tvivlar på att det kommer att gå ut något sms om det redan har varit felaktigheter i över en månad.

  8. #8
    Steg 2 Bobs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    2 364
    Medlem#
    6413

    Re: Fel på fakturan igen !!

    Även jag har fått extra (dubbla) kostnader dragna av Teletvål och det skulle bara fortsatt om jag inte upptäckt det själv.
    9-3 2,0t cab, -99
    9-3 Sc TTID4, -11

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 641

    Re: Fel på fakturan igen !!

    Citat Ursprungligen postat av 93ss Daniel
    Tvivlar på att det kommer att gå ut något sms om det redan har varit felaktigheter i över en månad.
    Har fortfarande inte fått SMS
    Mvh Timmy

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Bilen dog i 100km/h för att sen starta igen för att dö igen OG9-5
    Av Brainy i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-02-10, 09:55
  2. Paj igen. (9k)
    Av DABJ i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-05-19, 19:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •