Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 25

Ämne: Canal Digitals HD PVR Box

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    840

    Unhappy Canal Digitals HD PVR Box

    Hej!

    Funderar på att skaffa CDs parabol paket med familjepaketet.
    Jag betalar idag 180:-/månad för budget digitalt basutbud. Så att lägga ytterligare 40-50:- /månad till Canal Digital gör jag gärna, då jag dels får bättre bild, HD-kanaler och fler kanaler.

    Jag undrar lite hur denna box fungerar idag, för drygt ett år sen var den full av buggar osv. Har hört att det kommit flera firmware updates sedan dess.

    Har boxen blivit bättre/stabilare?
    Ni som har detta, är ni nöjda?

    Man får installationshjälp(sätta upp parabol etc) upptill 1350:-, jag undrar hur långt man kommer på dessa pengar?

    Jag kommer ju få ge typ 2500-3000:- för själva boxen.
    Så man vill ju såklart att boxen ska vara hyfsat framtidssäker.

    http://www.canaldigital.se/Kundservice/ ... skrivning/

    Tackar för all feedback angående detta.
    Mr. Blu-Ray
    "Fluffmatta"
    9-5 2.3t -01 TD04 E85 Mackanized.

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Borensberg
    Inlägg
    1 418

    Re: Canal Digitals HD PVR Box

    har en sån själv och är jättenöjd, händer väl nån gång ibland att man får stänga av den med knappen för den hängt sig...
    men superbra att kunna spela in och spola tillbaka när man ser på tv.
    finns en låång tråd om boxen på minhembio.com.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    840

    Re: Canal Digitals HD PVR Box

    Har hört att den väsnas och/eller blir väldigt varm också?
    Är detta åtgärdat?

    När kom senaste firmware?
    Mr. Blu-Ray
    "Fluffmatta"
    9-5 2.3t -01 TD04 E85 Mackanized.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    4

    Re: Canal Digitals HD PVR Box

    Tjo!

    Angående att boxen lever om så har Sagem uppdaterat chassiet så att fläkten inte ska sitta löst som den gjorde i en del boxar. Men givetvis så kan någon box falla igenom nätet och ha en lös fläkt, men det är ingenting mer än ett samtal till kundservice så får man en ny box.

    Den senaste firmwaren var länge sedan den kom om jag inte minns så var det i våras någongång ~mars om jag inte minns helt fel. Den heter iaf 1.4.6.



    De vanligaste folk råkar ut för i dagsläget är att boxen missar timer inspelningar/hänger sig någon gång i månaden och att den tappar kanaler i favoritlistan.

    Samt att när du ser på en inspelad film och så har du timrat in en inspelning på en kanal så växlar boxen över till kanalen du har timrat in inspelningen.

    Men överlag så funkar boxen väldigt bra! Visst den har några småbuggar men bortser man från detta och inser fördelen med att kunna spela in och pausa en inspelning är boxen ovärdelig!

    CD har även en kampanj nu där du får köpa boxen till en julkampanj för 2495 om du tecknar det stora utbudet för 419:-/månad


    Som nytecknad kund får du 3 fria månader (3x419:- eller 3x209:- beroende på vilket utbud du väljer), Startavgift 695:- , samt vad boxen kostar 2495 eller 2995 beroende på vilken kampanj du vill ha. Bindningstid 24månader

    2995 kostar boxen om du tar familjepaketet.

    Kortavgift betalar du per kvartal 169:-. Första året bjuder CD på en kortavgift.

    Så första året betalar du till exempel om du tar Familjepaketet med Canal+ Total :

    Startavgift: 695:-
    Boxavgift : 2495:-
    Abonnemangsavgift : 419x12:-
    Kortavgift :169x3:-
    Kampanj -3x419:-
    Slutsumma : 7468:-

    År två betalar du : 419x12 + 169x4 = 5704:-

    Observera dock att HDkanalerna ingår i familjepaketet, C+Film/sport HD ingår i C+ paketet, så du betalar inget extra för dessa kanaler som om du skulle ha behövt göra om du tagit viasat istället.

    Du får även ett installationsbidrag på 1350:- som räcker oftast till en stor del av installationen. Har en installatör långa vägar hem till dig vill givetvis installatören ta ut en reseersättning för den biten.
    Tipps! Prata ALLTID med installatören innan denne kommer ut till dig och hör om kostnadsförslag vad kalaset kan gå på så du inte blir överraskad när installatören ger dig räkningen.

    Givetvis så kan du ju alltid installera parabolen själv och får du inte till det så kan du ju kontakta Kundservice som i sin tur hjälper dig att kontakta en installatör. Bidraget kan endast användas till att betala räkningen från installatören. Du fårinte detta bidrag att ligga tillgodo för fakturor ifrån CD ifall du väljer att installera själv!

    Mvh

    Henrik
    BMW 740I - 97.

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    840

    Re: Canal Digitals HD PVR Box

    Citat Ursprungligen postat av kahlis
    Tjo!

    Angående att boxen lever om så har Sagem uppdaterat chassiet så att fläkten inte ska sitta löst som den gjorde i en del boxar. Men givetvis så kan någon box falla igenom nätet och ha en lös fläkt, men det är ingenting mer än ett samtal till kundservice så får man en ny box.

    Mvh

    Henrik
    Du jobbar på CDs kundservice antar jag?

    Tack för inputen, då vet jag. Ska bli kul med egen parabol och HD kanaler.
    Hur lång är leverans tiden?
    Mr. Blu-Ray
    "Fluffmatta"
    9-5 2.3t -01 TD04 E85 Mackanized.

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    4

    Re: Canal Digitals HD PVR Box

    Det är lite väl genomskinligt med mitt svar att förneka att jag inte sitter på kundservice

    Leveranstiden ligger på typ 3-5 arbetsdagar om du beställer via kundtjänst.
    BMW 740I - 97.

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80

    Re: Canal Digitals HD PVR Box

    Jag har haft min i 6 mån nu och är nöjd.
    Den enda buggen jag har är att den tappar och/eller byter plats på kanalerna från marknätet ibland.
    Att den sen mår bra av att bootas om (göras strömlös) lite då o då är ju inget ovanligt med andra boxar heller.
    Kör Iceblue 9-3 1,8t Bio Vector Anniversary Sportkombi -07

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327

    Re: Canal Digitals HD PVR Box

    Då har jag en fråga som gäller just abbonemang hos CD.

    Är så att jag är kund sedan tidigare hos CD på landstället. Har 2 boxar, 1 med familje + canal+ film tror jag, samt ett med endast familjepaket.

    har precis gått och köpt hus, och där är det fördraget för CD. Det enda jag behöver är boxar samt kort. Detta tycker jag borde innebära att jag skulle kunna teckna 2 extra kort tillsammans med att köpa boxar istället för att bli "ny kund" till mitt 2:a hushåll? Jag förstår att detta kanske inte direkt är det sätt man skall gå tillväga på, men funkar det?

    Och vad har jag för alternativ i så fall? Jag vill ha en HD box med inspelning till vardagsrummet i kombination med familjepaket samt canal+ film, samt en vanlig el HD-box till sovrummet med familjepaket, alt UTAN ngt kort då jag nästan aldrig brukar båda apparaterna samtidigt.

    Skall också tillägga att jag flyttar in i huset senast 1 mars
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    615

    Re: Canal Digitals HD PVR Box

    Borde ju gå att beställa / köpa extra boxar och använde de kort du har på lantstället.

    OT:
    Grattis till huset.

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327

    Re: Canal Digitals HD PVR Box

    Citat Ursprungligen postat av rodge
    Borde ju gå att beställa / köpa extra boxar och använde de kort du har på lantstället.

    OT:
    Grattis till huset.
    Tack tack!

    Jo, fast då jag vill ha de korten på landstället permanent så känner jag att jag "måste" teckna nya kort. Frågan är bara om jag skall köra på 2 "extrakort" med boxar eller ett nytt abbonemang?
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    654

    Re: Canal Digitals HD PVR Box

    Är tveksam till om du kan få Canal+ på ett extrakort. Frågan är om det inte blir billigare att teckna allt nytt (kostnaderna för boxarna).

    Ang 3mån fritt, brukar väl bli 27mån bindning, där man inte betalar för de 3 första.

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Österbybruk
    Inlägg
    347

    Re: Canal Digitals HD PVR Box

    Viasat bjuder på HD boxen om du tecknar hdkanalerna
    Peugeot 607 2.2 -06.

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Borensberg
    Inlägg
    1 418

    Re: Canal Digitals HD PVR Box

    Citat Ursprungligen postat av madmax31
    Viasat bjuder på HD boxen om du tecknar hdkanalerna

    fast viasat har väl bara 3 kanaler eller nåt, och kostar det dubbla, gjorde det iaf för 4 månader sen.

  14. #14
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    4

    Re: Canal Digitals HD PVR Box

    Citat Ursprungligen postat av Johnken
    Då har jag en fråga som gäller just abbonemang hos CD.

    Är så att jag är kund sedan tidigare hos CD på landstället. Har 2 boxar, 1 med familje + canal+ film tror jag, samt ett med endast familjepaket.

    har precis gått och köpt hus, och där är det fördraget för CD. Det enda jag behöver är boxar samt kort. Detta tycker jag borde innebära att jag skulle kunna teckna 2 extra kort tillsammans med att köpa boxar istället för att bli "ny kund" till mitt 2:a hushåll? Jag förstår att detta kanske inte direkt är det sätt man skall gå tillväga på, men funkar det?

    Skall också tillägga att jag flyttar in i huset senast 1 mars
    Du kan skaffa multiabonnemang. Jag antar att det är vad du har idag, betalar 80:-extra per månad för ena kortet där du har familjepaketet låter det bekant?

    Beroende på vad du har idag är vad som kan begränsa vad du kan teckna för någon sorts multiabonnemang. Man kan dock max ha 4st rum.

    Har du familje som huvudabonnemang kan du skaffa familje på rum2, local/barnpaketet på rum 3 och rum4 men även givetvis Familjepaketet på alla 4 rum.

    Har du Fam/C+F som huvudabonnemang och Familjepaketet som rum2 så kan du teckna rum3 med en hdbox antingen den för 1495 eller den för 2995 och teckna familje rum3 och typ local/barnpaketet rum4 om du vill bara ha något billigt för de minsta (om du nu har barn, inte vet jag Det reducerade priset på hdboxarna gäller dock inte ifall du tecknar rum3/4 med barnpaketet eller local.

    Har man Fam/C+Film på första TV kan man inte bara ha C+f på tv 2. utan där är minsta paketet man kan ha är Familjepaketet. Dock givetvis kan man ha samma utbud på TV2 som man kan ha på tv1.

    En kund som har Canal+ på TV1 kan bara Canal+ på TV2.

    Nu kanske detta låter extremt tjorvigt för den som inte är insatt men fråga på ifall ni undrar någonting!

    Prislista på multiabonnemang hittar ni om ni följer länken nedan

    http://www.canaldigital.se/upload/Utbud ... igital.pdf

    All information som jag väljer att dela med mig till er är ingenting som är hemligstämplat utan ytterst officiellt. (Lite rädd om mitt jobb är jag)

    Mvh
    BMW 740I - 97.

  15. #15
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327

    Re: Canal Digitals HD PVR Box

    Ok,

    I dag har jag alltså:

    tv1: familjepaket med canal+ film 3** kr / mån
    tv2: familjepaket 80kr / mån

    vill ha:

    tv3: familjepaket med canal+ film samt HD box med inspelning
    tv4: familjepaket med vanlig el hdbox

    är det då bara att lägga till dessa tjänster utan problem och då välja till box? Några kampanjer som gäller på detta nu? Kan man teckna nu med uppstart senare? Hur stor skillnad i kvalitet är det på bilden från vanliga boxen resp hd-tv boxen? Jag har en 37" LCD (1366*76 med hdmi ingång i sovrummet och tyvär bara en lågupplöst 42" plasma i vardagsrummet där inspelningsbara boxen skall vara.
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  16. #16
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    840

    Re: Canal Digitals HD PVR Box

    Citat Ursprungligen postat av Johnken
    Hur stor skillnad i kvalitet är det på bilden från vanliga boxen resp hd-tv boxen
    Ingen skillnad, förutom då såklart att du inte kan se HD-kanaler.
    Jag förutsätter att du menade standardboxen mot hd-boxen.
    Mr. Blu-Ray
    "Fluffmatta"
    9-5 2.3t -01 TD04 E85 Mackanized.

  17. #17
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    4

    Re: Canal Digitals HD PVR Box

    Citat Ursprungligen postat av Johnken
    Ok,

    I dag har jag alltså:

    tv1: familjepaket med canal+ film 3** kr / mån
    tv2: familjepaket 80kr / mån

    vill ha:

    tv3: familjepaket med canal+ film samt HD box med inspelning
    tv4: familjepaket med vanlig el hdbox

    är det då bara att lägga till dessa tjänster utan problem och då välja till box? Några kampanjer som gäller på detta nu? Kan man teckna nu med uppstart senare?
    Angående paketen är det inga som helst problem att lösa. Måste bara mecka om ditt rum2 med familjepaketet så det blir rum3. Så du har Fam/C+Film på rum 1 och 2 och familjepaketet på rum 3 och rum4.

    Inga kampanjer tyvärr på multiabonnemanget annat än att man får köpa hdboxarna till reducerade priser.
    Jag rekomenderar att du beställer grejerna ca 1 vecka innan du vill ha igång det. För att undvika eventuella trassel med lovade priser / bortfallna kampanjer och så vidare. Då priser (speciellt på boxar) kan komma och gå, priset på hdboxarna har dock legat stabilt nu i ca 1 år så, har ingen aning ifall priset kommer att förändras heller.

    Mvh
    BMW 740I - 97.

  18. #18
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327

    Re: Canal Digitals HD PVR Box

    Tack för mkt utförligt svar. Blir till att avvakta tills man ska flytta in med andra ord.
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  19. #19
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    840

    Re: Canal Digitals HD PVR Box

    Snart kommer installatören utskickad av CD.

    Otroligt vad fort det gick. En stor eloge till Canal Digital för det!
    Jag hade räknat med minst en vecka.
    Jag beställde via telefon i Tisdags(25/11) och igår(27/11) före 14:00 anlände paketet.

    Känner mig som ett litet barn på julafton av nån konstig anledning, så jävla kul med nya teknikprylar
    Mr. Blu-Ray
    "Fluffmatta"
    9-5 2.3t -01 TD04 E85 Mackanized.

  20. #20
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    HEDEMORA
    Inlägg
    222

    Re: Canal Digitals HD PVR Box

    Hur är det nu? om man tar ett multiabbonemang så är det inget som hindrar en att ge kortet till tex grannen? eller sommarstugan?
    Lennart Andersson
    Golf VR6 -92
    Opel Monterey 3,2 V6

Liknande ämnen

  1. Gilla Canal motor = gratis t-shirt
    Av Purex i forum Off Topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-15, 07:48
  2. canal digital boxar
    Av mathias.w i forum Off Topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-01, 18:30
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 01:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •