Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Kupefläktsproblem på 9-3i 98

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1

    Kupefläktsproblem på 9-3i 98

    Har ett mystiskt problem med min kupefläkt. Fick motorstopp när jag backade uppför en backe. När jag sen startade bilen gick kupefläkten upp på max. Problemet är att den alltid går på max.
    ALLTID!
    Jag kan till och med stänga av bilen och ta ut nyckeln. ACC kontrollen fungerar i allt övrigt när bilen är i gång (inga felkoder) men ej i att ändra fläkten. Nu "stänger" jag av fläkten genom att rycka ut säkringen ;-) men det vore trevligt om den kunde vara lite tystare ibland. Finns det något relä som styr fläkten som har brunnit eller?? har kollat bland reläerna i motorutrymmet men ej funnit någon lösning.

    PEB

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    helsingborg
    Inlägg
    378

    Re: Kupefläktsproblem på 9-3i 98

    Citat Ursprungligen postat av peb2
    Har ett mystiskt problem med min kupefläkt. Fick motorstopp när jag backade uppför en backe. När jag sen startade bilen gick kupefläkten upp på max. Problemet är att den alltid går på max.
    ALLTID!
    Jag kan till och med stänga av bilen och ta ut nyckeln. ACC kontrollen fungerar i allt övrigt när bilen är i gång (inga felkoder) men ej i att ändra fläkten. Nu "stänger" jag av fläkten genom att rycka ut säkringen ;-) men det vore trevligt om den kunde vara lite tystare ibland. Finns det något relä som styr fläkten som har brunnit eller?? har kollat bland reläerna i motorutrymmet men ej funnit någon lösning.

    PEB

    hej

    det är fläktmotståndet som "gett upp", vanligt fel på 9-3.

    mvh Mats S.
    Saab 9-5 griffin vector sport 1,9 tid aut -10
    Saab 9-7x 5,3 -07
    Hobby 650 kmfe prestige -11

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    367
    Precis. Hade samma prob. Bytte reglerdonet. Kostade drygt 2000 på Bilpartner
    9-3 aero cab - 02 ¤såld¤
    Nu med familjejaguar, X-Type 2,5 AWD

Liknande ämnen

  1. kupefläktsproblem
    Av XA180 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-16, 09:19
  2. Kupefläktsproblem 9000 -95
    Av Arc i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-19, 12:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •