Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Går ej att koppla hjälp!

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    173

    Går ej att koppla hjälp!

    Hej

    Har precis fått ihop bilen efter ett smärre växellådsras, men jag kan inte få i någon växel när bilen är igång!

    Går ypperligt bra att "torr"växla, men går inte att få i någon växel alls när bilen är igång.

    Har testat att spänna wiren så att jag ser att kopplingsarmen går hela vägen, men fortfarande likadant.


    Jag känner hur fjädrarna på kopplingen trycks ihop så på så sätt verkar den vara funktionsduglig.

    Någon som har någon aning om vad det kan vara?

    Det kan inte vara så att kopplingen fastnat på axeln? =(

    MVH Joakim
    2 x 9-5 2.0t BioPower, en original och en konverterad

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    32

    Re: Går ej att koppla hjälp!

    När vi bytte låda på en 733i bmw så missade vi ett kil som skulle sitta på axeln in till motorn det var en automatare rak sexa.Kilen var inte större än en halv pumpkärna. Allt funkade perfekt efter upptäckten fast vi fick sära på motorn o lådan igen. Motorn gick växelspaken gick att få in i alla lägen men bilen rörde sig inte. Det Kanse hjälper det dig att hitta vad Du kan ha missat.
    Lycka till.
    Citat Ursprungligen postat av MrJo
    Hej

    Har precis fått ihop bilen efter ett smärre växellådsras, men jag kan inte få i någon växel när bilen är igång!

    Går ypperligt bra att "torr"växla, men går inte att få i någon växel alls när bilen är igång.

    Har testat att spänna wiren så att jag ser att kopplingsarmen går hela vägen, men fortfarande likadant.


    Jag känner hur fjädrarna på kopplingen trycks ihop så på så sätt verkar den vara funktionsduglig.

    Någon som har någon aning om vad det kan vara?

    Det kan inte vara så att kopplingen fastnat på axeln? =(

    MVH Joakim
    9000 2.3i Cs 94

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    173

    Re: Går ej att koppla hjälp!

    Citat Ursprungligen postat av taltos
    När vi bytte låda på en 733i bmw så missade vi ett kil som skulle sitta på axeln in till motorn det var en automatare rak sexa.Kilen var inte större än en halv pumpkärna. Allt funkade perfekt efter upptäckten fast vi fick sära på motorn o lådan igen. Motorn gick växelspaken gick att få in i alla lägen men bilen rörde sig inte. Det Kanse hjälper det dig att hitta vad Du kan ha missat.
    Lycka till.
    Citat Ursprungligen postat av MrJo
    Hej

    Har precis fått ihop bilen efter ett smärre växellådsras, men jag kan inte få i någon växel när bilen är igång!

    Går ypperligt bra att "torr"växla, men går inte att få i någon växel alls när bilen är igång.

    Har testat att spänna wiren så att jag ser att kopplingsarmen går hela vägen, men fortfarande likadant.


    Jag känner hur fjädrarna på kopplingen trycks ihop så på så sätt verkar den vara funktionsduglig.

    Någon som har någon aning om vad det kan vara?

    Det kan inte vara så att kopplingen fastnat på axeln? =(

    MVH Joakim
    Ptja jag har ju tyvärr motsatta problemet, har felsökt lite mer nu, verkar verkligen som att lamellen sitter fast eller något liknande, för kopplingspedalen känns precis som den ska, det känns som man trycker ihop fjädrarna på tryckplattan. Men lik förbaskat så snurrar hjulen ändå!

    Kan lamellen fastna på splinsen så att den ligger tryckt mot svänghjulet hela tiden? =S

    Eller kan jag ha dragit fast tryckplattan för hårt mot svänghjulet så att den ligger an trots att man kopplar?
    2 x 9-5 2.0t BioPower, en original och en konverterad

Liknande ämnen

  1. Hjälp med att koppla in laddtrycksmätare
    Av bosnafly i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-13, 00:00
  2. Koppla kabel 9K HJÄLP!!!!
    Av NRT i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 10:34
  3. Extraljusrelä, hjälp med att koppla!
    Av sunki i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-10-08, 01:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •