Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Problem med larmet 9-5

  1. #1

    Problem med larmet 9-5

    vet inte var jag skall placera tråden så jag provar här..

    har en 9-5a som har orginal billarm som funkar lite för bra..haha

    jag kan inte låsa bilen om jag lämnar hundarna i den för bara de rör sig en millimeter så sätter larmet igång. suck. så jag får lämna den olåst typ hela tiden om jag råkar ha hundarna med mig. känns ju inte såå bra...

    så min fråga är om de går att larma av fats bilen är låst?? känns som de finns 3 olika steg när jag låser den. men vad kan vara vad?

    jag har tre knappar på fjärrlåset - en för att låsa, en för att öppna och en för bakluckan.

    om jag trycker för att låsa så blinkar ljusen och bilen låses (larmet sätter igång om den rörs) om jag trycker en gång till så blinkar bara bilen till (larmet går inte att stänga av (!!!!) när de väl går igång) och om jag trycker en tredje gång så tutar bilen och blinkar (larmet går ärven här igång) suck..

    vad är meningen skall vara vad? en gång i veckan så kommer felmedelande på frärddatorn att larmet behöver servas - är det där skon klämmer? vart lämnar man isånnafall in och vad kostar det??

    HJÄÄLP! är desperat för att få tyst på biljäveln!

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 890

    Re: billarm

    Citat Ursprungligen postat av lucille
    jag kan inte låsa bilen om jag lämnar hundarna i den för bara de rör sig en millimeter så sätter larmet igång. suck. så jag får lämna den olåst typ hela tiden om jag råkar ha hundarna med mig. känns ju inte såå bra...
    http://forum.saabturboclub.com/viewt...875305#p875305

    Kommer dock inte ihåg vad som står i instruktionsboken angående detta.

    Citat Ursprungligen postat av lucille
    en gång i veckan så kommer felmedelande på frärddatorn att larmet behöver servas - är det där skon klämmer? vart lämnar man isånnafall in och vad kostar det??
    http://forum.saabturboclub.com/viewt...?f=30&t=200000

    Saabverkstan lär dock vilja byta hela larmsirenen.

    Passade på att förtydliga trådrubriken.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555

    Re: billarm

    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  4. #4

    Re: Problem med larmet 9-5

    måste kolla om jag har clr på ratten. tror inte det. men jag kan vara glömsk med.. tack för tipsen. ska kika vidare på om de funkar.

    men är det någon som förstår varför de inte går att stänga av ibland? när jag hade tryckt på låsknappen 2 gånger så när den väl satte igång och larmade så tog det nästan 10 min innan jag fick av larmet. jag provade precis ALLT!

  5. #5
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555

    Re: Problem med larmet 9-5

    -98 handlar det om.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  6. #6

    Re: Problem med larmet 9-5

    Citat Ursprungligen postat av RZ
    -98 handlar det om.
    fan va bra.. då må jag testa detta och se om de funkar!! tack

  7. #7
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555

    Re: Problem med larmet 9-5

    Citat Ursprungligen postat av lucille
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    -98 handlar det om.
    fan va bra.. då må jag testa detta och se om de funkar!! tack
    Lugn nu, skrev bara att din bil va en -98 eftersom du skrev det i en annan tråd!
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  8. #8

    Re: Problem med larmet 9-5

    jahaa trodde du menade att de var bla -98 som detta gick på..

  9. #9
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: Problem med larmet 9-5

    Citat Ursprungligen postat av lucille
    men är det någon som förstår varför de inte går att stänga av ibland? när jag hade tryckt på låsknappen 2 gånger så när den väl satte igång och larmade så tog det nästan 10 min innan jag fick av larmet. jag provade precis ALLT!
    Om ditt backupbatteri är slut så kan larmet bete sig lite som det vill, bla stå & tjuta utan att du kan göra nåt!

  10. #10

    Re: Problem med larmet 9-5

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Citat Ursprungligen postat av lucille
    men är det någon som förstår varför de inte går att stänga av ibland? när jag hade tryckt på låsknappen 2 gånger så när den väl satte igång och larmade så tog det nästan 10 min innan jag fick av larmet. jag provade precis ALLT!
    Om ditt backupbatteri är slut så kan larmet bete sig lite som det vill, bla stå & tjuta utan att du kan göra nåt!
    vad är backup batteri?? batteriet i bilen är slut och skall bytas nästa vecka..

    men nån som kan förklara vad sidknapparna är för något? jag behöver kunna larma av rörelsesensorn då jag har hundarna med mig

  11. #11
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 890

    Re: Problem med larmet 9-5

    Citat Ursprungligen postat av lucille
    vad är backup batteri??
    Jag har i inlägget ovan länkat till en instruktion där detta framgår men OK, här kommer en till : http://www.twinsaabs.com/9-5_repair/...tery/intro.asp

    Citat Ursprungligen postat av lucille
    men nån som kan förklara vad sidknapparna är för något? jag behöver kunna larma av rörelsesensorn då jag har hundarna med mig
    SID= informationsdisplayen

    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  12. #12

    Re: Problem med larmet 9-5

    ja jo.. men var på SID ställer jag in larmet?

    och nu fattar jag varför du länkade till beskriviningen av hur han bytte batterier så jag lär ju behöva byta batterier då - och då tackar jag innerligt för den länken!!!

    skyller på att jag är trött idag

  13. #13
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 890

    Re: Problem med larmet 9-5

    Citat Ursprungligen postat av lucille
    ja jo.. men var på SID ställer jag in larmet?
    http://forum.saabturboclub.com/viewt...781525#p781525

    Citat Ursprungligen postat av Poker
    Med nyckeln utdragen skall man hålla inne "black panel" tills texten "door only" kommer upp och ett litet pling.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  14. #14

    Re: Problem med larmet 9-5

    kanonbra! det ska testas!

  15. #15

    Re: Problem med larmet 9-5

    en ytterligare fråga då - är de nån som vet vad de olika "stegen" på låsknappen på fjärrlåset är för något? alltså vad det är för olika signaler man ger eftersom bilen betér sig olika vid 1 knapptryck, 2 knapptryck och 3 knapptryck..

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Problem med larmet 9000
    Av Ekilainen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 10:16
  2. problem med larmet??? saab 9000!!!
    Av LarssonR i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 17:12
  3. Problem med larmet.
    Av WannabeeGBG i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-04, 15:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •