Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Erfarenhet av att handla från Nordendäck?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Motala - Linköping
    Inlägg
    55

    Erfarenhet av att handla från Nordendäck?

    Hej,

    http://www.nordendack.se verkar ha bra priser på fälgar och dubbdäck.

    Är det någon som handlat av dem?
    Har det fungerat bra med lev.tid, rätt varor etc?

    MVH
    Peo
    Plymouth Plaza -57, Volvo V70 2.5T -05
    Saab
    9-5 Aero kombi -01, Saab 9-5 2.3T Nordic Steg 2 -00
    Saab 9-5 2.0T Nordic Steg 2 -99, Se http://www.peom.se

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: Erfarenhet av att handla från Nordendäck?

    inga problem att handla där.

    Dock nått konstigt jag tyckte va lite problem, alla gånger jag beställt via däckonline så har man fått hämta det på postterminalen, från nordendäck fick jag dem utkörda till mitt ombud, en trång matbutik som man nästan få ta sats från kyldisken för att lyckas komma ut med däcken...

    Jag fick lite problem med en betalning via internetbanken men ett snabbt telesamtal löste det.

    Fick mina däck på 4 dagar.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296

    Re: Erfarenhet av att handla från Nordendäck?

    Funkade kanonbra för mig.
    Beställde däck som det visade sig vara någon veckas lev tid på så dom ringde och frågade om jag villa välja andra däck istället.
    Kanonbra service alltså!
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  4. #4

    Re: Erfarenhet av att handla från Nordendäck?

    Köpt 2 omg i höst. Senast tog det 2 dar från beställning tills de låg hos
    däckfirman jag valt för omläggning. Riktigt bra och enkelt.

    mvh
    loca

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    838

    Re: Erfarenhet av att handla från Nordendäck?

    Fungerar mycket bra!

    En nackdel är dock att de inte kan ta reda på tillverkningsdatum på däcken.
    Vet inte hur deras lagersystem fungerar men eventuellt kan man ha otur och få gamla däck.

    Jag beställde i Torsdags kväll den 30:e Okt och däcken kom till däckverkstaden igår kl 10:30.

    När man beställer bör man välja att få de skickat till en Nordenpartner, detta kan man välja vid beställningen.
    Alternativt kan man få de skickat till sin arbetsplats då däcken skickas med Posten Företagspaket.
    Har inte testat själv men det kan inte vara någon höjdare att stå i en liten ICA butik och rulla ut fyra däck...

    Jag beställde 4st Michelin X-Ice North dubb 205/55/16 till min 9-5a
    Pris: 5332:- inkl. frakt.
    Tillverkat vecka 40 -08. Det kan man kalla färskt gummi!

    Har inget att klaga på, sommardäck och ev. fälgar kommer inhandlas hos Nordendäck.

    Jag lade på dessa däck på mina sommarfälgar. Jag betalde 700:- för att få det jobbet gjort med balansering, avkrängning av sommar sulorna osv.

    Lite dyrt, hade fått ett pris på 500:- men tyvärr hade de inte tid förräns nästa vecka så det fick bli en lokal snubbe.
    Så, allt som allt gav jag 6032:-. Något billigare att beställa online blev det ju trots allt.

    Nu blir det till att köra in däcken lugnt och fint. Känns som jag tajmade detta bra, perfekta förhållanden för inkörningen, ingen snö/is i sikte på ett par veckor iaf.
    Mr. Blu-Ray
    "Fluffmatta"
    9-5 2.3t -01 TD04 E85 Mackanized.

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296

    Re: Erfarenhet av att handla från Nordendäck?

    Citat Ursprungligen postat av Falcy
    En nackdel är dock att de inte kan ta reda på tillverkningsdatum på däcken.
    Vet inte hur deras lagersystem fungerar men eventuellt kan man ha otur och få gamla däck.
    Det är väl knappast något problem eftersom däck i princip inte åldras sålänge dom inte används.

    Citat Ursprungligen postat av Falcy
    När man beställer bör man välja att få de skickat till en Nordenpartner, detta kan man välja vid beställningen.
    Alternativt kan man få de skickat till sin arbetsplats då däcken skickas med Posten Företagspaket.
    Har inte testat själv men det kan inte vara någon höjdare att stå i en liten ICA butik och rulla ut fyra däck...
    Större försändelser hamnar inte hos ICA utan dom får man hämta hos Postens terminal eller brevbärakontor etc och det kan vara en rejäl bit bort ibland.
    För mig är det bara 1 km extra men det finns många som har flera mil till detta speciella utlämningsställe.
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    838

    Re: Erfarenhet av att handla från Nordendäck?

    Felaktig lagring påverkar livslängden.
    Jag vill iaf inte ha däck som är tillverkade 06-07.

    Dessutom kan det vara bra att veta när däcken är tillverkade om man t.ex har tittat på tester i någon tidning eller dylikt, där brukar det stå tillverkningsdatum för testdäcket.

    Jag tycker det är dåligt av Nordendack att man inte kan ta reda på när däcket är tillverkat, punkt slut.

    Vilken tur att man inte kan få de till ICA affären, det skulle bli lite jobbigt.
    Bra att man t.ex kan beställa till sin arbetsplats.
    Mr. Blu-Ray
    "Fluffmatta"
    9-5 2.3t -01 TD04 E85 Mackanized.

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    283

    Re: Erfarenhet av att handla från Nordendäck?

    Låter intressant!
    Vad jag har förstått så skiljer det mellan årsmodeller på däck precis som på bilar så det är allt relevant med åldern.
    Webmaster Svenska Saabklubben
    Saab 96 TT -62, Saab 9-5 kombi -99, Saabo -67 (nr 356)

  9. #9
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296

    Re: Erfarenhet av att handla från Nordendäck?

    Att inte lagring ska påverka åldringen förutsätter såklart att dom lagras rätt och inte ligger mot en södervägg i solen.
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  10. #10

    Re: Erfarenhet av att handla från Nordendäck?

    Jag handlade en omgång Nokian Hakka 5 + plåtfälg till 9-5:an förra vintern (december tror jag). De fixade hem dem på 2-3 dagar, sen åkte jag till Västerås och skulle hämta dem. De erbjöd sig att byta hjulen åt mig medans jag väntade utan extra kostnad. Inte bara billigast i Sverige, utan bästa servicen jag har fått i en däckverkstad! Handlar definitivt mina sommarsulor där till våren!

    /Jens
    Saab 9-5 Aero 2001 Sportkombi

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Motala - Linköping
    Inlägg
    55

    Re: Erfarenhet av att handla från Nordendäck?

    Det blev däck från BVS här i Linköping.
    Blev klart BILLIGARE

    6.600:- för al-fälgar och 195/65-15 Michelin X Ice North

    500:- billigare än Nordendäck som hade en hel del pålägg när man väl kom till kassan
    Plymouth Plaza -57, Volvo V70 2.5T -05
    Saab
    9-5 Aero kombi -01, Saab 9-5 2.3T Nordic Steg 2 -00
    Saab 9-5 2.0T Nordic Steg 2 -99, Se http://www.peom.se

  12. #12
    Steg 1 MrDangers avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Tierp
    Inlägg
    1 546

    Re: Erfarenhet av att handla från Nordendäck?

    Citat Ursprungligen postat av peom.se
    Det blev däck från BVS här i Linköping.
    Blev klart BILLIGARE

    6.600:- för al-fälgar och 195/65-15 Michelin X Ice North

    500:- billigare än Nordendäck som hade en hel del pålägg när man väl kom till kassan
    De lät riktigt billigt..

    Har annars bara mycket gott att säga om Nordendäck, bor granne med deras däckverkstad i tierp.
    Mycket bra och seriösa killar som jobbar där, å Riktigt bra priser..
    Min projekttråd
    Mitt garage
    Snabbaste Saaben på Nya Challenge banan! (1.26,34)

  13. #13
    Grundladd Apexs avatar
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Stockholm/Tullinge & Nyköping
    Inlägg
    397
    Medlem#
    7309

    Re: Erfarenhet av att handla från Nordendäck?

    Jag köpte nya fälgar och sommardäckdäck tidigare, sport maxx däcken jag ville ha fick jag inte, hade då väntat i över 2 veckor, jag hade blivit bortglömd, gjorde då om min beställning till hankok fick vänta en vecka till då fick jag veta att dom hade ett saldo fel på lagret och inte kunde leverera fälgarna över huvud taget så jag fick välja andra fälgar, och hjulen kom efter 4 1/2 veckor, vinterdäcken var då så slut att korden tittade fram på framdäcken, och inte nog med det klistervikterna hade lossnat på en fälg i transporten men det kan ju hända men när jag hade balanserat den så vibrerade det likförbannat så jag fick balansera om de andra tre med aldrig mer nordendäck.

    Dom har ju bra priser så jag gav dom en ny chans nu när jag behövde vinterhjul så vad händer? jo jag får endast 2 hjul varav den ena fälgen är skadad och skadan har blivit innan däcket har monterats eller i den processen, nu när snön vräker ned så måste jag ställa bilen, leveransen gick fort denna gång men det var tydligen för bra för att vara sant ,fortsättning följer.

    P/S dom är väldigt trevliga att prata med när man lyckas att få tag på dom!
    Apex- saab & wankelskruvare
    Saab 9000 CD busbil / 95 Aero+E85 bruksbil / Mazda RX-7 sportbil

  14. #14
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 020
    Medlem#
    3471

    Re: Erfarenhet av att handla från Nordendäck?

    Skall till Nordendäck här i Västerås imorgon (26/11) med bilen och montera 4 st dubbade AGI Sarek 2 dim 205/55-16 på min 9-5:a. Monterat o klart på bilen blir det 3252:- (813:-/däck) Det tycker jag är ett helt ok pris. Det är Gislaved Nordfrost mönstring på AGI däcken, kommer säkerligen duga åt mig.

    Trevliga att prata med och vettiga priser är min erfarenhet hittills.

    //B
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  15. #15
    Grundladd Apexs avatar
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Stockholm/Tullinge & Nyköping
    Inlägg
    397
    Medlem#
    7309

    Re: Erfarenhet av att handla från Nordendäck?

    Citat Ursprungligen postat av Apex
    Jag köpte nya fälgar och sommardäckdäck tidigare, sport maxx däcken jag ville ha fick jag inte, hade då väntat i över 2 veckor, jag hade blivit bortglömd, gjorde då om min beställning till hankok fick vänta en vecka till då fick jag veta att dom hade ett saldo fel på lagret och inte kunde leverera fälgarna över huvud taget så jag fick välja andra fälgar, och hjulen kom efter 4 1/2 veckor, vinterdäcken var då så slut att korden tittade fram på framdäcken, och inte nog med det klistervikterna hade lossnat på en fälg i transporten men det kan ju hända men när jag hade balanserat den så vibrerade det likförbannat så jag fick balansera om de andra tre med aldrig mer nordendäck.

    Dom har ju bra priser så jag gav dom en ny chans nu när jag behövde vinterhjul så vad händer? jo jag får endast 2 hjul varav den ena fälgen är skadad och skadan har blivit innan däcket har monterats eller i den processen, nu när snön vräker ned så måste jag ställa bilen, leveransen gick fort denna gång men det var tydligen för bra för att vara sant ,fortsättning följer.

    P/S dom är väldigt trevliga att prata med när man lyckas att få tag på dom!
    Jag fick resterande hjul idag det var posten som hade vimsat bort 2 hjul!. Jag har ännu inte hört något från ND angående den skadade fälgen efter 2 mail och 3 dagar i bestälningen angav jag att dom skulle vara till 9-5 Aero cbi nu la jag märke till att belastnings index är 91 på dessa däck vilket inte framgår på hemsidan och däcken är 1½ år gamla
    Apex- saab & wankelskruvare
    Saab 9000 CD busbil / 95 Aero+E85 bruksbil / Mazda RX-7 sportbil

  16. #16

    Re: Erfarenhet av att handla från Nordendäck?

    [quote=evo_460]
    Citat Ursprungligen postat av "peom.se":1dpea35o
    Det blev däck från BVS här i Linköping.
    Blev klart BILLIGARE

    6.600:- för al-fälgar och 195/65-15 Michelin X Ice North

    500:- billigare än Nordendäck som hade en hel del pålägg när man väl kom till kassan
    De lät riktigt billigt..

    Har annars bara mycket gott att säga om Nordendäck, bor granne med deras däckverkstad i tierp.
    Mycket bra och seriösa killar som jobbar där, å Riktigt bra priser..[/quote:1dpea35o]

    Mycket bra service har dom, har sommarhjulen liggandes där över vintern.
    Anledningen till att jag inte köper däck där är att jag får mycket billigare på annat håll....

  17. #17
    Grundladd Apexs avatar
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Stockholm/Tullinge & Nyköping
    Inlägg
    397
    Medlem#
    7309

    Re: Erfarenhet av att handla från Nordendäck?


    Mycket bra service har dom, har sommarhjulen liggandes där över vintern.
    Anledningen till att jag inte köper däck där är att jag får mycket billigare på annat håll....
    det är säkert inte något fel på deras service när man är där och handlar, jag har i alla fall fått nog av näthandel av detta slaget, det blir över disk i fortsättningen så att man har bättre koll på vad man får och när, det är ju fler på detta forum som har blivit illa bemötta vid näthandel med fälgar och däck
    Apex- saab & wankelskruvare
    Saab 9000 CD busbil / 95 Aero+E85 bruksbil / Mazda RX-7 sportbil

Liknande ämnen

  1. Handla från USA via Ebay....
    Av RZ i forum Off Topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-12, 23:47
  2. Ska man handla från Speedparts?
    Av Hermod i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-05-26, 19:42
  3. Handla från SDCC?
    Av nejo i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-06, 03:57
  4. Ska man handla från Speedparts?
    Av Hermod i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 1970-01-01, 03:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •