Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 36 av 36

Ämne: Är jag konstig? (lastbil, lastbilschaufför med singellass)

  1. #21
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Är jag konstig? (lastbil, lastbilschaufför med singellass)

    Var nog ganska trött när jag skrev det där, och irriterad av något.
    Och nu är jag oxå trött och orkar inte formulera mig så att alla kan förstå.
    Nu var lasten vi körde bulk, men dock så läckte själva behållaren. Kanske 1l bulk per timme, inga stora mängder.

    Jaja, jag vet fy och blä fara för för landet. Ni som tänker gnälla nu, kör inte 1m bakom lastbilen då. Och för fan ring till åkeriet, gå inte för fan på föraren.
    Ja tunga lastbilar är farliga, men vad som är mer farligt är när folk ligger och hetsar varandra i trafiken. Tänk på den.
    Nu får jag stå ut med ganska mkt skit i jobbet pga jag är Väktare. Men ifall någon idiot går fram till mig, och skäller ut mig för kung och fosterland och blir helt rabiat, ja då får de banne mig smaka på gummi laban.

    Godnatt

    Citat Ursprungligen postat av knallert
    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Håller med om att det är förarens plikt och ansvar att kontrollera före färd.
    Men i somras åkte jag med min vän som kör lastbil, och vi hämtade den på natten. Och det var fel lastat så in i.. Vi försökte få tag på någon som kunde komma till terminalen och låsa upp, och lasta om. Men vi fick inte tag på någon, vi fick tag på åkeri chefen och han beklagade men han kunde inget göra då de flesta var på semester.

    Så vi var ju tvungna att åka fel lastat, eftersom han behöver fortfarande sin lön för att kunna leva. Vi hade gott om tid, ca 30min. Så vi hittade en stor varnings triangel och satte på där bak, för att varna folk. Men likt förbannat varje gång vi körde om en tyngre lastad lastbil så låg folk 1m bakom våran, och då får de fan skylla sig själva.

    En S60R blinkade som dårar och försökte bromsa in hos på väg ner till malmö. Visst, vi stannade på en rastplats, vi skulle ändå så ta en pisse paus. Och som ovanstående var han fly förbannad men kunde ändå så behärska sig och ville ha ersättning för sitt stenskott samt trasiga lykta. Då frågade vi helt enkelt om det går fortare för honom att köra om om han ligger bakom med 1m?

    Då kunde man höra skruven falla i skallen och han blev hotfull och började gorma och skrika. Det tog ungefär 5s sen låg idioten på backen, min vän tröttnade helt enkelt.

    Jag tycker det är jätte tråkigt men ibland går det fan inte göra något åt saken, skitsamma i fall det rättsligt går. I praktiken gick det inte helt enkelt i detta fallet, alla hade semester etc. Och min vän kunde ju inte totalvägra att jobba, för då blev han utan lön, utan lön ingen lägenhet etc etc.

    Han/ni hade inte ett enda rätt.
    Förstår inte att du ens vill berätta det där, förträffligt exempel på ett stolpskott som inte har i trafiken att göra.
    Och du kör 100% lagligt? Inte? Tyst då
    Saablös dåre

  2. #22
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    461

    Re: Är jag konstig? (lastbil, lastbilschaufför med singellass)

    Nu blir jag ännu mer irritetad. Så du menar att så länge andra gör fel är det ok för mig också? När det gäller hålla avstånd (vilket jag alltid gör vill jag påstå) finns det väl inga som är sämre än bussar och lastbilschaufförer? Dom verkar tro det dom har superbromsar. Att försvara ett dåligt beteende med ett annat är bara lågt. Så länge man är ansvarig för sin last och för sitt fordon kan man INTE skylla på någon annan. Lastbilen/bilen/bussen ska stå still om den inte kan framföras lagligt punkt.

    Om jag tex åker dit för fortkörning skulle jag inte skylla på att han framför körde lika fort kanske... vore lite korkat....

    Mvh

    EDIT: OM man sedan framför en last som kan innebära dödsfara för andra om man tappar den är det ännu värre enligt mitt tycke.


    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Var nog ganska trött när jag skrev det där, och irriterad av något.
    Och nu är jag oxå trött och orkar inte formulera mig så att alla kan förstå.
    Nu var lasten vi körde bulk, men dock så läckte själva behållaren. Kanske 1l bulk per timme, inga stora mängder.

    Jaja, jag vet fy och blä fara för för landet. Ni som tänker gnälla nu, kör inte 1m bakom lastbilen då. Och för fan ring till åkeriet, gå inte för fan på föraren.
    Ja tunga lastbilar är farliga, men vad som är mer farligt är när folk ligger och hetsar varandra i trafiken. Tänk på den.
    Nu får jag stå ut med ganska mkt skit i jobbet pga jag är Väktare. Men ifall någon idiot går fram till mig, och skäller ut mig för kung och fosterland och blir helt rabiat, ja då får de banne mig smaka på gummi laban.

    Godnatt

    Citat Ursprungligen postat av knallert


    Han/ni hade inte ett enda rätt.
    Förstår inte att du ens vill berätta det där, förträffligt exempel på ett stolpskott som inte har i trafiken att göra.
    Och du kör 100% lagligt? Inte? Tyst då
    9000 ltt ca 13 k mil Nordic edition (gått i arv)
    95 2,3t Biopower Vector Kombi Jub++ -07 (såld)
    Yeti 4x4 TDI Beställd

  3. #23
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    377

    Re: Är jag konstig? (lastbil, lastbilschaufför med singellass)

    Haha, jag är med väktare, dock ingen våldsbenägen sådan...

    Du borde kanske söka dig till ett annat yrke ?

    Inget lagstöd på och dunka folk med gummiklubban bara för att dom skriker på dig, trodde du fick reda på det under VU1/2 ?
    Saab 9-5 Aero Kombi -01

  4. #24
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Är jag konstig? (lastbil, lastbilschaufför med singellass)

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Och för fan ring till åkeriet, gå inte för fan på föraren.
    Går det inte fram? Det är föraren, inte åkeriet, som är ansvarig för lasten!
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  5. #25
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    140

    Re: Är jag konstig? (lastbil, lastbilschaufför med singellass)

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Var nog ganska trött när jag skrev det där, och irriterad av något.
    Och nu är jag oxå trött och orkar inte formulera mig så att alla kan förstå.
    Nu var lasten vi körde bulk, men dock så läckte själva behållaren. Kanske 1l bulk per timme, inga stora mängder.

    Jaja, jag vet fy och blä fara för för landet. Ni som tänker gnälla nu, kör inte 1m bakom lastbilen då. Och för fan ring till åkeriet, gå inte för fan på föraren.
    Ja tunga lastbilar är farliga, men vad som är mer farligt är när folk ligger och hetsar varandra i trafiken. Tänk på den.
    Nu får jag stå ut med ganska mkt skit i jobbet pga jag är Väktare. Men ifall någon idiot går fram till mig, och skäller ut mig för kung och fosterland och blir helt rabiat, ja då får de banne mig smaka på gummi laban.

    Godnatt

    Citat Ursprungligen postat av knallert


    Han/ni hade inte ett enda rätt.
    Förstår inte att du ens vill berätta det där, förträffligt exempel på ett stolpskott som inte har i trafiken att göra.
    Och du kör 100% lagligt? Inte? Tyst då

    Jag kör inte 100% lagligt, det är det nog få som gör. Men till skillnad från din vän kan jag också skryta med att jag aldrig tagit till knytnävarna mot en medtrafikant.
    Av ditt senaste inlägg att dömma verkar du ju inte heller vara bättre..

    Ja det är då inte konstigt att dessa yrkeskårer dras med skamfilat rykte sålänge folk som du och din vän är verksamma.

  6. #26
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Är jag konstig? (lastbil, lastbilschaufför med singellass)

    "Där hjärnan tar slut tar nävarna vid" sjöng den vise Magnus Uggla för sisådär 20 år sedan. Det verkar gälla fortfarande.
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  7. #27
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296

    Re: Är jag konstig? (lastbil, lastbilschaufför med singellass)

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Nu får jag stå ut med ganska mkt skit i jobbet pga jag är Väktare. Men ifall någon idiot går fram till mig, och skäller ut mig för kung och fosterland och blir helt rabiat, ja då får de banne mig smaka på gummi laban.

    Känns ju stabilt med väktare som har den inställningen..
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  8. #28
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    461

    Re: Är jag konstig? (lastbil, lastbilschaufför med singellass)

    "Missade det med gummilaban".... Skandal dåligt inte konsitgt vakter har dåligt rykte...

    Klart som tusan man varit skitförbannad om man fått en lampa eller ruta spräckt för någon lastat helfel och kör ändå. Men att ta till våld visar ännu sämre omdömme.

    Mvh
    9000 ltt ca 13 k mil Nordic edition (gått i arv)
    95 2,3t Biopower Vector Kombi Jub++ -07 (såld)
    Yeti 4x4 TDI Beställd

  9. #29
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 003

    Re: Är jag konstig? (lastbil, lastbilschaufför med singellass)

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Men ifall någon idiot går fram till mig, och skäller ut mig för kung och fosterland och blir helt rabiat, ja då får de banne mig smaka på gummi laban.
    Då får vi hoppas att den du pucklar på kan försvara sig så du lär dig något på kuppen...
    Fredrik J

  10. #30
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Är jag konstig? (lastbil, lastbilschaufför med singellass)

    [quote=Fredrik J]
    Citat Ursprungligen postat av "_Strongman_":3ipliuh9
    Men ifall någon idiot går fram till mig, och skäller ut mig för kung och fosterland och blir helt rabiat, ja då får de banne mig smaka på gummi laban.
    Då får vi hoppas att den du pucklar på kan försvara sig så du lär dig något på kuppen...[/quote:3ipliuh9]

    Då är det ju tur att jag är stor som ett hus och orkar veva med laban måååånga gånger.

    Nee för att vara lite allvarlig för folk klarar inte av lite skämt, för då dyker alla moral poliser upp på ett internet forum.

    Det jag skrev om min vän som kör lastbil försvarar jag inte ett dugg, men inte heller hugger på.

    Det jag skrev däremot "Men ifall någon idiot går fram till mig, och skäller ut mig för kung och fosterland och blir helt rabiat, ja då får de banne mig smaka på gummi laban"

    Inte fan tar jag fram betongen för att någon går fram och skriker på mig? Det är skillnad på skrik, och hot. Vilket jag har då lagstöd för, ifall hot mot tjänsteman dyker upp.
    Det jag menade med "Rabiat" är just våldsam, vilket folk nog inte förstod, då det inte är ett korrekt svenskt ord. Rabiat menar jag som sagt, våldsam flyger på mig utan anledning. Och OM det skulle inträffa, vad har jag då? Lagstöd för att avvärja mig samt gripa ifall jag känner för det.

    Så nu lägger vi ner att jag går runt och klubbar på folk utan anledning, som folk nu tror, haha.
    Saablös dåre

  11. #31
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 003

    Re: Är jag konstig? (lastbil, lastbilschaufför med singellass)

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Inte fan tar jag fram betongen för att någon går fram och skriker på mig? Det är skillnad på skrik, och hot. Vilket jag har då lagstöd för, ifall hot mot tjänsteman dyker upp.
    Ok. Vi misstolkade kanske din tolkning av ordet rabiat.

    Nu är jag inte väktarutbildad men har du verkligen lagstöd för att veva med batong om du blir verbalt hotad? Att det är olagligt och att du borde anmäla saken till polis vet jag.
    Fredrik J

  12. #32
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    140

    Re: Är jag konstig? (lastbil, lastbilschaufför med singellass)

    [quote=_Strongman_]
    Citat Ursprungligen postat av "Fredrik J":1wnhjzt8
    Då får vi hoppas att den du pucklar på kan försvara sig så du lär dig något på kuppen...
    Då är det ju tur att jag är stor som ett hus och orkar veva med laban måååånga gånger.

    Nee för att vara lite allvarlig för folk klarar inte av lite skämt, för då dyker alla moral poliser upp på ett internet forum.

    Det jag skrev om min vän som kör lastbil försvarar jag inte ett dugg, men inte heller hugger på.

    Det jag skrev däremot "Men ifall någon idiot går fram till mig, och skäller ut mig för kung och fosterland och blir helt rabiat, ja då får de banne mig smaka på gummi laban"

    Inte fan tar jag fram betongen för att någon går fram och skriker på mig? Det är skillnad på skrik, och hot. Vilket jag har då lagstöd för, ifall hot mot tjänsteman dyker upp.
    Det jag menade med "Rabiat" är just våldsam, vilket folk nog inte förstod, då det inte är ett korrekt svenskt ord. Rabiat menar jag som sagt, våldsam flyger på mig utan anledning. Och OM det skulle inträffa, vad har jag då? Lagstöd för att avvärja mig samt gripa ifall jag känner för det.

    Så nu lägger vi ner att jag går runt och klubbar på folk utan anledning, som folk nu tror, haha. [/quote:1wnhjzt8]

    Ös gärna på med lite smileys för att undvika extrema missförstånd nästa gång.
    Jag var helt övertygad om att du var allvarlig.

  13. #33
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    377

    Re: Är jag konstig? (lastbil, lastbilschaufför med singellass)

    Och NEJ du har inte lagstöd för och slå någon med batongen som hotar dig...
    Du får ALDRIG trappa upp våldet, det är GM som skall göra detta.

    OM du blir hotad, kom ihåg hur killen såg ut och anmäl, eller grip han.
    Men du får fortfarande inte slå han med batongen...

    Känns dom att du kanske borde gå om lite utav våra utbildningar ?
    Saab 9-5 Aero Kombi -01

  14. #34
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Är jag konstig? (lastbil, lastbilschaufför med singellass)

    Citat Ursprungligen postat av sundevil
    Och NEJ du har inte lagstöd för och slå någon med batongen som hotar dig...
    Du får ALDRIG trappa upp våldet, det är GM som skall göra detta.

    OM du blir hotad, kom ihåg hur killen såg ut och anmäl, eller grip han.
    Men du får fortfarande inte slå han med batongen...

    Känns dom att du kanske borde gå om lite utav våra utbildningar ?
    Jag skrev just nyss att jag inte slår någon med batong för att någon skriker, eller hotar mig. Det är när de blir "rabiata" jag isåfall använder min batong.

    Däremot har jag min batong väl synlig, eftersom jag får handskas med alkisar och pundare varje natt. Och jag vet aldrig vart jag har pundarna, eftersom de kan snetända vilken sekund som helst.

    Och nej, jag slår dem inte ifall pundaren snetänder. Jag backar och höjer rösten. Går han däremot på mig då använder jag batongen.

    Något mer jag borde lära mig av våra utbildningar? Vissa har det skit slappt som väktare och åker runt och får nedlåsningar på glassiga ställen som T ex shell, statoil etc. Jag har Resecentrum, vilket inte är glassigt för fem öre. Och hatar när folk spottar på mig bara för jag bär uniform och de har någon jävla taskig erfarenhet av uniformer. Eller när folk börnar framför mig och kastar ölburkar och skriker låtsaspolis, jag vill inte ens bli polis (världens mest otacksamma jobb?)

    Och när du försöker rätta mig trots att jag har förklarat vad jag menar, tar jag som en förolämpning! Du vet inget om mig, eller vad jag utsätts för dagligen om nätterna.
    Saablös dåre

  15. #35
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Är jag konstig? (lastbil, lastbilschaufför med singellass)

    [quote=Fredrik J]
    Citat Ursprungligen postat av "_Strongman_":3oqlhg4u
    Inte fan tar jag fram betongen för att någon går fram och skriker på mig? Det är skillnad på skrik, och hot. Vilket jag har då lagstöd för, ifall hot mot tjänsteman dyker upp.
    Ok. Vi misstolkade kanske din tolkning av ordet rabiat.

    Nu är jag inte väktarutbildad men har du verkligen lagstöd för att veva med batong om du blir verbalt hotad? Att det är olagligt och att du borde anmäla saken till polis vet jag.[/quote:3oqlhg4u]

    Jag är dålig på att använda massa smileys och korrekt svenska, så felet ligger hos mig egentligen.

    Nej, jag har inget lagstöd för att "veva" med batongen ifall någon hotar mig verbalt. Däremot blir våld mot tjänsteman, och blir då ett hårdare straff.
    Men utav egen erfarenhet, de som hotar mig verbalt går oftast attack mot mig senare då de inte har alla hästar hemma i stallet.

    Och ja, jag är jävligt dåligt på att uttrycka mig skriftligt över nätet. Eftersom nu har jag jobbat i 14tim, sovit 5tim. Väktarlivet...
    Saablös dåre

  16. #36
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    377

    Re: Är jag konstig? (lastbil, lastbilschaufför med singellass)

    Du är välkommen och tolka mina svar precis som du vill

    Sen om du har svårt och formulera eller inte, så kanske man ska tänka lite på hur man skriver en del saker, då folk inte direkt ser upp på oss väktare som det är :P

    Sen om du är så trött på jobbet, bli en lök-väktare då, finns många "roliga" stationära jobb i Sverige

    Men jag förstår dig fullt ut, reagerar lite väl när jag ser saker framställda på ett sådan sätt bara.
    Saab 9-5 Aero Kombi -01

Liknande ämnen

  1. Söker jobb som lastbilschaufför
    Av TurboLamko i forum Off Topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-05-31, 20:01
  2. Prövköra lastbil? - Nu även lastbilsfrågor.
    Av Brandten i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2010-09-29, 08:31
  3. Omregistrering till lastbil
    Av alu- i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 18:14
  4. Fler som kör lastbil i Norge?
    Av 180bak i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 18:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •