Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Fallout 3 PC

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    841

    Fallout 3 PC

    Vilket underbart spel!

    http://fallout.bethsoft.com/eng/art/fal ... hots1.html

    Ni som lirar, vad ska man behålla? Vad ska man sälja? Vilka "egenskaper" ska man välja i början?
    Man bara plockar på sig massa "skit", sen vet man inte vad som är bra...
    Mr. Blu-Ray
    "Fluffmatta"
    9-5 2.3t -01 TD04 E85 Mackanized.

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    551

    Re: Fallout 3 PC

    Oj, detta spel hade jag glömt bort. Har Fallout 2 på datorn, men det var länge sedan jag spelade det. Har spelat Stalker en del istället. Dock är de väl rätt olika, mest spelmiljöerna som påminner om varandra... Hur funkar combat jämfört med Fallout 2? Är det "realtime" så att säga?
    9000 2.3T -98 Steg 3
    "The blind shall see! The lame shall walk! The short shall tall! Forks for all!"

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    841

    Re: Fallout 3 PC

    Citat Ursprungligen postat av wesslan_theman
    Oj, detta spel hade jag glömt bort. Har Fallout 2 på datorn, men det var länge sedan jag spelade det. Har spelat Stalker en del istället. Dock är de väl rätt olika, mest spelmiljöerna som påminner om varandra... Hur funkar combat jämfört med Fallout 2? Är det "realtime" så att säga?
    Jag är inget fallout fan, utan snubblade bara över detta.
    Så jag kan inte svara på din fråga hur combat är jämfört med Fallout 2.

    Det jag vet är att man kan få upp något som kallas V.A.T.S om du ser fiender, då pausas spelet och då får upp en meny över fienden. Därifrån väljer du var du vill skjuta, ben, huvud, armar, bröst. Du får även upp hur stor träffchans du har i %. Sen är det bara att skjuta, beroende på hur mycket "AP" du har kan du skjuta fler skott. När du väl trycker så är hela skottsalvan i slowmotion. Riktigt snyggt. Man måste såklart inte använda V.A.T.S, det går lika bara med free aim

    Detta kanske även fanns i 2an, jag har som sagt ingen aning.

    http://www.gamespot.com/pc/rpg/fallout3 ... ead-review
    Mr. Blu-Ray
    "Fluffmatta"
    9-5 2.3t -01 TD04 E85 Mackanized.

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    551

    Re: Fallout 3 PC

    Ok, lite modernare då än 2an. Det går man runt fritt tills man hamnar i strid, då blir det ett system med drag då man har ett visst antal Action Points att använda till att röra sig eller skjuta/slåss. Dock verkar 3an ha kvar det gamla systemet med level up och skills/perks som man kan fördela.
    9000 2.3T -98 Steg 3
    "The blind shall see! The lame shall walk! The short shall tall! Forks for all!"

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    841

    Re: Fallout 3 PC

    Citat Ursprungligen postat av wesslan_theman
    Ok, lite modernare då än 2an. Det går man runt fritt tills man hamnar i strid, då blir det ett system med drag då man har ett visst antal Action Points att använda till att röra sig eller skjuta/slåss. Dock verkar 3an ha kvar det gamla systemet med level up och skills/perks som man kan fördela.
    AP = Action points, just det, tack. Så fungerar det i V.A.T.S menyn.
    Men när AP är slut kan du fortsätta skjuta, free aim.

    Ja level up och sånt finns. Det är som Oblivion, fast med moderna vapen och såklart annan miljö.
    Gillar man Oblivion blir man inte besviken på detta!
    Hur vida man blir besviken om man är fallout fan från första dagen, Fallout 1, det vet jag inte...

    Tycker det är lite knivigt att veta vad man ska välja för skills/perks och vilka grejer man kan sälja osv.
    Mr. Blu-Ray
    "Fluffmatta"
    9-5 2.3t -01 TD04 E85 Mackanized.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •