Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Två styrboxar - vad ändras egentligen vid "ingifte"

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    5

    Två styrboxar - vad ändras egentligen vid "ingifte"

    Hej! Jag har en 9000 A50 LTT/170Hk med magnetventil och VSS.
    Har sedan tidigare en begagnad styrbox till FTT/200Hk som jag tänkte "sniktrimma" bilen med- ej ingift

    Under renovering av chassit har jag tänkt om, vill etanolkonvertera (steg1) hos Nordic Uhr istället. (ca 6500kr)

    Nu är min fråga- vad ändras egentligen då man "gifter in" en box.Jag frågar därför att jag skulle vilja att Nordic programmerar om 170Hk- boxen samtidigt som jag vill behålla 200Hk- boxen för att kunna byta tillbaka om jag vill ( av ren nyfikenhet eller om jag skall sälja bilen vidare)

    Måste denna box giftas in eller kan man göra allt på en gång hos Nordic då man konverterar bilen? Har ingen lust att betala 500- 1000 kr för ingifte av en box av ren nyfikenhet........

  2. #2
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 227
    Medlem#
    3186

    Re: Två styrboxar - vad ändras egentligen vid "ingifte"

    Tech2 läser imobiliseringskoden som ligger i boxen och programmerar om din VSS (imobilizer).
    Trimfirmorna kan lägga in samma kod som din originalbox och då kan flera boxar användas utan att gifta in
    ///Mackanized
    Tillbaka

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    5

    Re: Två styrboxar - vad ändras egentligen vid "ingifte"

    Tack för snabbt svar Mackan!
    Menar Du att trimfirman både kan:
    1. Lägga in originalboxens immobiliseringskod då man byter programvara i denna
    2. Lägga in samma kod i 200Hk- boxen utan annan förändring av programvaran (kanske mot en rimlig kostnad) så att jag kan växla boxar på min bil.

    Tack på förhand!


    P.S. Suveränt forum det här, jag har fått hjälp med en massa saker på bra sätt snabbt vilket gjort att jag kan behålla min"pärla" som nu är i bättre skick än när jag köpte den för tre år sedan.

  4. #4
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 227
    Medlem#
    3186

    Re: Två styrboxar - vad ändras egentligen vid "ingifte"

    Citat Ursprungligen postat av oa51
    Tack för snabbt svar Mackan!
    Menar Du att trimfirman både kan:
    1. Lägga in originalboxens immobiliseringskod då man byter programvara i denna
    2. Lägga in samma kod i 200Hk- boxen utan annan förändring av programvaran (kanske mot en rimlig kostnad) så att jag kan växla boxar på min bil.

    Tack på förhand!


    P.S. Suveränt forum det här, jag har fått hjälp med en massa saker på bra sätt snabbt vilket gjort att jag kan behålla min"pärla" som nu är i bättre skick än när jag köpte den för tre år sedan.
    Precis så menar jag

    Om du är riktigt händig så kan du göra det själv med t5suite:
    http://trionic.mobixs.eu/
    ///Mackanized
    Tillbaka

Liknande ämnen

  1. Vad innebar egentligen "launch" på 9-5
    Av Jimmy2626 i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-03, 19:38
  2. Hur "premium" är egentligen 9-3SS ?
    Av SAABoholic i forum Allmänt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 13:12
  3. Ny bil (egentligen "bara en till"...)
    Av Jokero i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-07, 22:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •