Nu har jag ägt min SAAB 9-5 2,3t Biopower i 1,5 år efter att ha köpt den ny på Svenska Bil i Akalla och tyvärr måste jag säga att maken till kass bil och katastrofal återförsäljare får man väl leta efter.

Bilen har varit på verkstad 13 ggr under denna tid. Allt precis allt man kan göra fel har också gjorts fel.

Bilen har varit inne 7 ggr för att den drar vänster. Sista gången pumpade de däcken! Går bilen rakt? Gissa en gång. Åker jag i högerfil på motorvägen får jag hålla emot för att den vill vänster.

Första service efter 1500 mil består av 3 moment.
1. Byt olja
2. Byt filter
3. Nolla serviceindikatorn
Av dessa missades 1 nämligen att nolla servicelampan. Nytt besök, då pajade ACC på höger sida!!!! Nä det var absolut inte Svenska Bils fel, nejdå det måste varit någon annan.
Efter att de fixade det steg temperaturen 3 grader i kupén så man var tvungen att köra omkring med vredet på 17 grader, ibland fick man gå ned på blå för att över huvud taget kunna vistas i kupén. Återigen, Svenska Bil blånekade, inget fel på den ACC:n inte. Nu efter 5 gången på samma case verkar de faktiskt fått ordning på det.

En olycka kommer sällan ensam. Min mor backade in i bilen! Bakre vänster fick sig en kyss. Svanska Bil som verkar vara enda plåt och lack i Stockholm som kunde göra jobbet. Skarvarna efter lagningen såg ut som mina barn kladdat mad lera på. Backjobb såklart. De fixade allt utom den del som syntes mest, nämligen takskarven. Gammal skada hette det. Far åt h-e.

Jag vafan säger man. Nu kör jag omkring i min pissiga Saab 9-5 och håller emot åt höger och tittar på den knöggliga takskarven efter deras plåtjobb.

Jag kan inte bärga mig tills det gått kanske 3 år så jag kan sälja den till en hyfsad affär och byta till annat märke för all framtid.

SAAB är en skit bil och Svenska Bil är lika kompetenta som Jim Carrey i Dum Dummare.

(Jädrans vad skönt det var att skriva av mig det där.)