Sidan 3 av 8 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 144

Ämne: 60-70tals jänkare

  1. #41
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    2 308

    Re: 60-70tals jänkare

    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo
    Jag kör ju en vanlig helförsäkring hos LF och har för mig det gick lös på nära 300:- i månaden. Inte billigt men med tanke på att bilen bara används på sommaren och jag kan då köra & parkera som jag vill utan en massa konstiga regler får det duga.
    Min kostar nästan 350:- i månaden hos IF...

  2. #42
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469

    Re: 60-70tals jänkare

    Citat Ursprungligen postat av rabies
    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo
    Jag kör ju en vanlig helförsäkring hos LF och har för mig det gick lös på ca 300:- i månaden. Inte billigt men med tanke på att bilen bara används på sommaren och jag kan då köra & parkera som jag vill utan en massa konstiga regler får det duga.
    Min kostar nästan 350:- i månaden hos IF...
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  3. #43
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 015

    Re: 60-70tals jänkare

    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo
    Jag kör ju en vanlig helförsäkring hos LF och har för mig det gick lös på ca 300:- i månaden. Inte billigt men med tanke på att bilen bara används på sommaren och jag kan då köra & parkera som jag vill utan en massa konstiga regler får det duga.
    Ok, inte allra värst ändå då.

    Jag kör också med vanlig LF helförsäkring och de första åren låg den på bortåt 3000:- i halvåret men sedan hösten 2007(har jag för mig) så minskade premien och vid senaste inbetalningen i Oktober så kostade närmaste halvåret 1494:-(blev dock inte många centimeter till kört innan avställningen).

    Mvh TD
    CH43J6 m.m.

  4. #44
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 015

    Re: 60-70tals jänkare

    Citat Ursprungligen postat av LM

    Låter ju extremt lite. Vill minnas att min gamla Alfa med 4 cyl 1.8:an hade över 8 liters oljevolym men så var den ju baserad på en gammal F2-motor också.

    Hej !

    En kik i instruktionsboken gav svaret:

    Engine Oil- 4qts., add 1qt. with filter change.

    4qts, bör väl vara cirkus 3,79 liter och 1qt till vid filterbyte blir strax över 9deciliter till då.




    Mvh TD
    CH43J6 m.m.

  5. #45
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kumla..
    Inlägg
    1 235

    Re: 60-70tals jänkare



    Fick ett ryck att ta tag i Holleyförgasaren.. Den inhandlades på eBay i somras.. begagnad men såg som ny ut.
    Efter montering fick jag inte riktigt ordning på tomgångsdelen. Så ett renoveringskit inhandlades

    Idag upptäckte jag att det sitter en lös gjutplugg i en av kanalerna.. (längst till höger). Ser ut som den alltid suttit där.. men tror knappast den hör hemma där
    Saab 99 Turbo -78 (Projekttråd)
    Saab 9-3 2.0t -99
    Volvo V50 2.0D -07

  6. #46
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    1 887

    Re: 60-70tals jänkare

    Funderar på Impara, Nova el Malibu.
    Hur är det när det gäller reservdelar till dessa?
    Går det att få tag på saker till vettiga priser i Sverige?
    9-5 Aero -01 / 9-3 -99 cab / 9-3 -99 / 900 T16 S -93 (Aero) /#11 605 http://www.garaget.org/mps

  7. #47
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 400
    Citat Ursprungligen postat av mps
    Funderar på Impara, Nova el Malibu.
    Hur är det när det gäller reservdelar till dessa?
    Går det att få tag på saker till vettiga priser i Sverige?
    Impala.

    Årsmodeller? Ta och köp ett par nummer av Wheels och Power, läs annonserna så ska du se att tillgången på delar är ett ganska litet problem. Lite beroende på vad man behöver förstås, men slitdelar lär inte vara något bekymmer att få fram. Sen är det ju så att svenska leverantörer tenderar att hålla prisnivåer för att parera mot valutakursers växlingar och därtill tjäna en slant, varpå följer att det ofta blir förmånligare att själv shoppa direkt över atlanten.
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  8. #48
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    1 887

    Re:

    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Citat Ursprungligen postat av mps
    Funderar på Impara, Nova el Malibu.
    Hur är det när det gäller reservdelar till dessa?
    Går det att få tag på saker till vettiga priser i Sverige?
    Impala.

    Årsmodeller?

    Haha.....blev lite fel där....trötter som man var o är.

    Impalan gäller 62-65
    Novan och Malibu 62-68
    Eventuellt är Chevellen också intressant.
    9-5 Aero -01 / 9-3 -99 cab / 9-3 -99 / 900 T16 S -93 (Aero) /#11 605 http://www.garaget.org/mps

  9. #49
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: Re:

    Citat Ursprungligen postat av mps
    Impalan gäller 62-65
    Novan och Malibu 62-68
    Eventuellt är Chevellen också intressant.
    Antar att du har koll på likheten mellan Malibu och Chevelle?
    Under några år var väl Malibu bara namnet på en utrustningsnivå av Chevelle för att senare bli en egen modellserie?

    (Namnet Malibu levde dock vidare längre än Chevelle och under min senaste USA-resa körde jag i två veckor omkring i en Chevrolet Malibu som mest påminde om Mazda eller Toyota. )
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  10. #50
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    2 308

    Re: Re:

    Citat Ursprungligen postat av LM
    (Namnet Malibu levde dock vidare längre än Chevelle och under min senaste USA-resa körde jag i två veckor omkring i en Chevrolet Malibu som mest påminde om Mazda eller Toyota. )
    Har tankar på att klistra daewoo-emblem på min bil, bara som en ironisk protest, typ!

    I övrigt så kom en laddning småsaker från staterna häromdagen, luftrenare, packningar, hjulbultar/centrumkåpor, breathers osv... Han jag beställde med är av den otåliga sorten så han tog kom-hit-imorrnfrakt och dollarn hamnade därmed på 14.66:-, intressant mao!

    I övrigt så har jag handlat på mig lite grejor här på hemmaplan också som ska skruvas dit, är sjuuuuukt skruvasugen nu och planerar på att ta hem kärran i början av mars för lite tillsnofsning!

    På schemat står: Justera in dörrar, baklucka, huv, fönster. bygga avgasssystem över bakaxeln (4 dämpare, lagomt muller tack). Fixa läckande växellåda. Fixa tankmätaren (ack så spännande att aldrig veta hur mycket bensin man har...). Fixa lite glitchar i elsystemet (urk)...

    Det kan och kommer säkert ändras, men grå primer med svarta flames står på schemat! Jag gillar flammor, jag kan inte rå för det!

  11. #51
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: 60-70tals jänkare

    Muskelbilar där man minst anar det: Skulle läsa lite om nya skivan från "Perssons Pack" (som jag såg live i Sundsvall i början av 90-talet) då jag ramlade över den här filmen med några representativa bilar från epoken, en 67 Mustang Fastback a'la Bullitt och en Dodge Dart -68.
    Mussen ägs och körs på filmen av Niclas Frisk, tidigare även i Atomic Swing men är enligt uppgift vanligen utlånad till "fodervärden" Per Persson som på filmen får nöja sig med att köra Dart:en.

    Egentligen var det väl inte så långsökt då Niclas Frisk är en kännare av dylika bilar och på omslaget till Atomic Swing:s album "Bossanova Swap Meet" syns den Roadrunner han ägde vid tillfället:
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  12. #52
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    417

    Re: 60-70tals jänkare

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Muskelbilar där man minst anar det: Skulle läsa lite om nya skivan från "Perssons Pack" (som jag såg live i Sundsvall i början av 90-talet) då jag ramlade över den här filmen med några representativa bilar från epoken, en 67 Mustang Fastback a'la Bullitt och en Dodge Dart -68.
    Som f.d. ägare till just en Dodge Dart -68 (rullar numera i Umeå enligt bilregistret) så är det snarare den som attraherar än Forden, även om Fastbacken är betydligt tuffare än "vanliga" Mustangen.

    Tycker Dart 67-69 är riktigt tuff i ht-utförande. Inte alls omöjligt att det åter blir en dylik i framtiden.

    Mvh Henke
    Happy Festivus - for the rest of us!

  13. #53
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 015

    Re: 60-70tals jänkare

    Blä, dollarkursen är inte rolig alls nu..

    / TD
    CH43J6 m.m.

  14. #54
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    2 308

    Re: 60-70tals jänkare

    Citat Ursprungligen postat av TD04
    Blä, dollarkursen är inte rolig alls nu..

    / TD
    Helt hysteriskt okul är den, jag som har oköpt en komplett tändning också... Man får väl fortsätta kamma nitroz i vanlig ordning!

  15. #55
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 015

    Re: 60-70tals jänkare

    Citat Ursprungligen postat av rabies

    Helt hysteriskt okul är den, jag som har oköpt en komplett tändning också... Man får väl fortsätta kamma nitroz i vanlig ordning!
    Ja usch, igår kväll var den ju över 9:- till och med.

    Tänk om fått köpt sig en ny automatlåda från staterna när dollarn var under 6:-...

    Mvh TD04
    CH43J6 m.m.

  16. #56
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: 60-70tals jänkare

    Citat Ursprungligen postat av TD04
    Citat Ursprungligen postat av rabies

    Helt hysteriskt okul är den, jag som har oköpt en komplett tändning också... Man får väl fortsätta kamma nitroz i vanlig ordning!
    Ja usch, igår kväll var den ju över 9:- till och med.

    Tänk om fått köpt sig en ny automatlåda från staterna när dollarn var under 6:-...

    Mvh TD04
    Ja, och tänk om man tom under det gångna året lånat på sig nån miljon till, växlat till US-dollar för 5.81:- som man nu växlat tillbaka för drygt 9 spänn?

    Här finns en sida om man vill sitta och gräma sig: http://www.oanda.com/convert/fxhistory
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  17. #57
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    1 887

    Re: 60-70tals jänkare

    Hur är det med bultmönter och ET på Chevorna från -60?
    Hittat lite fälgar som jag e sugen på.
    Tänkte köpa hem dem, sen MÅSTE jag ju köpa en bil till dem
    9-5 Aero -01 / 9-3 -99 cab / 9-3 -99 / 900 T16 S -93 (Aero) /#11 605 http://www.garaget.org/mps

  18. #58
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    2 308

    Re: 60-70tals jänkare

    Citat Ursprungligen postat av mps
    Hur är det med bultmönter och ET på Chevorna från -60?
    Hittat lite fälgar som jag e sugen på.
    Tänkte köpa hem dem, sen MÅSTE jag ju köpa en bil till dem
    5 x 4.75" på dom flesta personbilar, 5 x 5" förekom säkert också, ET är mkt beroende på modell.

  19. #59
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469

    Re: 60-70tals jänkare

    Faaan vad gla jag e att mina fälgar inhandlades INNAN dollarn började klättra.

    Nu har jag dessutom lämnat in min växellåda så snart kanske bilen rullar igen.
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  20. #60
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    2 308

    Re: 60-70tals jänkare

    Sommaren närmar sig med stormsteg! Även här uppe, tro't eller ej! Har snidat hop avgassystem nu, ur flödessynpunkt är det säkert en mardröm med bla 2 svetskrökar och 2 dämpare på varje rör, men det skiter jag i, får jag ett lagomt muller så är jag nöjd! Lådan har dessutom slutat kräkas ur sig olja efter att jag efter många svordomar och bedrövelser lyckades byta packboxen runt "växelreglaget"! Besiktning är bokad till 26'e maj.

    Hur går det för er?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •