Sidan 1 av 8 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 144

Ämne: 60-70tals jänkare

  1. #1
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    2 308

    60-70tals jänkare

    Med en tår i ögat konstaterade jag att den bästa tråden på forumet gått till de sälla jaktmarkerna, dags att börja på ny kula!

    Jag funderar över ny tändning till raggarbilen, den gamla glappa HEI'en som kommer från motorn som satt i bilen när jag köpte den litar jag inte ett dyft på! Men, vafan ska jag ha?

    Jag har helst nånting som inte kräver tändbox, mest för att det blir lite för dyrt för mig... En ny frisk HEI av fin kvalité är tyvärr inte heller ett alternativ tack vare mina planer på tunnelram och där är HEI för stora!

    Det här är några alternativ:

    http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

    http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

    Nån av dom med en schysst tändspole kanske skulle vara nånting? Kom gärna med andra tips!

  2. #2
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 400

    Re: 60-70tals jänkare

    Citat Ursprungligen postat av rabies
    Med en tår i ögat konstaterade jag att den bästa tråden på forumet gått till de sälla jaktmarkerna
    Say what?


    Skandal faktiskt. Men det är väl nån regel...
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: 60-70tals jänkare

    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Citat Ursprungligen postat av rabies
    Med en tår i ögat konstaterade jag att den bästa tråden på forumet gått till de sälla jaktmarkerna
    Say what?


    Skandal faktiskt. Men det är väl nån regel...
    Beskrivning av forumavdelningen "Off Topic": "Allt här raderas efter 30 dagar."
    Något som under min tid på forumet aldrig skett men troligen rök just dessa OT-trådar i samband med uppgraderingen?

    Tyckte själv den tråden var riktigt underhållande och den kanske går att återskapa ur den gamla databasen?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    2 308

    Re: 60-70tals jänkare

    Fungerar det som på gamla forumet att tråden lever i evighet om den råkar vara en poll? Isf gör jag om första inlägget till ett sådant, alt. skapar en ny tråd!

  5. #5
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 015

    Re: 60-70tals jänkare

    Citat Ursprungligen postat av LM
    den kanske går att återskapa ur den gamla databasen?
    Ber man rätt person snällt så kanske han kunde fixa det ja.

    Mvh TD04
    CH43J6 m.m.

  6. #6
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 015

    Re: 60-70tals jänkare

    Nu är iaf bilen färdig för avställning, fick hjälp förra helgen med biltvätten.



    Får väl se vad det blir för pyssel i vinter, klurar lite iaf på att ta ner å se över 727:an en sväng.

    / TD
    CH43J6 m.m.

  7. #7
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 400

    Re: 60-70tals jänkare

    Oåuh... den är tillbaka tack!

    Jag anser bestämt att ett forum för saabnördar är betjänt av en redig jänkejärnstråd i all evighet. Med lite tur och tålamod kan vi kanske få en livaktig tråd om 60-70-tals europabilar oxå...
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  8. #8
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 400

    Re: 60-70tals jänkare

    Citat Ursprungligen postat av TD04
    Nu är iaf bilen färdig för avställning, fick hjälp förra helgen med biltvätten.
    Hmm... nu har jag ju ingen jänk (men dock V men det där med avställning visade sig en aning problematiskt. Beslut hade fattats om avställning den 31:a oktober, och under hela den veckan var vi härikring begåvade med ett sannskyldigt skitväder.... så någon biltvätt blev det inte tal om.

    Det blir helt enkelt till att dra en outlaw underhållsrepa neråt biltvätten vad det lider, samtidigt som AC-packningarna och batterierna får en liten väckning ur de döda...
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  9. #9
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 015

    Re: 60-70tals jänkare

    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Citat Ursprungligen postat av TD04
    Nu är iaf bilen färdig för avställning, fick hjälp förra helgen med biltvätten.
    Hmm... nu har jag ju ingen jänk (men dock V men det där med avställning visade sig en aning problematiskt. Beslut hade fattats om avställning den 31:a oktober, och under hela den veckan var vi härikring begåvade med ett sannskyldigt skitväder.... så någon biltvätt blev det inte tal om.

    Det blir helt enkelt till att dra en outlaw underhållsrepa neråt biltvätten vad det lider, samtidigt som AC-packningarna och batterierna får en liten väckning ur de döda...
    Själv så skrapade jag endast fram en nitlott med oläsbara siffror i förra veckan när jag skulle ställa av bilen så den är påställd ännu.

    Får väl se om jag tar tag i det till veckan kanske,
    har ju ingen dyr skatt som kostar men några korvören i försäkringspengar finns ju att spara iaf.

    Mvh TD04
    CH43J6 m.m.

  10. #10
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 015

    Re: 60-70tals jänkare

    Hur går det i garagen egentligen ?

    Själv så har jag till å börja med iaf planerat in ett oljebyte närmaste veckorna så att min 440" slipper en massa Karius å Baktus i oljan som håller på under vintern.

    Sedan så får man väl se vad som händer, kanske får de klistra några frimärken på en 727låda borta i Usa å skicka hit en, har inte klurat färdigt på det än.

    Sedan så tänkte jag ju att det skulle bli lite pengar över till min Volvo också så att man kan få besiktigat den någongång.

    / TD
    CH43J6 m.m.

  11. #11
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    2 308

    Re: 60-70tals jänkare

    Just nu går det ingenstans i praktiken men överallt i fantasin... Det verkar som att det lutar mot mattsvart i sommar, jag lägger pengarna på ny tändning och ev. andra toppar...

    Har även en uppsättning centerline'are på gång, och kromade stötfångare står högt på listan!

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kumla..
    Inlägg
    1 235

    Re: 60-70tals jänkare

    Citat Ursprungligen postat av TD04


    Sedan så får man väl se vad som händer, kanske får de klistra några frimärken på en 727låda borta i Usa å skicka hit en, har inte klurat färdigt på det än.
    Oj då.. o jag som går o dra mig för att köpa ny styrsnäcka pga av vikten..
    O inte blir det väl bättre av att dollarn är på väg upp under tiden jag går och velar.

    Annars så plockade jag ner ventilhuset i lådan igår. Hoppas mitt Transgo shiftkit kommer hem snart..
    Saab 99 Turbo -78 (Projekttråd)
    Saab 9-3 2.0t -99
    Volvo V50 2.0D -07

  13. #13
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 015

    Re: 60-70tals jänkare

    Citat Ursprungligen postat av T16_AeRo

    Oj då.. o jag som går o dra mig för att köpa ny styrsnäcka pga av vikten..
    O inte blir det väl bättre av att dollarn är på väg upp under tiden jag går och velar.

    Annars så plockade jag ner ventilhuset i lådan igår. Hoppas mitt Transgo shiftkit kommer hem snart..

    Hej !

    Jo, helt gratis blir det ju förstås inte men vill man inte ha den i brevlådan utan kan tänka sig att åka en liten bit å hämta den enligt nedanstående alternativ så blev det billigare iaf:
    --------------------------------------------------------------------------
    BAX Air Freight to the below Airports for customer pickup. (please advise which one) (5-10 days)

    01 (GOT) GOTHENBURG
    02 (MMA) MALMO
    03 (STO) STOCKHOLM


    Sorry, we don't use ocean freight.


    --------------------------------------------------------------------------

    Hade man kunnat få den med båtfrakt så hade det ju blivit fördelaktigare men det fanns ju ej med som alternativ.

    Jaja, en liten stund till har man ju att klura på innan det är sommar.
    Får väl bli lite mer delar så som turbin å en sådan här typ: http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku också,
    som vanligt så vaknar man ju till först när dollarn har gått upp en massa.


    Mvh TD04
    CH43J6 m.m.

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kumla..
    Inlägg
    1 235

    Re: 60-70tals jänkare

    Ok.. vad är det för låda då..?
    Saab 99 Turbo -78 (Projekttråd)
    Saab 9-3 2.0t -99
    Volvo V50 2.0D -07

  15. #15
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    2 308

    Re: 60-70tals jänkare

    Citat Ursprungligen postat av TD04
    som vanligt så vaknar man ju till först när dollarn har gått upp en massa.
    Tell me about it!

    En bekant till mig hade tvärtom svintur, lät bygga en 496'a i NY och fick den skeppad över pölen. Nytt ALLT, alutoppar, smidda allt, stålvippor, crommollystänger, titanretainers, fluiddamper, schysst team-g insug för dominator... Pris i garaget inkl precis allt: ~35000:-

    Hade han betalat 4 dagar senare så hade den blivit nästan 10000:- dyrare!

    Citat Ursprungligen postat av T16_AeRo
    Ok.. vad är det för låda då..?
    Jag gissar på en krajslär torkflajt 727!

  16. #16
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    13

    Re: 60-70tals jänkare

    Citat Ursprungligen postat av TD04

    Sedan så får man väl se vad som händer, kanske får de klistra några frimärken på en 727låda borta i Usa å skicka hit en, har inte klurat färdigt på det än.
    Lägg till ett par frimärken och montera en överväxel också
    http://www.gearvendors.com/

  17. #17
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 015

    Re: 60-70tals jänkare

    Citat Ursprungligen postat av T16_AeRo
    Ok.. vad är det för låda då..?
    Har ju klurat på både det ena å det andra men ser väl ut som det blir en 727:a från TCI,
    typ TCI Super StreetFighter eller så.



    Mvh TD
    CH43J6 m.m.

  18. #18
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 015

    Re: 60-70tals jänkare

    Citat Ursprungligen postat av Rohden

    Lägg till ett par frimärken och montera en överväxel också
    http://www.gearvendors.com/
    Nja, då blir det allt billigare med 5 eller 6 vxl manuell eller 4 stegs automat med lockup från Keisler.

    Mvh TD04
    CH43J6 m.m.

  19. #19
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 400

    Re: 60-70tals jänkare

    Nåh, alla V8-spekulanter med brinnande julklappspengar i fickorna... Hur går det?

    En synbarligen schysst indian: http://www.blocket.se/vi/19546223.htm?ca=23_10_s Står i ståkkolm till och med

    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  20. #20
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: 60-70tals jänkare

    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Nåh, alla V8-spekulanter med brinnande julklappspengar i fickorna... Hur går det?

    En synbarligen schysst indian: http://www.blocket.se/vi/19546223.htm?ca=23_10_s Står i ståkkolm till och med

    Märkligt nog berör mig den kärran så mycket mindre är en Camaro. Visst är det fånigt?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •