Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Subaru, en skitbil när man behöver grejer...

  1. #1
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    9481

    Subaru, en skitbil när man behöver grejer...

    Ja, hur ska man börja.
    Det hela började med att brossan köpte en impreza GT -99a, var en mindre krockskada på ena bakdörren och lite rost på bakskärmen på andra sidan.
    Fick den till bra pris pga detta.

    Så vi bokade tid för rikt och lack med dealen att vi själva skulle ta bort rosten, sagt och gjort, fick efter mycket om och men bort stötfångaren bak, någon har varit där tidigare med resultat en massa trasiga plastclips.

    Skrev upp hur många av varje det skulle vara och tog med mig en av varje till min närmsta subaru återförsäljare (4 mil bort) och frågade efter grejerna, nemas problemas det fixar vi innan veckans slut var svaret, de fick en av varje clips och en utförlig beskrivning på papper för var och en av dessa vart de satt monterade.

    Nu är detta 3 veckor sedan, och jag har aldrig i mitt liv varit med om nått så taskigt bilmärke att skaffa fram delar ifrån, smäller man med bilen blir det ju lögn i fan för försäkringsbolaget att laga bilen då det verkar vara stört omöjligt att få tag i org saker till dessa.
    Först fick de fel grejer från någon helt annan bil, sen var det nått fel på chassinr, sen var det både det ena och andra utsäkterna, sista svaret från handlaren vad att allt vad restnoterat, från att 3 dagar tidigare redan vara skickat.
    Tänkte att detta kanske var något specifikt just för denna återförsäljare så började jaga runt lite fler subaruhandlare, har ringt till dem jag hittar i småland på subarus hemsida, beskrivit vad jag behöver för något mer än väl, har fått beskedet att de ska kolla detta och höra av sig, har inte hört ett pip på flera dagar.

    Någon annan som har erfarenhet från subaru och beställa originaldelar, är det stört kört eller vad?

    Allternativet för att få ihop bilen är buntband, nått som i min värld inte ska brukas för en bil för 100 000kr....

    När jag behöver nått till saab så ringer jag till dem, beskriver vad jag behöver och hämtar det på vägen hem från jobbet dagen efter istortsätt.
    Vilket inte verkar vara fallet på subaru, hur svårt ska det vara tta beställa 2 sorters plastclips som håller fast stötfångaren i stötfångarbalken?
    Står inte ens nått nummer på grejerna så det går att få fram artnummer....
    Nu är ju detta kanske inte den vanligaste bilen på svenska vägar men nog fasen måste de väl kunna hålla med reservdelar om nått pajar?
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  2. #2
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 487
    Medlem#
    6901

    Re: Subaru, en skitbil när man behöver grejer...

    Jag jobbar med Subaru och jag har inget problem alls att få hem delar.

    Visst tar det oftast 1 dag att få hem delarna men allt finns att beställa.

    Tycker nog du ska byta ÅF.
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    9481

    Re: Subaru, en skitbil när man behöver grejer...

    Citat Ursprungligen postat av Turbo_Danne
    Jag jobbar med Subaru och jag har inget problem alls att få hem delar.

    Visst tar det oftast 1 dag att få hem delarna men allt finns att beställa.

    Tycker nog du ska byta ÅF.

    låter ju konstigt, för det är allt annat än vad min ÅF säger, största problemet är att närmsta ÅF ligger i Växjö och det är ju 5-6 mil enkel resa dit, dessa pratade jag med onsdags förmiddag om delarna jag behövde och de skulle kolla detta och återkomma, inte ett knyst sen.
    Jag skiter ju i om de inte klarar av att få fatt i sakerna, det viktiga är ju att jag får veta detta så jag kan vända mig någon annan stans men istället så har min ÅF ljugit på telefon de senaste veckorna och hela tiden nya ursäkter till att grejerna inte finns, 2 gånger har dom tom varit beställda och skickade än tills jag ringt och frågat om de kommit då jag tänkt komma och hämta dem då har de helt plötsligt blivit problem direkt.

    Det är inte möjligt att du kan hjälpa mig med vad jag behöver?
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Jönköping/Värnamo
    Inlägg
    3 659

    Re: Subaru, en skitbil när man behöver grejer...

    Kompisen hade en Impreza, lämnades alltid till Sävsjö med mycket gott resultat varje gång. Även när det gällde reparation efter rallyåkartesterna

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    3 135

    Re: Subaru, en skitbil när man behöver grejer...

    har aldirig haft några problem med att få hem rätt orginaldelar
    Subaru Legacy

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 575

    Re: Subaru, en skitbil när man behöver grejer...

    nu äger jag ingen subaru men här i piteå så är subaru åf bra och göra med och dom verkar få fram alla delar kanske inte dagen efter men iaf i veckan.

    sen en rolig sak var att jag och davva fick låna och titta i deras verkstads manualer när vi hade lite skruvbekymmer så trevliga är dom också.

    fast subaru har ju inte dom billigaste delarna precis!
    9-3x TTID 20x9,5

  7. #7
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    9481

    Re: Subaru, en skitbil när man behöver grejer...

    Citat Ursprungligen postat av ERnsT
    Kompisen hade en Impreza, lämnades alltid till Sävsjö med mycket gott resultat varje gång. Även när det gällde reparation efter rallyåkartesterna

    kanske får ta och vända mig dit, Ambjörnssons i Gislaved har hållt på i 3 veckor att ljuga nu, hört allt från att det varit beställt, försenat till restnoterat och felbeställt, och hela tiden skylls det på att det är jättekrångligt att handla av subaru.
    Förra veckan hade deras lager stängt fick jag berättat på tosdagen, på fredagen beställde de grejerna, på tisdag skulle jag få dem, på tisdagen så låg de fortfarande på posten och på onsdagen var de restade...
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    3 135

    Re: Subaru, en skitbil när man behöver grejer...

    var in idag på verkstan och kolla över felmedelanden på luftfjädringen kostnadsfritt som kuriosa stod det en 9-5 på lyften, kamkedjebyte. måste man verkligen plocka ur motorn för detta? lite offtopic men
    Subaru Legacy

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 298

    Re: Subaru, en skitbil när man behöver grejer...

    Citat Ursprungligen postat av davva
    var in idag på verkstan och kolla över felmedelanden på luftfjädringen kostnadsfritt som kuriosa stod det en 9-5 på lyften, kamkedjebyte. måste man verkligen plocka ur motorn för detta? lite offtopic men

    Nej, man måste inte plocka ur motorn för att byta transmissionssats.

Liknande ämnen

  1. Subaru BRZ som polisbil?
    Av Psycho Dave i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-07-05, 16:00
  2. Subaru dragit sig ur WRC..
    Av P-O i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-12-23, 19:33
  3. Jävla skitbil från en skitfirma!
    Av Kastad i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-07-26, 00:53
  4. OG900 koppling slirar behöver bättre grejer..
    Av hampe4pet i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-10-10, 08:58
  5. race mot subaru sti
    Av krippe i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-07-13, 16:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •