Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 115

Ämne: Bortskämda 80-talister?

  1. #61
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Bortskämda 80-talister?

    Citat Ursprungligen postat av sundevil
    Haha, hoppas du driver med mig ?

    Räkmacka ?! jag menar är folk seriösa ? jag har inte fått något serverat, har kämpat för allt jag fått.

    Så din sambos empirska kunnskap ifrån 1(ett) psyke inte värt något i denna tråden, mer än att på just henne´s psyke så är det enl henne förmodligen mest 80talister

    Så kom med fakta, inte med spekulationer ?

    Sen hur har du gjort den diagnosen, eller är det dina egna högst subjektiva ideér om hur folk bara glider runt ?

    Backa upp med fakta snälla.
    Ta det lugnt, jag är oxå 80-talist och jag kan hålla med om att våran generation får mkt kritik eftersom vi sticker ut mer från mängden än övriga generationer! Vi vågar ju visa upp hos, det gör inte de andra lika mkt. Därför får folk upp ögonen på allt negativt.

    Han gav ju fakta, hans tjej upplevde ju att 80-talisterna hade mera problem
    Jag sliter oxå själv för brödet om man säger så
    Saablös dåre

  2. #62
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    377

    Re: Bortskämda 80-talister?

    Ska ta det lugnt, my bad :P

    Det är inte samma som om det vore så på ALLA psyk, utan enbart på just det hon jobbade på.

    Men hela denna tråden handlar ju om generaliseringar...

    Dom psyk jag haft oturen och jobba/föra folk till, har det vart 80% 40åriga pundare, men inte är alla 40åringar psykpundare ?
    Saab 9-5 Aero Kombi -01

  3. #63
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 393
    Medlem#
    6935

    Re: Bortskämda 80-talister?

    Citat Ursprungligen postat av sundevil
    Haha, hoppas du driver med mig ?

    Räkmacka ?! jag menar är folk seriösa ? jag har inte fått något serverat, har kämpat för allt jag fått.

    Så din sambos empirska kunnskap ifrån 1(ett) psyke inte värt något i denna tråden, mer än att på just henne´s psyke så är det enl henne förmodligen mest 80talister

    Så kom med fakta, inte med spekulationer ?

    Sen hur har du gjort den diagnosen, eller är det dina egna högst subjektiva ideér om hur folk bara glider runt ?

    Backa upp med fakta snälla.
    Jag vet inte om 80-talister är mer bortskämda än övriga, däremot tycker jag ovanstående är ett lysande exempel på hur 80-talister skiljer sig från andra generationer.
    Tråden handlade om hur 80-talister i allmänhet är bortskämda, och givetvis blir då en 80-talist som inte är det förolämpad och idiotförklarar hela påståendet.
    Enligt min erfarenhet så är 80-talister extremt dåliga på att ta kritik, dom tar allt personligt och blir helt vansinniga om nån säger något dom inte håller med om.
    Vi får väl se hur många 80-talister detta inlägg retar gallfeber på.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  4. #64
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 665

    Re: Bortskämda 80-talister?

    Citat Ursprungligen postat av sundevil
    Haha, hoppas du driver med mig ?

    Räkmacka ?! jag menar är folk seriösa ? jag har inte fått något serverat, har kämpat för allt jag fått.

    Så din sambos empirska kunnskap ifrån 1(ett) psyke inte värt något i denna tråden, mer än att på just henne´s psyke så är det enl henne förmodligen mest 80talister

    Så kom med fakta, inte med spekulationer ?

    Sen hur har du gjort den diagnosen, eller är det dina egna högst subjektiva ideér om hur folk bara glider runt ?

    Backa upp med fakta snälla.
    Hahaha, hittade denna artikel efter sökning på psykvård 80-talist på google.
    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1156885.svd

    Sjuksköterskan Monika Pellvik beskriver det som en livsresa som huggits av.

    – I deras värld ska livet vara en räkmacka. Man ska vara glad, vacker och framgångsrik, annars duger man inte, säger hon.
    För övrigt ser det ut såhär på antalet träffar om man söker på google...

    psykvård 40-talist - 47 träffar
    psykvård 50-talist - 29 träffar
    psykvård 60-talist - 33 träffar
    psykvård 70-talist - 9 träffar
    psykvård 80-talist - 84 träffar
    psykvård 90-talist - 1 träff

    Vad är det man brukar säga, ingen rök utan eld

    EDIT: Min sambo jobbar INTE på S:t Görans sjukhus, landets största akutmottagning för psykisk sjuka som artikeln handlar om.

  5. #65
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    377

    Re: Bortskämda 80-talister?

    Så om jag skapar 400 olika hemsidor med text som skriver "psykvård 40talister" blir det 400 mer sjuka då ?

    Träffar på google är inte fakta :P


    Kod:
    På senare tid har en ny kategori sökande dykt upp på mottagningen: 20–30-åringar som har svårt att klara tillvarons naturliga bergochdalbana.
    Taget ifrån din artikel.

    Det betyder ju att dom är i minioritet i psykvården ?
    Då dom nyligen börjat "strömma" in på rikets alla mottagningar

    Men en artikel i SvD är väl knappast fakta heller för den delen, finns nog massa mysigt där ute du kan knäcka mig med :P
    Saab 9-5 Aero Kombi -01

  6. #66
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Lerum
    Inlägg
    851

    Re: Bortskämda 80-talister?

    Jag hade ju helt glömt bort tråden

    Klart jag generaliserar men jag pratar ju också om en hel generation, men varje generation har ju sina "egenheter". Positiva som negativa.

    Just bristen på förmåga att arbeta i team/grupp är ganska slående, och återkommer väldigt ofta när jag pratar med andra arbetsgivare. Spännande med detta är att vi arbetar inom helt olika typer av arbeten, industri, vård, bank och juridik.

    Bristen att ta till sig kritik och att inrätta sig i företagets hierarki är en andra vanligt förekommande synpunkter, detta gäller framför allt det kvinnliga klientelet från 80-talet enligt min vän som är kontorschef på bank.

    Så... Nu är jag väl hatobjekt nr 1 här ett tag
    Saab 9-5 Aero SC -08 / Jaguar XF 3.0 DS Portfolio -11 / Jaguar X-Type 2.2d Estate -09 / Toyota iQ 1.33 -10

  7. #67
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    321

    Re: Bortskämda 80-talister?

    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo
    Citat Ursprungligen postat av Wall
    Otur att det är vi som ska uppfostra nästa generation då?

    Om vi saknar empati, vad kallar du då att de flesta vegetarianerna och miljövännerna som vi har i vårat land är just 80-talister? Är inte det empati att bry sig?

    Tycker det är väldigt synd att det finns så många fördomsfulla människor här, som inte tror på oss 80-talister. Får jag fråga, har ni samma inställning gentemot invandrare också eller?

    Mvh
    Wall
    Man drar inte alla över en kam, i vart fall inte jag, så ALLA födda på 80-talet skall ju tvunget inte känna sig träffade. Men är det egentligen så konstigt att generationerna förändras, de påverkas ju i hur de växer upp eller hur?

    Invandrare har jag inget emot direkt men veganer och miljövänner är ett jävla pack... Att käka gräs och krama träd är ju bara något de gör för att de är för fega för att ockupera hus, vara huligan eller klottra ner tåg... Same shit diffrent name. Det handlar om att få uppmärksamhet. *ironi*
    Jag kan hålla med dig om det du skriver. För alla är vi olika och nu råkar det vara så att det är vi 80-talister som befinner oss i allas ögon och öron. Om tio år är det kanske 90-talisterna och för tio år sedan 70-talisterna? Varje ny generation med nya drag kanske får utstå både förtjänad och oförtjänad kritik?

    Mvh
    Wall

  8. #68
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469

    Re: Bortskämda 80-talister?

    Citat Ursprungligen postat av sundevil
    Haha, hoppas du driver med mig ?

    Räkmacka ?! jag menar är folk seriösa ? jag har inte fått något serverat, har kämpat för allt jag fått.

    SNÄLLA! Ta inte allt så personligt, ingen har pekat på DIG, ingen har sagt att ALLA 80-talister är stöpta i samma form heller...

    Citat Ursprungligen postat av Psycho Dave
    De har fått allt serverat på en räkmacka så när minsta lilla problem dyker upp så rasar hela deras värld.
    Känns lite så ibland ja.
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  9. #69
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    2 112

    Re: Bortskämda 80-talister?

    Dä' va bättre förr.. *skrockar*
    9³ Aero - 01 SÅLD!
    740 GLE - 89 Dissad!
    9³ SC 2.0T - 06 Nyköpt! - Tillbaka i saabträsket! Wohoo!
    Isn't this where... we came in?

  10. #70
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Borås
    Inlägg
    159

    Re: Bortskämda 80-talister?

    Citat Ursprungligen postat av ByggareB
    Jag hade ju helt glömt bort tråden

    Klart jag generaliserar men jag pratar ju också om en hel generation, men varje generation har ju sina "egenheter". Positiva som negativa.

    Just bristen på förmåga att arbeta i team/grupp är ganska slående, och återkommer väldigt ofta när jag pratar med andra arbetsgivare. Spännande med detta är att vi arbetar inom helt olika typer av arbeten, industri, vård, bank och juridik.

    Bristen att ta till sig kritik och att inrätta sig i företagets hierarki är en andra vanligt förekommande synpunkter, detta gäller framför allt det kvinnliga klientelet från 80-talet enligt min vän som är kontorschef på bank.

    Så... Nu är jag väl hatobjekt nr 1 här ett tag
    Jag har aldrig märkt av några problem att arbeta i grupp med 80-talister. Har jobbat på ett företag med ca 1200 anställda på just den fabriken varav jag skulle uppskatta iaf 20-30% vara 80-talister.
    Har alltid funkat bra och folk har tagit ansvar.
    Däremot har jag inget gott och säga om de "äldre" (40-60år) som hela tiden nöter i samma gamla spår, vägrar ändra på sig, inte ens ta en diskussion om hur saker och ting ska vara och inte heller ta order av en "yngre" medarbetare. Sitter och fikar bort hela dagarna och är ändå nöjda när de går hem. Pinsamt är ordet...

    Jag kan ju bara prata för mig själv men när någon ger mig kritik och den är befogad så är det inget mer med det. Men om någon gammal "räv" ger mig kritik för att jag inte gör som man alltid har gjort så blir jag förbannad. En slutsats som jag har dragit av detta är att ni äldre tänker inte själva, någon har tänkt ut ett arbetsätt som funkar och ni trivs med det.
    Kommer det då någon ungjävel och ska börja ändra på detta, även om det är till det bättre så visas det oftast en oerhörd ovilja att anpassa sig till det nya sättet. Ni verkar helt enkelt oförmögna att tänka i egna banor och se alternativa lösningar.

  11. #71
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    279

    Re: Bortskämda 80-talister?

    Citat Ursprungligen postat av dean
    Citat Ursprungligen postat av ByggareB
    Jag hade ju helt glömt bort tråden

    Klart jag generaliserar men jag pratar ju också om en hel generation, men varje generation har ju sina "egenheter". Positiva som negativa.

    Just bristen på förmåga att arbeta i team/grupp är ganska slående, och återkommer väldigt ofta när jag pratar med andra arbetsgivare. Spännande med detta är att vi arbetar inom helt olika typer av arbeten, industri, vård, bank och juridik.

    Bristen att ta till sig kritik och att inrätta sig i företagets hierarki är en andra vanligt förekommande synpunkter, detta gäller framför allt det kvinnliga klientelet från 80-talet enligt min vän som är kontorschef på bank.

    Så... Nu är jag väl hatobjekt nr 1 här ett tag
    Jag har aldrig märkt av några problem att arbeta i grupp med 80-talister. Har jobbat på ett företag med ca 1200 anställda på just den fabriken varav jag skulle uppskatta iaf 20-30% vara 80-talister.
    Har alltid funkat bra och folk har tagit ansvar.
    Däremot har jag inget gott och säga om de "äldre" (40-60år) som hela tiden nöter i samma gamla spår, vägrar ändra på sig, inte ens ta en diskussion om hur saker och ting ska vara och inte heller ta order av en "yngre" medarbetare. Sitter och fikar bort hela dagarna och är ändå nöjda när de går hem. Pinsamt är ordet...

    Jag kan ju bara prata för mig själv men när någon ger mig kritik och den är befogad så är det inget mer med det. Men om någon gammal "räv" ger mig kritik för att jag inte gör som man alltid har gjort så blir jag förbannad. En slutsats som jag har dragit av detta är att ni äldre tänker inte själva, någon har tänkt ut ett arbetsätt som funkar och ni trivs med det.
    Kommer det då någon ungjävel och ska börja ändra på detta, även om det är till det bättre så visas det oftast en oerhörd ovilja att anpassa sig till det nya sättet. Ni verkar helt enkelt oförmögna att tänka i egna banor och se alternativa lösningar.


    Dean for president

  12. #72
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 553

    Re: Bortskämda 80-talister?

    Citat Ursprungligen postat av ByggareB
    Jag hade ju helt glömt bort tråden

    Klart jag generaliserar men jag pratar ju också om en hel generation, men varje generation har ju sina "egenheter". Positiva som negativa.

    Just bristen på förmåga att arbeta i team/grupp är ganska slående, och återkommer väldigt ofta när jag pratar med andra arbetsgivare. Spännande med detta är att vi arbetar inom helt olika typer av arbeten, industri, vård, bank och juridik.

    Bristen att ta till sig kritik och att inrätta sig i företagets hierarki är en andra vanligt förekommande synpunkter, detta gäller framför allt det kvinnliga klientelet från 80-talet enligt min vän som är kontorschef på bank.

    Så... Nu är jag väl hatobjekt nr 1 här ett tag

    det är nog mycket uppväxt och livstil som gör den till den man är.
    är själv 86'a vilket gör mig till 22år en numera sparkad kollega var lika gammal med kunde inte ta order av mig som står högre i rang eller av nån annan allt var bara jobbigt så nån annan vart tvungen att göra det. sjukskrev sig hela tiden när det blev lite tungt.

    men för att glorifiera mig lite så har jag aldrig haft problem med att ta order uppifrån vilket skit det än gällde man måste ju livnära sig och det går inte att glida fram på en laxmacka hela livet.

    min karriär började som 18åring med ett svartjobb där jag jobbade ett år med så pass dåligt betalt så det nästan inte ens lönade sig att pendla dit. fick lön kanske varannan månad sen slutade det med att jag blev blåst på 32k vilket var några månadslöner. men man stannade för det kunde trilla lite brödsmulor mot ens håll.

    så inte fan är vi alla lata och slappa
    9-3x TTID 20x9,5

  13. #73
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    377

    Re: Bortskämda 80-talister?

    Mr Turbo:
    Skriver man 80talister, menar man samtliga, inte bara dom lata
    Sen är inte forum till för och överdriva ens argument och få motparten googla röven av sig för och bevisa sin poäng ?:P
    Saab 9-5 Aero Kombi -01

  14. #74

    Re: Bortskämda 80-talister?

    Jag drar gärna folk över dubbla överliggande kammar.

    Har riktigt dålig erfarenhet av folk från 83-85, dryga och överskattar sig själva "titta på mig jag har minsann lyckats bli 20 (det här var några år sen) och därför äger jag hela världen". 70-talister var något annat, det var ju vi som blev nedmejade av köttberget (de som snart går i pension nu) och bara kunde se sarkastiskt på världen. Kompakt hat mot dem alltså (sarkasm är egentligen förtäckt hat). Svullo - för den som förstår kopplingen. 90-talisterna verkar helt ok. Tidiga och sena 80-talister verkar snarare hänföras till de andra två gängen.

    70-talister var rätt mjuka under den hårda ytan också, medan 90-talisterna (säg från ca -8 som börjat jobba nu ser ut att slita häcken av sig tycker jag, de blir generade om de tvingas ta sig tid att samtala med en i matbutikerna. Det är också de (20-åringarna) som niar en på Kungsgatan.

    Ska dra en sann historia, inte saltad ett gram. När man gått hemifrån 6:30 på morgonen för att komma till skolan som 13-åring och passerat den osandade backen med blankis en kvart senare och kommer fram till busshållplatsen så står det en hotfull gubbdjävel där som passat på att hämta tidningen då för att kunna skälla ut oss "på min tid hade vi MINSANN inga skolbussar". Hade han inte varit dubbelt så stor hade jag gjort upp med honom på studs, sanningen var att jag hellre promenerat 3 km (dvs ca dubbelt så långt som jag i praktiken hade till hållplatsen) till skolan än suttit i en dryg timme på skolbussen på väg in och en dryg timme på väg hem. Och bussjäveln kom självklart fram till skolan en halvtimme innan den började så man hann få stryk för att man kom från landet lagom innan lärarna glassade in. Av värstinggänget från särskolan som de naturligtvis lagt på lagom promenadavstånd för de förbannade lärarnas skull. Iförd snowjoggers som ens idiotiska jävla föräldrar tvingat på en fast de inte fungerade inomhus. Dvs, det här var de dagarna som skolbussen vågade köra på vägen över huvud taget, annars blev man avsläppt 3km hemifrån i snöstormen och fick glatt pulsa genom snödrivorna i mörkret eftersom inte mobiltelefonerna var uppfunna, eller suvar för den delen. Sen när det blev gymnasium blev man ju tvungen att ta sig fram på den jävla blankisen på något sätt och eftersom det är kommunist-Sverige så får man inte köra bil i den åldern. Bara att välja färdmedel, jag gick ofta hellre än att skjuta en strejkande 125:a eller cykel på glansisen när det var för halt för att kunna använda dem. För att inte tala om att man bodde på fel sida om kommunistgränsen så man inte fick gå i samma skola som ens kompisar.

    Sen var det inte bara empati (jo det också då jag sett på nära håll hur bondlurkarna behandlade djuren) som gjorde att jag blev vegetarian utan rent jävla äckel. Den som ätit pölsa i skolan på 80-talet vet vad jag menar. Fick lika dålig mat hemma också oftast och det som ok var det alltid för lite av.

  15. #75
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 396
    Citat Ursprungligen postat av Psycho Dave
    Sjuksköterskan Monika Pellvik beskriver det som en livsresa som huggits av.

    – I deras värld ska livet vara en räkmacka. Man ska vara glad, vacker och framgångsrik, annars duger man inte, säger hon.
    Bra formulering där. Det är nog inte så mycket att 80-talisterna vill surfa räkmacka utan att det också finns en press på att man skall ha det på det viset, kosta vad vill i form av mental balans, ekonomi och hälsa.

    Vänta som sagt när 90-talisterna kommer ut - de VET inte hur en riktig motgång känns.
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  16. #76
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    23

    Re: Bortskämda 80-talister?

    ja det är samma sak med alla vänsterhänta, fyfan vad dom har det lätt här i världen! glider runt, käkar chips med fel hand, växlar med fel hand dessutom.
    Eller varför inte alla blonda, dessa jävlar vet man ju precis vad dom går för, alla hamnar för eller senare i trångmål med kronofogden.
    För att inte tala om alla under 1.65, de vill inte göra något alls utan väntar bara på pensionen.
    Däremot de som är 1.83 och högerhänta, de kan slava på MCD för att få råd till sina ford fiesta och en glamorös träff med familjen på valfri lunchrestaurang!

  17. #77
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Borås.
    Inlägg
    2 710

    Re: Bortskämda 80-talister?

    Citat Ursprungligen postat av Perl
    ja det är samma sak med alla vänsterhänta, fyfan vad dom har det lätt här i världen! glider runt, käkar chips med fel hand, växlar med fel hand dessutom.
    Eller varför inte alla blonda, dessa jävlar vet man ju precis vad dom går för, alla hamnar för eller senare i trångmål med kronofogden.
    För att inte tala om alla under 1.65, de vill inte göra något alls utan väntar bara på pensionen.
    Däremot de som är 1.83 och högerhänta, de kan slava på MCD för att få råd till sina ford fiesta och en glamorös träff med familjen på valfri lunchrestaurang!
    80-talist?
    #5607 | 9-3ss 2.0t 2008

  18. #78
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Bortskämda 80-talister?

    Själv förfasas jag fullständigt över den utbredda slöhet/bekvämlighet som finns bland tjänstemän i den äldre generationen.

    Fick nyligen ställa in ett möte för att en av mötesdeltagarna inte ville komma till kontoret "eftersom det snöade så mycket ute". Det här är en människa som har en högt uppsatt position på ett av Sveriges mest kända företag och tjänar runt 60.000kr i månaden. Det handlade om en åktur på 10 minuter mellan två kontor i norra stockholm.
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  19. #79
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    2 112

    Re: Bortskämda 80-talister?

    Citat Ursprungligen postat av Andreas_Lofgren
    Själv förfasas jag fullständigt över den utbredda slöhet/bekvämlighet som finns bland tjänstemän i den äldre generationen.

    Fick nyligen ställa in ett möte för att en av mötesdeltagarna inte ville komma till kontoret "eftersom det snöade så mycket ute". Det här är en människa som har en högt uppsatt position på ett av Sveriges mest kända företag och tjänar runt 60.000kr i månaden. Det handlade om en åktur på 10 minuter mellan två kontor i norra stockholm.
    En äldre herre/dam? Tänkte om det hade mer att göra med rädsla för att ge sig ut i trafiken i dåligt väder än bekvämlighet.
    9³ Aero - 01 SÅLD!
    740 GLE - 89 Dissad!
    9³ SC 2.0T - 06 Nyköpt! - Tillbaka i saabträsket! Wohoo!
    Isn't this where... we came in?

  20. #80
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Bortskämda 80-talister?

    Är man "äldre" vid 50 år så visst...

    Personen hade ingen lust att bli blöt är min känsla dessvärre. Så denne sket helt enkelt i mötet och satt kvar i värmen på sitt kontor.
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •