Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Någon som jobbar på InfoCare/lagar Acer?

  1. #1
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 865

    Någon som jobbar på InfoCare/lagar Acer?

    Hej !

    Behöver en "space tangent" till min Acer 5420.
    Att lämna in för garantireparation känns inte aktuellt, det tar för lång tid, 3 v enl OnOff, min 2 v enl InfoCare som gör rep åt OnOff.
    Lösningen enl. OnOff, InfoCare o Acer för den delen är att byta hela tangentbordet, vilket känns overkill när det går att byta tangenten på max 30 s.

    Så, någon som jobbar eller känner nå'n som jobbar med dessa missfoster till maskiner?

    Tilläggas kan att OnOff har en klart tveksamt kundomhändertagande... både i butik o om man ringer deras "hot line". Dock, efter ett "jävla väsen" så har butikschefen i butiken där datorn inhandlades lovat lånemaskin från dag 1, vilket inte är praxis. Heder åt honom. Men, dock.... skicka iväg en dator för tangentbordsbyte när det är gjort på ett ögonblick att fixa maskinen.... nä va faaan?
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    654

    Re: Någon som jobbar på InfoCare/lagar Acer?

    Borde nog inte vara några större problem.

    Maila InfoCare (bifoga kvitto (scannat)), säg att tangenten saknas och du önskar få en ny skickad till dig.

    För dem borde det inte spela någon roll, dem fakturerar acer oavsett. I annat fall kan du be dem skicka hela tangentbordet och sen själv plocka bort "Space".

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 865

    Re: Någon som jobbar på InfoCare/lagar Acer?

    Hej !

    Jag tänkte att de är väl ingen konst, så jag ringde InfoCare innan jag skrev mitt inlägg... Tyvärr verkar det som om "den varianten finns inte"! Så är det i en värld av "vi har våra rutiner"....
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 684

    Re: Någon som jobbar på InfoCare/lagar Acer?

    Känner dessvärre ingen på InfoCare längre, men då jag jobbade som underkonsult till IC blev man ju nästan mörkrädd ibland. Även hört mycket från folk som jobbat på ICs serviceställen om liknande problem.

    Hur som haver, kan du tänka dig att betala för ett nytt tangentbord tror jag dessa, http://www.zandparts.com/acer/ , kan få fram ett till dig, har aldrig handlat av dom som privatperson men vad jag kan utröna så ska det inte vara några problem
    Saab 900 2.3T -97, Jeep Grand Cherokee V8 5.2 -96
    Garaget.org

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Långaryd
    Inlägg
    1 256
    Medlem#
    6069

    Re: Någon som jobbar på InfoCare/lagar Acer?

    Har du testat att ringa Acer?
    http://support.acer-euro.com/phone.html
    96 DE LUXE -61, Volvo V60 T6 -11

  6. #6
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 865

    Re: Någon som jobbar på InfoCare/lagar Acer?

    Hej !

    Tack till de som brytt sig !
    Det verkar som om en enkel lösning är på gång.

    Att ringa Acer, he he he, jo jag har gjort det! Tyvärr måste jag säga att jag har haft mer givande samtal med min kontorstol! Sättet att bemöta mig var "fantastiskt"...
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  7. #7
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 266
    Medlem#
    3186

    Re: Någon som jobbar på InfoCare/lagar Acer?

    Hej,

    Ring till Acer Sweden AB: 08-50557300
    Fråga efter någon på order, då svarar dom på Acers eget kontor, inte någon supportanställd.
    Be att få köpa en knapp(kanske värt att betala 100kr?), om de inte kan stå till tjänst med det så kan de garanterat säga vem som kan, huvudkontoret brukar vara service minded
    ///Mackanized
    Tillbaka

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    361

    Re: Någon som jobbar på InfoCare/lagar Acer?

    Ja, akta dig för att skicka iväg din Acer till infocare. Jag lämnade in min för att den dog en dag så det skulle bytas lite delar, detta tog 6 veckor! När jag fick tillbaka den så var det fel på tangentbordet, tog ytterligare 2,5 vecka innan den kom tillbaka MEN den hade dock SAMMA fel kvarstående!!?!?! De hade alltså bytt tangentbord men INTE testat att det fungerade!?!??! Så två veckor till på verkstaden blev det men sedan fungerade den!

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-11-30, 01:32
  2. Någon kunnig inom lagar (Uppsägning)
    Av Fredrik93 i forum Off Topic
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 08:29
  3. Någon som jobbar inom FMV
    Av TyNiAn i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-26, 14:26
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-03, 14:01
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-15, 13:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •