Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 180

Ämne: Saab är en skräpbil !!!!

  1. #41
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    130

    Re: Saab är en skräpbil !!!!

    Skräpbil?? :-D efter att jag ägt drygt 112 bilar kan jag säga att dom flesta bilar är skräp (container på 4 hjul) :-D alla bilar krånglar så är det bara. Det gör även Audi,Bmw,Mercedes,Volvo osv... Kolla Ferrari tex vilken jäkla kvalité....halva motorn bytt på dom flesta redan vid 5-6.000mil :-) Bara för att Saab är just en Saab så kommer jag köpa nu på onsdag en 9-5 -02 med 20.000mil på mätarn :-) värför?? sådan körglädje hittar du knappast någonstans för 40-50pix....och jaaaa dom går lika bra o långt som tyska großer wagen.

  2. #42
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    119

    Re: Saab är en skräpbil !!!!

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av MrSpeed
    Intressant att ingen på detta forum hade en aning om hur man justerar camber på en Saab!!!! Voj voj.
    Jag tror du gör en grov felbedömning om du tror att samtliga forumdeltagare skall ha hunnit läsa din tråd eller ens kommer att göra detta oavsett hur länge du väntar.
    Möjligt att jag gör en felbedömning, men den bedömningen bygger på kommentarer jag fått här. Och de kommentarerna går i linje med de jag fick på Svenska Bil i Akalla, i Globen, samt även de jag fick hos Däkkias om justering av hjulvinklar på en Saab. Det går inte hette det. Endast toe in fram och camber bak med hjälp av shims.

    En mekaniker på Akalla tyckte till och med att jag skulle lämna bilen till Plåt och Lack för upptagning av nya hål i karossen så att fjäderbenen skulle få rätt camber.

    Nej kära moderator, jag tror att okunskapen här inne är i linje med den hos Svenska Bil Akalla. Fast jag kan ju berätta sen hur vi löste problemet med en Saab som inte kan dra vänster, men lik förbannat gjorde det.

    Och gud ska veta att jag legat på. Bilen har snittat på verkstan en gång i månaden sen ny. Det kanske inte är en skitbil, men att jämställa den med tyska kvalitetsvagnar? Det är minst sagt optimistiskt.
    Saab är världens bästa bil

  3. #43
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    130

    Re: Saab är en skräpbil !!!!

    Tyska "kvalitetsvagnar" spelar i en helt annan liga.... Dock så är Saaben din mycket mycket billigare att serva/felsöka än tyska kvalitetsvagnar....att jag nämnde audi-merca osv... behöver inte det innebära kvalité.

  4. #44
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: Saab är en skräpbil !!!!

    Citat Ursprungligen postat av MrSpeed
    Möjligt att jag gör en felbedömning, men den bedömningen bygger på kommentarer jag fått här.
    Citat Ursprungligen postat av MrSpeed
    Nej kära moderator, jag tror att okunskapen här inne är i linje med den hos Svenska Bil Akalla.
    Man blir liksom rätt ointresserad av att hjälpa såna som dig som hela tiden bara kör på i 180 Om vilken jävla skitbil saab är, dessutom drar du alla saabar med dig i avfallsgropen när det är din återförsäljare som du ska klaga på... inte bilmärket saab!

    Men om nu felet blir åtgärdat, vilket jag verkligen hoppas det blir! Då hoppas jag också att du kan trivas lite bättre med din skitbil sen, för om en 9-5 går som den ska så är dom rätt fina på vägen

  5. #45
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 485
    Medlem#
    6901

    Re: Saab är en skräpbil !!!!

    Varför är du aktiv här om du nu tycker kunskapsnivån är så jävla låg?

    Tycker du ska sälja bilen , köpa ett annat märke och besöka ett annat forum.
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  6. #46
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    119

    Re: Saab är en skräpbil !!!!

    Citat Ursprungligen postat av Turbo_Danne
    Varför är du aktiv här om du nu tycker kunskapsnivån är så jävla låg?

    Tycker du ska sälja bilen , köpa ett annat märke och besöka ett annat forum.
    Jag hade hoppats på litet kunskapsöverföring, därför ställde jag frågor här. Det enda jag fått till svar är att jag är puckad som fortsätter med Svenska Bil. Men jag kan tipsa om att jag under en period ringde runt till varenda verkstad som hade nån form av fyrhjulsinställning i Stockholmsregionen. Tyvärr verkar nivån inte vare på topp generellt (dagens underdrift). Märkligt kan tyckas att de som jobbar med bilar dagarna i ända inte verkar ha en susning om hur man får en Saab-jävel att gå rakt.

    Men att jag ska sälja skräpet, det behöver du inte tjata om. Tyvärr har väl bilen tappat i snitt 10 000 i månaden sen köp så jag måste kapitalisera litet på den, så en försäljning kan bli aktuell först om något år till.
    Saab är världens bästa bil

  7. #47
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 485
    Medlem#
    6901

    Re: Saab är en skräpbil !!!!

    Tror ingen är intresserad av att hjälpa dig när du är allmänt spydig mot folk.
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  8. #48
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    119

    Re: Saab är en skräpbil !!!!

    Kanske inte, men jag tror inte det spelar nån roll om jag ber snällt, för ni har inte en aning ändå. Lika litet som Svenska Bil.
    Sorry.
    Saab är världens bästa bil

  9. #49
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 014

    Re: Saab är en skräpbil !!!!

    Chansen finns ju att den mekaniker som verkligen hjälpte dig finns här på forumet...
    Fredrik J

  10. #50

    Re: Saab är en skräpbil !!!!

    Citat Ursprungligen postat av MrSpeed
    Jag har testat globen och Ekman på Värmdö. Ekmans är betydligt trevligare, men de grejade inte problemet med ACC. De kunde dock bekräfta problemet.

    Plåtskadan visste jag ingen annan än Akalla som kunde fixa.

    Jag hade en dialog om dragningen med Bilforum i Kungsängen. Tyvärr kände de verkstadschefen i Akalla så de vågade inte bryta in.

    Jag fick faktiskt en 9-5 hyrbil med exakt samma problem som jag har, dvs markerad dragning vänster.

    Mekarna på Akalla kliade sina huvuden över min bil, tydligen går det inte att ställa hjulvinklarna på 9-5, allt är fast förutom toe in. De testade en massa grejer, men det gick åt fanders. Efter varje gång hävdade de att de hittat problemet. Inför 5:e försöket åkte vi ut på motorvägen, då erkände meken i alla fall att den drar vänster. Han låg i den mest högersta filen.

    En bil som inte går att få att styra rakt kan tyvärr inte betäcknas som något annat än ett stycke skräp och borde följdaktligen inte få säljas alls.

    Nästa bil blir en Toyota.
    Köp en bmw då får du både körglädje och kvalitet.
    bmw 525 2002
    9-3 aero 2002 *såld*
    bmw 316i *såld*

  11. #51
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 239
    Medlem#
    7499

    Re: Saab är en skräpbil !!!!

    Jag vet! Köp en volvo!

    Det kommer resultera i att du ger dig in på deras performance club och gnäller spydigt som du gör här, vilket innebär lite skit för volvofolket. Det skålar vi för!

  12. #52
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: Saab är en skräpbil !!!!

    Citat Ursprungligen postat av MrSpeed
    Jag hade hoppats på litet kunskapsöverföring, därför ställde jag frågor här. Det enda jag fått till svar är att jag är puckad som fortsätter med Svenska Bil.
    Redan i Januari fick du rådet att byta verkstad! Du nämner även detta med subframen, har du kört sen Januari med en bil som drar snett utan att kolla upp det du NU säger att du kommit på... som du tydligen redan visste i Januari, nämligen att subframen kan vara felaktigt monterad! I tråden står det också att du fick en lånebil som gick rakt.... konstigt, var inte alla saabar skit!?!?

    Tråden jag syftar på finns här viewtopic.php?f=4&t=211556

    Med tanke på hur MrSpeed agerat i sin tråd skulle jag med glädje se den låsas, han vill ju tydligen inte ha den hjälp han hade kunnat få med ett något vänligare bemötande!

    Frågar man vänligt & väntar ett tag så att den person som verkligen kan & vet svaret så brukar man få väldigt bra svar! Då MrSpeed bara vill se ner på oss inkompetenta idioter så varför inte låsa då tråden inte fyller nån funktion mer!

    Som jag skrev innan, varför skulle du nånsin få hjälp här varken nu eller senare när du beter dig som du gör, det finns andra som verkligen vill ha hjälp & dom får det garanterat också!

    Lycka till med din skitbil!

  13. #53
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 485
    Medlem#
    6901

    Re: Saab är en skräpbil !!!!

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Citat Ursprungligen postat av MrSpeed
    Jag hade hoppats på litet kunskapsöverföring, därför ställde jag frågor här. Det enda jag fått till svar är att jag är puckad som fortsätter med Svenska Bil.
    Redan i Januari fick du rådet att byta verkstad! Du nämner även detta med subframen, har du kört sen Januari med en bil som drar snett utan att kolla upp det du NU säger att du kommit på... som du tydligen redan visste i Januari, nämligen att subframen kan vara felaktigt monterad! I tråden står det också att du fick en lånebil som gick rakt.... konstigt, var inte alla saabar skit!?!?

    Tråden jag syftar på finns här viewtopic.php?f=4&t=211556

    Med tanke på hur MrSpeed agerat i sin tråd skulle jag med glädje se den låsas, han vill ju tydligen inte ha den hjälp han hade kunnat få med ett något vänligare bemötande!

    Frågar man vänligt & väntar ett tag så att den person som verkligen kan & vet svaret så brukar man få väldigt bra svar! Då MrSpeed bara vill se ner på oss inkompetenta idioter så varför inte låsa då tråden inte fyller nån funktion mer!

    Som jag skrev innan, varför skulle du nånsin få hjälp här varken nu eller senare när du beter dig som du gör, det finns andra som verkligen vill ha hjälp & dom får det garanterat också!

    Lycka till med din skitbil!

    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  14. #54
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Saabcity
    Inlägg
    280

    Re: Saab är en skräpbil !!!!

    Hur kan du förvänta dig att någon på forumet skall ha kunskapen när inte ens yrkesfolket har det?
    Jag tycker att det är tråkigt att din bil inte har kunnat fixas, men låt det inte gå ut över oss här. Din attityd är för bedrövlig, byt bilmärke och forum...
    9-5 -02 & 9000CS -92, båda automat.

  15. #55
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    1 572

    Re: Saab är en skräpbil !!!!

    Citat Ursprungligen postat av MrSpeed
    Intressant att ingen på detta forum hade en aning om hur man justerar camber på en Saab!!!! Voj voj.
    Vid skrivandet av detta inlägg så har detta forum 24466 medlemmar. Denna tråd har haft 639 visningar och ett flertal av dessa visningar är från icke unika användare..... Så du får nog lugna ner dig en del.
    Utöver detta så förvånar det mig inte om det finns en rad med personer som väljer att inte skriva inlägg eller svar på dina frågor med tanke på den jargong du använder dig av.

    Så mitt tips är att byta bil... lämpligen en Audi eller Honda då subframejustering verkar vara en betydligt vanligare åkomma på dessa bilar...... för det verkar vara den formen av "kvalitet" du önskar!
    Citat Ursprungligen postat av Snabbe@STCS
    Köp torktumlaren istället! Varför köpa en ful fälg bara för den är billig?

  16. #56
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: Saab är en skräpbil !!!!

    Att ställa frågan just på detta forum faller sig ju naturligt då det torde finnas en hel del erfarenhet av Saab här.

    Att tro att samtliga forumdeltagare som kan tänkas ha delar av denna erfarenhet skulle ha råkat läsa en tråd med en synerligen torftig trådrubrik som inte ger någon som helst ledning till vilket problem som avses efter enbart ett drygt dygn måste väl vara överoptimistiskt?

    Som redan påpekats har tråden endast några hundratal visningar där säkert jag själv står för ett 40-tal visningar.

    Vi får väl ta det positiva i att trådskaparen ändå hade denna starka tro på forumets förmåga att lösa problemet och ha överseende med att han är missnöjd med vår samlade inkompetens?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  17. #57
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481

    Re: Saab är en skräpbil !!!!

    dock så tenderar det ju ibland att hjälpa att bli förbannad för folk verkar finna mer nöje i det då än att bara ställa frågan.

    Vet själv ett antal gånger man frågar om nått och man har 2-300 visningar och inte en människa som svarat, sen skriver man i helvetes jävla fan vad förbannad jag är, då har man helt plötsligt 20 svar.

    Det vanligaste svaret man får när man ställer en fråga här på forumet är "använd sök" och som de flesta vet är inte alltid denna det lättaste att bruka.

    Det är ju lika dant när man ska tex sälja nått, det bästa sättet att hitta en köpare är oftast att skriva en tråd i köpråds avdelningen "vad är denna grej värd" då har man nästan garanterat en köpare ganska snart, medans om man sätter den på säljes händer inget.
    Ganska spännande det där ibland att göra sin tråd "attraktiv" bråk och pajkastning verkar vara ganska populärt.

    Att tycka trådskaparen är korkad och dum leder ju ingen vart, om man är förbannad (vilket jag med varit med de felen) så hade det nog gett mer om folk kom med ett kreativt förslag på hjälp då detta både lugnar trådskaparen och kanske hjälper, att dra vidare på pajkastningen leder ju ingen vart mer än att trådskaparen ytterliggare blir mer förbannad på den dåliga bilen han fått.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  18. #58
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    4 615

    Re: Saab är en skräpbil !!!!

    [quote=Turbo_Danne]
    Citat Ursprungligen postat av Börne":12bfy6l2]
    Redan i Januari fick du rådet att byta verkstad! Du nämner även detta med subframen, har du kört sen Januari med en bil som drar snett utan att kolla upp det du NU säger att du kommit på... som du tydligen redan visste i Januari, nämligen att subframen kan vara felaktigt monterad! I tråden står det också att du fick en lånebil som gick rakt.... konstigt, var inte alla saabar skit!?!?

    Tråden jag syftar på finns här [url="http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?f=4&t=211556
    viewtopic.php?f=4&t=211556[/url]

    Med tanke på hur MrSpeed agerat i sin tråd skulle jag med glädje se den låsas, han vill ju tydligen inte ha den hjälp han hade kunnat få med ett något vänligare bemötande!

    Frågar man vänligt & väntar ett tag så att den person som verkligen kan & vet svaret så brukar man få väldigt bra svar! Då MrSpeed bara vill se ner på oss inkompetenta idioter så varför inte låsa då tråden inte fyller nån funktion mer!

    Som jag skrev innan, varför skulle du nånsin få hjälp här varken nu eller senare när du beter dig som du gör, det finns andra som verkligen vill ha hjälp & dom får det garanterat också!

    Lycka till med din skitbil!

    [/quote:12bfy6l2]

    Kör Mercedes GLK, Mercedes 560SEC, Saab 9-5

  19. #59
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Målilla
    Inlägg
    1 493

    Re: Saab är en skräpbil !!!!

    Tag kontakt med ARN och din lokala konsumentvägledare och fråga hur du ska göra. Är du med i motormännen så har de juridisk rådgivning. Försök att häva köpet. Men om bilen krånglat hela tiden borde den väl styrt vänster i från första början??
    V70 D5 AWD snål och stark
    9-3 1.9TID Vector SportCombi
    9-5 2.3 Aero 2006 Nordic biopower st2

  20. #60
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    1 572

    Re: Saab är en skräpbil !!!!

    Pumba:
    Nu har du en bra bit över 3000inlägg på detta forum... och om jag inte missminner mig så är inte inläggsräknaren på i Offtopic. Detta gör att relativt många antagligen "vet vem du är" och då lägger manken till lite extra när du reagerar och blir butter på något.
    När man är så ny på forumet som MrSpeed är så tror jag att folk har mindre överseende med beteendet......

    I övrigt så har du en poäng i att man kan använda omvänd psykologi för att nå ett önskat resultat.
    Citat Ursprungligen postat av Snabbe@STCS
    Köp torktumlaren istället! Varför köpa en ful fälg bara för den är billig?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •