Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Behöver hjälp att hitta en v6 till en 900 -94?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Röstånga
    Inlägg
    23

    Behöver hjälp att hitta en v6 till en 900 -94?

    Har hittat en 900 v6 med kass motor för 5000kr bilen är i bra skick annars så nu behöver hjälp att hitta en v6 om inte, skulle det vara svårt att få igenom den i besiktingen med en turbo motor? v6 verkar vara svår att få tag i på skroten. har kollat lite på nätet. Hjälp!

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    1 233
    Medlem#
    13784
    Att bygga om den till turbomotor är ett gigantiskt projekt, med tanke på att hela elnätet måste dras om och nya styrdatorer etc måste installeras.

    Men... "motorn är kass", säger du. Vad innebär det? Ett sätt att få lite mer tryck i en sån där bil, är att montera ett 3,0-block från Opel istället för original 2,5-block. Använd originalets kringutrustning så passar det finfint! Väldans vanlig modifikation i England och USA...
    ---------------------------------
    9-3 cabrio '99

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327

    Re: Behöver hjälp att hitta en v6 till en 900 -94?

    Citat Ursprungligen postat av zombie
    Har hittat en 900 v6 med kass motor för 5000kr bilen är i bra skick annars så nu behöver hjälp att hitta en v6 om inte, skulle det vara svårt att få igenom den i besiktingen med en turbo motor? v6 verkar vara svår att få tag i på skroten. har kollat lite på nätet. Hjälp!
    Har du kollat hos SDCC?
    www.sdcc.se
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Röstånga
    Inlägg
    23
    Det är kam-kedjan eller om det nu är rem som har gått på den. Jag har inte själv tittat på den sen den pajade. Men kolvarna har väl fått sig en smäll. har för mig att det är aleminium det mesta i motorn. hur eller hur så är det nog lättare att byta till en ny motor. ska bara hitta en lämplig först. kom på det sen oxå att det är ett jätte stort projekt att byta till en turbo motor när jag tänkte efter. och då börjar det kosta en massa pengar.

Liknande ämnen

  1. Behöver hjälp att hitta ny slang till styrservon!
    Av Mickeroos81 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-12, 23:41
  2. Behöver hjälp med att hitta en film..
    Av Mr_Lööf i forum Off Topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-18, 23:52
  3. Behöver hjälp med att hitta högtalarkabel.
    Av bosabengt i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-06-21, 18:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •