Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 27

Ämne: Får ni saker sålt på Blocket?

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    1 383
    Medlem#
    6410

    Får ni saker sålt på Blocket?

    Varför jag fråga är att jag själv är 100%-ig när det
    gäller försäljning av saker just där...
    Har sålt det mesta så som bilar,båtar,möbler,kläder osv.
    och alltid lyckats blivit va med grejerna och fått
    vettigt betalt.
    Senast igår sålde jag 2 byråar som inte passade in i det nyrenoverade
    sovrummet enligt frugan...
    Hade glömt bort att jag lagt utom dem(typ 3v sedan) och
    inte fått ett enda mail/samtal och så helt plötsligt ringer en person och
    vill hämta dem direkt.
    Sedan var det lite komiskt att dem kom i en 3 dörrars Polo och
    trodde dem skulle få med båda byråna, så det vart 2 vändor innan affären
    var klar...
    Hur mycket lyckas ni sälja av de ni sätter ut?

    //Ollila
    Körde Aero Wannabe..
    9-3 SportWagon---------->SÅLD!! Nya Bilen Hämtad 7/10 2013....

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 309

    Re: Får ni saker sålt på Blocket?

    Har konstaterat att det är en otrolig omsättning på prylar på blocket, men visst har det hänt att saker blivit osålda.

    Kollade i somras när jag satte ut en annons. Efter 2 dygn var den långt ner på sidan 4. Totalt i Jämtland finns ca 20sidor. Man kan alltså konstara att totala antalet annonser omsätts på ca 10 dagar och en annons ligger ute i 60dagar om den inte tas bort.
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  3. #3
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 946

    Re: Får ni saker sålt på Blocket?

    Sålde ett aqvarium.
    Sista dagen ringde en och köpte den, sen försvann annonsen dagen han skulle hämta de o trodde det var såtl!

  4. #4
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 247

    Re: Får ni saker sålt på Blocket?

    OT

    Jag har aldrig annonserat någonting på Blocket. En gång har jag köpt en förstärkare och en CD spelare här i Norrköping. Smidigt att åka och hämta.

    För länge sedan satte man ut radannons i tidningen. På det sättet har jag krängt någon bil. Nu pratar vi 80 tal och minnet sviker.

    Brukar bli så att jag ger bort saker till bättre behövande eller slänger saker som i mitt tycke är slut.

    Känns som att man är ganska offside i detta gäng

    /Fred (som säljer en del i arbetet. Gillar inte att tjata med privatpersoner.)
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 023

    Re: Får ni saker sålt på Blocket?

    Sålde en del gamla överblivna möbler på blocket. Gick över förväntan men det tog 2 veckor innan en nyinflyttad polak (tror jag han var) kom och köpte i stort sett alltihop...
    Fredrik J

  6. #6
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567

    Re: Får ni saker sålt på Blocket?

    Har sålt två saker på Blocket med god framgång.
    Det första va en mobiltelefon, en av de första Nokiorna med färgdisplay, som en tandläkare köpte till sin dotter några timmar efter att jag lade upp annonsen.
    Jag åkte till hans mottagning eftersom det va det smidigaste, han öppnade locket, stängde det igen o tyckte att det såg bra ut. Jag kunde ju lika gärna lagt dit ett tomt skal

    Det andra jag sålde var min bmx för att ha råd att köra halkbanan, vilket kändes som en vettigare investering än att vara en punk på bmx
    Tog väl ett par dagar innan en kille ringde på den.
    Dock va jag nog lite för snäll med prutningen på den.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 309

    Re: Får ni saker sålt på Blocket?

    Det som inte går att sälja på Blocket (eller Tradera) kan man betrakta som osäljbart och kan lika gärna kasta bort.

    Jag brukar resonera såhär, säljer hellre en pryl för 50kr än jag kastar bort den.
    Kommer någon dessutom och hämtar prylen så slipper ju jag frakta den till tippen.
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    1 383
    Medlem#
    6410

    Re: Får ni saker sålt på Blocket?

    Citat Ursprungligen postat av Urban 1041

    Jag brukar resonera såhär, säljer hellre en pryl för 50kr än jag kastar bort den.
    Kommer någon dessutom och hämtar prylen så slipper ju jag frakta den till tippen.
    Precis så jag tänker skönt att slippa köra iväg till tippen.

    Värsta prutningen jag råkat ut för var i sommras när jag la ut min
    moppe (Pgo -01) för 5000:- med hjälm+vinterdäck.
    Tog typ 5min efter att annonsen var ute så ringde en snubbe från Örebro vilket
    ligger ca: 8 mil bort....Han skulle komma och kolla direkt och skulle ha den.
    Han kom vid 8 en onsdag kväll med hyrsläp och allt, prova den osv.
    Sedan frågar han vad mitt sista pris är och jag förklara att han får säga ett
    pris så får vi se....
    Då klämmer han ur sig 1800:- som den står men att jag skulle få
    behålla hjälmen...
    Behöver väl inte säga att han fick vända hem med sitt hyrsläp utan
    moppen...

    //Ollila
    Körde Aero Wannabe..
    9-3 SportWagon---------->SÅLD!! Nya Bilen Hämtad 7/10 2013....

  9. #9
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    9481

    Re: Får ni saker sålt på Blocket?

    Citat Ursprungligen postat av Urban 1041
    Det som inte går att sälja på Blocket (eller Tradera) kan man betrakta som osäljbart och kan lika gärna kasta bort.

    Jag brukar resonera såhär, säljer hellre en pryl för 50kr än jag kastar bort den.
    Kommer någon dessutom och hämtar prylen så slipper ju jag frakta den till tippen.
    Största problemet tycker jag med detta är att det mailar folk hitan och ditan och alla totalvägrar betala vad frakten kostar utan ska pruta på denna kostnad.
    har ett gäng bilderlar ute fårn 100och och till ca 800kr
    Folk ringer/maialr på de där 100krs grejerna, ska ha det skickat och pruta på frakten.
    har slutat svara på sånna mail då det är helt lönlöst att skicka en grej som inte är värd nått.

    har säkert haft ett 30-40 annonser ute på blocket, något ungefär 50% av grejerna blir sålda, men tycker mest det innebär problem då det ringer mycket patrask, folk som ringer mitt i nätterna, ringer 15 gånger på samma grej och frågar osv.

    Ska man sälja något så får det nog tyvärr vara lite dyrare/större grejer, små billiga grejer lönar sig mer att stoppa i soptunnan.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  10. #10
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 309

    Re: Får ni saker sålt på Blocket?

    Stora saker = Blocket, hämtas och betalas på plats.
    Små saker = Tradera, skickas efter betalning - helt utan krångel.

    Har nog aldrig haft problem med idioter när jag annonserat på blocket vad jag kan minnas Antingen är det ett större problem i storstäder/södra Sverige eller också har det att göra med vad man säljer för prylar
    Vissa prylar drar ju till sig patrask och idioter
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  11. #11
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Jakobstad, Finland
    Inlägg
    2 158

    Re: Får ni saker sålt på Blocket?

    En sak som också är värd att påpeka är att alla som säljer grejer till behövande istället för att slänga dem gör samtidigt miljön en tjänst.

    Betydligt vettigare att någon som har behov av grejerna köper dem begagnat än att säljaren slänger sina på tippen och den hugade köparen blir tvungen att köpa nytt från affären.

    Sen är det ju roligt att handla och vandla också Man blir ju glad då man tror sig gjort en bra affär.
    "Utan tvivel är man inte klok"

  12. #12
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    9481

    Re: Får ni saker sålt på Blocket?

    Citat Ursprungligen postat av Ken-1
    En sak som också är värd att påpeka är att alla som säljer grejer till behövande istället för att slänga dem gör samtidigt miljön en tjänst.

    Betydligt vettigare att någon som har behov av grejerna köper dem begagnat än att säljaren slänger sina på tippen och den hugade köparen blir tvungen att köpa nytt från affären.

    Sen är det ju roligt att handla och vandla också Man blir ju glad då man tror sig gjort en bra affär.

    frågan är om man faktiskt gör en tjänst för miljön....
    Kan ju nämna att jag har ute en annons med div bilstereogrejer, satte i samma annons ut originalhögtalarna från min ng900, 50kr/paret då jag anser dessa är skräp och är det någon som vill ha dem så varsegod att hämta dem...
    Senast idag får jag mail från en kille som vill ha dessa, ska skickas med posten vill han, alltså jag får 50kr + frakten, jag har ca 15km enkel resa till posten, så de 50kr är ju typ vad det kostar för mig i arbete och bensin för att ens få skiten till posten.
    Frågan är ju vad som är bäst för miljön, att jag kastar högtalarna i metalåtervinningen i soprummet eller kör 3 mil för att skicka dem till en kostnad som är totalt sett högre än vad grabben betalar för högtalarna.

    Vet inte riktigt vad jag ska tycka, tanken var ju att om någon vill hämta dem så är det ju bättre än att jag slänger dem, men att få ett sånt mail känns för mig som rätt tramsigt, när han får veta att frakten blir 145kr med posten för 3kg så lär jag inte få nått mer svar heller för den delen.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Lund
    Inlägg
    668

    Re: Får ni saker sålt på Blocket?

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Citat Ursprungligen postat av Ken-1
    En sak som också är värd att påpeka är att alla som säljer grejer till behövande istället för att slänga dem gör samtidigt miljön en tjänst.

    Betydligt vettigare att någon som har behov av grejerna köper dem begagnat än att säljaren slänger sina på tippen och den hugade köparen blir tvungen att köpa nytt från affären.

    Sen är det ju roligt att handla och vandla också Man blir ju glad då man tror sig gjort en bra affär.

    frågan är om man faktiskt gör en tjänst för miljön....
    Kan ju nämna att jag har ute en annons med div bilstereogrejer, satte i samma annons ut originalhögtalarna från min ng900, 50kr/paret då jag anser dessa är skräp och är det någon som vill ha dem så varsegod att hämta dem...
    Senast idag får jag mail från en kille som vill ha dessa, ska skickas med posten vill han, alltså jag får 50kr + frakten, jag har ca 15km enkel resa till posten, så de 50kr är ju typ vad det kostar för mig i arbete och bensin för att ens få skiten till posten.
    Frågan är ju vad som är bäst för miljön, att jag kastar högtalarna i metalåtervinningen i soprummet eller kör 3 mil för att skicka dem till en kostnad som är totalt sett högre än vad grabben betalar för högtalarna.

    Vet inte riktigt vad jag ska tycka, tanken var ju att om någon vill hämta dem så är det ju bättre än att jag slänger dem, men att få ett sånt mail känns för mig som rätt tramsigt, när han får veta att frakten blir 145kr med posten för 3kg så lär jag inte få nått mer svar heller för den delen.

    mvh
    Alex
    2003 9-3 SS Aero GoldDigger
    Medlem#6243
    Mopack Production Crew

  14. #14
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Borås.
    Inlägg
    2 717

    Re: Får ni saker sålt på Blocket?

    Har sålt ett par bilar och lite däck och annat på blocket.

    Mamma och pappa säljer möbler titt som tätt och har inga problem att bli av med det.
    #5607 | 9-3ss 2.0t 2008

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    424

    Re: Får ni saker sålt på Blocket?

    Fick jag sålt min 9000 för femsiffrigt på blocket så får man sålt ALLT.
    9-5 Griffin 3.0 V6 1999

  16. #16
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 309

    Re: Får ni saker sålt på Blocket?

    Väntar med spänning på utgången av en Traderaauktion jag haft.

    Det kom ett bud på 20kr
    Frakten kostar 60kr

    Nypris är 40kr
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  17. #17
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    830

    Re: Får ni saker sålt på Blocket?

    Jag brukar inte sälja särskilt mycket på blocket men de få saker jag sålt har jag faktiskt fått sålt.
    Det har i vissa fall tagit ett tag men sålt har det blivit.

    Tror det mesta handlar om rätt pris!
    Är det sådant jag ska slänga annars så kan jag ju självfallet gå ner rätt så lågt i pris för att slippa åka och lämna dem.


    mvh
    Anders
    V70 II Dieseltraktor 205hk/450nm "Duger att frakta barnvagnen i"
    Fd. Saab 9-5 2.0T & Saab 9000 CSE 2.3T

  18. #18
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 285

    Re: Får ni saker sålt på Blocket?

    Har alltid fått allt sålt och ofta ganska fort men ibland dröjer det.
    Snabbast var en 900i 16V -90 som vart såld på fem timmar efter att annonsen kommit ut på blocket.

    Angående skicka skitsaker och miljö! Man ber ju personen betala porto och för varan och så skickar man när man har vägarna förbi. Inte åker man flera mil bara för att skicka en sak?

    Tycker det är ett bekvämt sätt att bli av med saker på, man slipper ofta ens åka och bli av med saker då folk kommer och hämtar.
    Sedan verkar alla begagnatfyndare vara av ett väldigt trevligt slag också!
    Blir ofta en trevlig pratstund.

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  19. #19

    Re: Får ni saker sålt på Blocket?

    Brukar vara bra köpare för det mesta tycker jag, har sålt:
    Bilar, skivspelare, golfklubbor, kopparföremål, soffor, cd-ställ, akvarium, tidningar, däck mm mm....

    Brukar lägga mig i underkant av priset för att bli av med det snabbt, orkar inte med att folk ska fundera, återkomma, pruta eller byta.....
    Bil: Volvo V60 T3 -11, Z4 2.0i -06
    MC: BMW F650GS -00

  20. #20
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 487
    Medlem#
    6901

    Re: Får ni saker sålt på Blocket?

    Jag kollar alltid priserna och lägger mig lite under snittet , då blir man alltid av med skiten
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

Liknande ämnen

  1. saker som stör mig på Blocket
    Av marko s i forum Off Topic
    Svar: 94
    Senaste inlägg: 2011-06-07, 16:06
  2. Hjälp mig förstå några saker ang T5 saker i T7 bottendel
    Av lehegarat i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-03-28, 22:38
  3. Får ni sålt era 9-3 Aero?
    Av Rickard i forum Allmänt
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2009-09-23, 22:07
  4. Vad tycker ni om VÄG-SALT?
    Av KNAK i forum Allmänt
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 01:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •