Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: dekaler

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    oskarshamn
    Inlägg
    43

    dekaler

    hejsan, undrar om någon vet om det finns en dekal till rutan med texten saab turbo club of sweden att köpa någonstans?

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    614

    Re: dekaler

    Citat Ursprungligen postat av pocke76
    hejsan, undrar om någon vet om det finns en dekal till rutan med texten saab turbo club of sweden att köpa någonstans?
    Antingen får du komma till en av våra banträffar eller så går du in på denna länken och beställer en. Just nu är internetshoppen stängd, men borde vara igång snart igen.
    http://www.saabturboclub.com/index.php? ... &Itemid=28

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    oskarshamn
    Inlägg
    43

    Re: dekaler

    grymt nice mannen.......

  4. #4
    Steg 1 MrDangers avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Tierp
    Inlägg
    1 546

    Re: dekaler

    Förutsätter att du är betalande medlem också..
    Min projekttråd
    Mitt garage
    Snabbaste Saaben på Nya Challenge banan! (1.26,34)

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    oskarshamn
    Inlägg
    43

    Re: dekaler

    okej, vad kstar det och vad ingår i det priset då?

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    614

    Re: dekaler

    Saxat från http://www.stcs.nu
    Som medlem i Saab Turbo Club of Sweden får du möjlighet att vara med på våra klubbträffar. Vi brukar bl.a. arrangera en sommarträff/familjeträff per år samt minst tre banträffar.

    Sommarträffen är en förhållandevis lugn tillställning där man träffas under gemytliga former och tävlar i femkamp, grillar korv, går tipspromenader och röstar fram finaste bilen m.m.

    På banträffarna får man prova på att under ordnade förhållande köra sin bil på en riktig motorbana. Det är alltså ett ypperligt tillfälle att testa och utveckla sina körkunskaper. Vi brukar köra både slalomkörning och stripp-körning (dvs. rakt fram 201 eller 402 meter) samt bankörning. Bankörningen delas upp i vanlig bankörning och familjekörning.

    Vilka banor vi besöker varierar från år till år men det har blivit en tradition att vi inleder säsongen på Ring Knutstorp någon gång i april.

    Du får vår tidning "TurboTrycket" i din brevlåda ca 3 ggr om året.

    Vi har filmkvällar och ibland även temakvällar där någon gäst pratar om något spännande.

    Du får dessutom tillfälle att träffa andra som delar ditt bilintresse och möjlighet att utbyta tankar, ideér och kunskaper m.m.

    Till sist - men dock icke minst - erhåller klubbens medlemmar rabatter på olika tillbehör såsom oljor, däck, avgassystem, slitagedelar och andra tillbehör du kan tänkas behöva till din SAAB. Rabattgivare är: Mobil oljor, Speedparts, Nordic, Maptun, GIK-Turboteknik, ANA Trollhättan, SDCC, JKG-AUTO och Kemidepån (Ejes Racing). Utöver dessa kan lokala rabattgivare förekomma men då dessa inte rapporteras in till oss så finns de inte listade. Rabatternas storlek varierar beroende på leverantör och produkt men ligger mellan 10-40%. Mer detaljer om vilka rabatter du erhåller, och var, står att läsa på medlemsidorna. Inloggningsuppgifter för medlemssidorna fås i TurboTrycket och i brevet som följer utskicket av medlemskort.

    Allt som nämnts ovan ingår i medlemsavgiften som för närvarande är 300kr per år.

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: dekaler

    rodge kunde gott tillagt att han hittade infon på http://www.stcs.nu där det finns annan info om klubben.

    Jag har för övrigt flera gånger efterlyst en tydlig direktlänk härifrån forumet till klubbsidan och är övertygad att den är på gång inom kort.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    614

    Re: dekaler

    Citat Ursprungligen postat av LM
    rodge kunde gott tillagt att han hittade infon på http://www.stcs.nu där det finns annan info om klubben.

    Jag har för övrigt flera gånger efterlyst en tydlig direktlänk härifrån forumet till klubbsidan och är övertygad att den är på gång inom kort.
    Ändrat inlägget

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    oskarshamn
    Inlägg
    43

    Re: dekaler

    en fråga bara, e det 300kr per person eller per familj ?

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    614

    Re: dekaler

    Citat Ursprungligen postat av pocke76
    en fråga bara, e det 300kr per person eller per familj ?
    Bra fråga pocke76 som jag inte ens har reflekterat över innan. Någon som har ett bra svar?

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    202

    Re: dekaler

    Per person är svaret jag fått..... Tycker nog att man skulle ta upp detta med familjemedlemskap i styrelsen. Man behöver ju inte två turbotrycket i familjen t.ex.
    9-3 Viggen Cab -00 "Humlan" http://www.garaget.org/sword7
    9-5 TiD -10 "Leif"
    Mitsubishi Galant Avance -01 som dragbil.
    Skoda Fabia Greenline "Fabbe" pendlarvagnen

  12. #12
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    oskarshamn
    Inlägg
    43

    Re: dekaler

    de va lite dåligt, så mina pojkar som e under tio måste oxå betala bara för dom e intresserade av bilar och kanske vill hänga med på träffar mm... det blir lite dyrt de.. 1500kr.. iofs så e det bra med 5 tidningar, 1 i köket, 1 i sovrummet mm

  13. #13
    Steg 1 MrDangers avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Tierp
    Inlägg
    1 546

    Re: dekaler

    Självklart så är ju hela familjen välkommen till träffarna..
    Min projekttråd
    Mitt garage
    Snabbaste Saaben på Nya Challenge banan! (1.26,34)

  14. #14
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    oskarshamn
    Inlägg
    43

    Re: dekaler

    nice... då har ni ny medlemmar nu..

  15. #15
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    614

    Re: dekaler

    Citat Ursprungligen postat av pocke76
    nice... då har ni ny medlemmar nu..
    Välkomna till klubben.
    Fattade nog din fråga lite fel, precis som evo_460 är hela familjen välkomna till träffarna som åskådare.

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Re: dekaler

    Citat Ursprungligen postat av Sword
    Per person är svaret jag fått..... Tycker nog att man skulle ta upp detta med familjemedlemskap i styrelsen. Man behöver ju inte två turbotrycket i familjen t.ex.
    Frågan har varit uppe i styrelsen några gånger. Men då det är fritt fram för familjemedlemmar att följa med som medåkare(familjekörning) och publik samt självklart också på sommarträffen som är en familjeträff så skulle det heller inte ge familjemedlemmarna så värst mycket mer än idag. Så vi har kommit fram till att det inte skulle ge mycket mer än administrativt merarbete att registrera dessa familjemedlemmar och hålla ordning på vem som tillhör vilken familj.
    Man kan ju förmoda att det inte alltid är så att alla namn anmäls på en gång beroende på ålder, tillkommande familjemedlemmar, mm.
    Jag kan lova att medlemshanteringen redan är tung som den är så att tvingas lägga mer arbete där är något vi försöker undvika.
    Att man ev får 2 TurboTrycket är väl bara bra, då kan man ju läsa det ena och rama in det andra!!!

    Mvh
    Claes Robertsson
    Ordförande
    Saab Turbo Club of Sweden

Liknande ämnen

  1. STCS Dekaler
    Av Slave_joe i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-01-26, 02:16
  2. Dekaler?
    Av AeroPeter i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-25, 17:28
  3. Färgval på dekaler?
    Av Knuten i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-08-18, 13:45
  4. Hur tar man bort dekaler?
    Av simpann i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-27, 03:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •