Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 39

Ämne: Köpa 16 000-milare?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Lund
    Inlägg
    19

    Köpa 16 000-milare?

    Hej!
    Jag går och tittar på en 9-3 aero från 02. Den har gått drygt 16 000 mil och är fullutrustad.
    Bilen är fullservad, och dessutom är nyligen ACn åtgärdad och bensinpumpen bytt.
    Sommar och vinterdäck medföljer.

    Nu till min fråga; hur stort problem är det egentligen att den gått såpass långt, som student vill jag ju inte ha obehagliga överraskningar!
    Vad kan man förvänta sig går sönder inom närmsta tiden? Inser givetvis att det beror minst lika mkt på hur den är körd som på milen, men iaf!

    Säljaren vill ha 62 000:- för den, anser ni det vara ett rimligt pris?

    Massor av råd och funderingar uppskattas!
    Tack på förhand!

    EDIT: jo just det, jag hörde att begagnatpriserna ligger högre på våren än på hösten, är det något som ni kan bekräfta eller dementera?
    SAAB 9000CS I16 CC65D -92. Den är röd.

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: Köpa 16 000-milare?

    16000 är inte direkt mycket.. kom igen när den gått det dubbla, då kan man vara lite oroad... det du kan kolla på är hur han som kört den verkar, yngre förmåga med hyfsat nytt kort så hade iaf jag kollat på en annan bil...

    Det som kan vara värt att kolla upp är ju kamkedjan om denna är bytt, men 16K mil med en T7a borde den ju nästan blivit bytt.
    Kolla serviceboken så den är rätt, för fullservad står det på alla men långt ifrån alla är det.
    Kamkedjan är ju viktig att se över med tanke på "oilsludge" problemen, testa att söka på det så hittar du massor, men detta har ju inte direkt med högt miltal att göra, snarare tvärt om, ofta lågmilade som drabbas.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Lund
    Inlägg
    19

    Re: Köpa 16 000-milare?

    Tack för svaret, jag slänger in ett par frågor till!

    1) Hur ligger bensinförbrukningen med en Aero jämfört med en 150 eller 185hk-motor? Kommer man under 0,7 vid landsväg om man är någorlunda lätt på högerfoten?

    2) Vad anser ni är ett lämpligt pris för bilen ovan om man förutsätter att motormännens test ger tummen upp?
    SAAB 9000CS I16 CC65D -92. Den är röd.

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    883

    Re: Köpa 16 000-milare?

    Citat Ursprungligen postat av Mr.Barbeque
    Tack för svaret, jag slänger in ett par frågor till!

    1) Hur ligger bensinförbrukningen med en Aero jämfört med en 150 eller 185hk-motor? Kommer man under 0,7 vid landsväg om man är någorlunda lätt på högerfoten?

    2) Vad anser ni är ett lämpligt pris för bilen ovan om man förutsätter att motormännens test ger tummen upp?

    1. Har jag aldrig sett på min iaf, skulle vara utan klimat på och mega-ecodriving. Snarare 0,8-0,9 på min iaf med 17" däck på.

    2. Tänk på att det dräller av dessa och det är en iskall modell, så jag skulle inte gå över 50k iaf även om den är fin och ordentligt servad.
    2001 B205E, 2004 B235E, 2006 B235R & 2008 B235E BioPower
    Läs vad jag menar, inte vad jag skriver.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Lund
    Inlägg
    19

    Re: Köpa 16 000-milare?

    Naturligtvis ligger förbrukningen över 0,7 om man leker lite, gör mkt omkörningar och sånt, men går det inte att få ner den under på 70-90vägar om man håller maxfarten och kör lugnt säger du?
    SAAB 9000CS I16 CC65D -92. Den är röd.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    113

    Re: Köpa 16 000-milare?

    Citat Ursprungligen postat av Mr.Barbeque
    Naturligtvis ligger förbrukningen över 0,7 om man leker lite, gör mkt omkörningar och sånt, men går det inte att få ner den under på 70-90vägar om man håller maxfarten och kör lugnt säger du?
    Min ligger på 0.63 vid 70 med mina viggen fälgar, har varit nere vid 0.55, beror på hur lätt man är med foten, dock är min chippad och jag körde på BF98
    Med 19" ligger den på 0.73 typ vid 70

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    113

    Re: Köpa 16 000-milare?

    Och nej det är inte en iskall modell, det är höst och finanskris så bilmarknaden har minskat för alla modeller

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Lund
    Inlägg
    19

    Re: Köpa 16 000-milare?

    Just det, finanskrisen ja.. Tror du det lönar sig att köpa bil nu på hösten istället för att vänta till våren då?

    Ett par månaders extra skatt och försäkring, men om priserna ligger lågt så kanske?
    SAAB 9000CS I16 CC65D -92. Den är röd.

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    113

    Re: Köpa 16 000-milare?

    Citat Ursprungligen postat av Mr.Barbeque
    Just det, finanskrisen ja.. Tror du det lönar sig att köpa bil nu på hösten istället för att vänta till våren då?

    Ett par månaders extra skatt och försäkring, men om priserna ligger lågt så kanske?
    Det är nu man ska handla dels för att folk har dåligt med pengar samt att det är höst. Kan göra värsta köpen ju

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Hökarängen
    Inlägg
    131

    Re: Köpa 16 000-milare?

    Citat Ursprungligen postat av Div1ne
    Citat Ursprungligen postat av Mr.Barbeque
    Naturligtvis ligger förbrukningen över 0,7 om man leker lite, gör mkt omkörningar och sånt, men går det inte att få ner den under på 70-90vägar om man håller maxfarten och kör lugnt säger du?
    Min ligger på 0.63 vid 70 med mina viggen fälgar, har varit nere vid 0.55, beror på hur lätt man är med foten, dock är min chippad och jag körde på BF98
    Med 19" ligger den på 0.73 typ vid 70
    Har du mätt det via faktisk bränsleförbrukning eller vad SID:en säger?
    Vet inte hur det är i 9-3or, men min 9000 visar ca 0.1dl/mil fel. Visar den 0.85l/mil är verkligheten 0.95l/mil. Nollar både trippmätaren och EDUn vid varje tankning och har kollat över sommaren.

    Håller med Lysmask... 50k. Saab är inte speciellt åtråvärda i och med oil-sludge. De har fått lite dåligt rykte.

    Se till att ha ordentlig buffert i ekonomin för verkstadsjobb också. Det kan dra iväg med begagnade bilar.
    Nu: Saab 9-5 Vector Sportcombi 2,3t från 2002 (trimmad). Pilotpaket, massa lullull.
    Tidigare: Saab 9000 2,3t -1997 (konverterad till FTT med styrbox från 2.3T 200hk + MV)

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    113

    Re: Köpa 16 000-milare?

    Citat Ursprungligen postat av JBjorling
    Citat Ursprungligen postat av Div1ne
    Min ligger på 0.63 vid 70 med mina viggen fälgar, har varit nere vid 0.55, beror på hur lätt man är med foten, dock är min chippad och jag körde på BF98
    Med 19" ligger den på 0.73 typ vid 70
    Har du mätt det via faktisk bränsleförbrukning eller vad SID:en säger?
    Vet inte hur det är i 9-3or, men min 9000 visar ca 0.1dl/mil fel. Visar den 0.85l/mil är verkligheten 0.95l/mil. Nollar både trippmätaren och EDUn vid varje tankning och har kollat över sommaren.

    Håller med Lysmask... 50k. Saab är inte speciellt åtråvärda i och med oil-sludge. De har fått lite dåligt rykte.

    Se till att ha ordentlig buffert i ekonomin för verkstadsjobb också. Det kan dra iväg med begagnade bilar.
    Ja det är mätt via SID och jag har inga som helst tvivel på den. Sen att dra all över en gräns på oil sludge tycker jag man inte ska göra. Det är ett gammalt fel som är fixat nu, är den bara servad enligt bok med oljebyten så är det inga problem.
    Som alltid när man köper bil så handlar det om vem som har ägt bilen.. Bara för att du köper en nyare bil så säger inte det att du slipper bekymmer, vet många skräckexempel..
    Min Aero är -02, skulle vilja se dig hitta ett enda fel på den, kan lova dig att den är lika fin och välgående som en -08 Inte haft ett enda litet fel på den sen jag köpte den. Jo för att jag kände föregående ägare som va lika pedant som mig själv

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Målilla
    Inlägg
    1 491

    Re: Köpa 16 000-milare?

    Löjligt att påstå att man kan köra en fulltryckare på 0,55l/mil. Jag kommer knappt ned på det med min V70D5 som ligger på 0,58-0,6 vid lugn körning.

    Du kan ligga på cirka 0,75-0,85l/mil i mellan 90-100km/h. Något lägre om man kör långsammare.

    Min 9-5 med ett steg 3 ligger på 0,75 om jag kör som en normal svensson i annat fall betydligt högre.

    Ska du köpa bilen rent så bör du pruta och kanske få ner den till 55kkr. Försök att spela ut handlarna mot varandra nu för de har det tufft med att sälja bilar.
    V70 D5 AWD snål och stark
    9-3 1.9TID Vector SportCombi
    9-5 2.3 Aero 2006 Nordic biopower st2

  13. #13
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: Köpa 16 000-milare?

    haha vad ska man säga, sitta och snacka soppaförbrukning och uppvisa siffror som man på extrema körsätt uppnått.
    Gasade upp till 150 en gång nollade siden och motorbromsade ner till 50, fick nästan 0 på siden då så då drar min bil så lite, nä lägg ner...

    Jag räknar vad min drar och de senaste 1000 milen har iaf jag ett snitt på 0,91l/mil och då kör jag väldigt lungt och mycket sällan över gällande hastighet.

    Det är ju en siffra som visar mer verkligheten.

    Blir bara förbannad när folk drar till med sånna siffror.
    Har ju varit värre exempel där folk slagit sopparekord på autobahn med fullastad husvagn och 5 pers i bilen.

    Sen så dyker det jämt och ständigt upp trådar i motorforumet om folk som tycker sin bil drar mycket soppa när dne ligger på 0,9 på motorvägen.

    Ska man säga nått om förbrukning så ska det nog va över ett stort antal mil och inte för stunden.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  14. #14
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    883

    Re: Köpa 16 000-milare?

    Jag har ju en själv som jag kört över 7000mil med och har rätt bra koll på hur den förbrukar i olika lägen. Det går att köra den neråt 0,75 (ej sidsiffror utan på räkna när du tankar) men vill du komma under det så får du slå av acc och börja joxa med riktig fiskörning med frirull å grejer.

    Säger inte att det är omöjligt att andra exemplar är snålare men min är inte det, den är dessutom fullservad, olja bytt med mindre än 1000mil intervall från 4k nu till 11k så det är inga konsitgheter i skicket. Jag kör heller inte som en gris (om jag inte är sugen på det..) utan tillåme frun har högre förbrukning när hon har bilen..

    Jag skulle önska att den vore värd massa pengar, men kolla blocket hur många du ser, kolla priset (som de begär, inte samma som de får) och gissa om det är köparens eller säljarens marknad?

    Sen är alla bilar mer värda för den som äger en än den som ska köpa, så är det. Det är därför jag har min kvar, den är värd mer att behålla än slumpa bort för klent med pengar som inte räcker till en annan bil i samma skick..
    2001 B205E, 2004 B235E, 2006 B235R & 2008 B235E BioPower
    Läs vad jag menar, inte vad jag skriver.

  15. #15

    Re: Köpa 16 000-milare?

    Citat Ursprungligen postat av Div1ne
    Ja det är mätt via SID och jag har inga som helst tvivel på den. Sen att dra all över en gräns på oil sludge tycker jag man inte ska göra. Det är ett gammalt fel som är fixat nu, är den bara servad enligt bok med oljebyten så är det inga problem.
    Du borde nog tvivla på din SID, den stämmer sällan eller aldrig. 0.55 är rena glädjekalkylen tyvärr. Någon jämförde med en diesel, och det säger väl lite grann om hur snett siffrorna visar?

    Vidare att oil sludge skulle vara "fixat" på berörda årsmodeller, det stämmer inte alls. Det finns absolut inget som garanterar att kamkedja m.m. inte är slut även om bilen är fullservad med oljebyten vid korrekt tidpunkt. Oljefällan behöver inte vara uppdaterad bara för att bilen servats på märkesverkstad. Min blev uppdaterad förra året då jag tog över min nuvarande 9-5, men då var det
    försent.

    Och jo, tyvärr är beg SAAB mer iskallt än mycket annat för tillfället, delvis pga ovanstående problematik som omskrivits i media. Förvisso var det längesedan skriverierna nu, men ändå.

    mvh
    Jeppe
    Saab 9-5 1998 2.0t , 11700 mil - gubbkörd.

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    113

    Re: Köpa 16 000-milare?

    Citat Ursprungligen postat av aeromagnus
    Löjligt att påstå att man kan köra en fulltryckare på 0,55l/mil. Jag kommer knappt ned på det med min V70D5 som ligger på 0,58-0,6 vid lugn körning.

    Du kan ligga på cirka 0,75-0,85l/mil i mellan 90-100km/h. Något lägre om man kör långsammare.

    Min 9-5 med ett steg 3 ligger på 0,75 om jag kör som en normal svensson i annat fall betydligt högre.

    Ska du köpa bilen rent så bör du pruta och kanske få ner den till 55kkr. Försök att spela ut handlarna mot varandra nu för de har det tufft med att sälja bilar.
    Löjligt att påstå att nån ljuger när du inte vet ett dugg om sanningen
    Vad jag vet så är varken SAAB 9-5 eller V70 samma bil som SAAB 9-3. Har nämligen haft 9-5 aero och vet att den drar betydligt mycket mer än 9-3:an. V70D5 är bra mycket större, sen är inte volvo inte direkt kända för att vara snåla. Skillnad idag på deras nya dieselmotorer. Jag kör ca 4500 mil per år så jag vet mycket väl hur man mäter bensinförbrukning. Sen om du läser så skrev jag 0.63 med 17" och inte 0.55, jag skrev att jag hade varit nere på 0.55, men det va nog lite otydligt (ber om ursäkt), men 0,63 va det +/- 0.2 beroende på väg detta vid 70km/h, SID:en visar inte alltid rätt, den kan visa för mycket och för lite, men i sluändan så visar den väldigt nära rätt data. Nu behöver inte detta betyda att alla gör det. Men jag vet iaf vad min gör.
    Min förra lätttryckare drog mer i förbrukning än vad aeron gör.

  17. #17
    Helt original Kippys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Södra Skåne
    Inlägg
    591

    Re: Köpa 16 000-milare?

    Min 9-3 Aero -02 hade gått precis 14k när jag köpte den, klockrent köp, den har nu gått över 16k utan problem (räknar inte med sånt som kom med steg3-trimmet i form av MV & kopplingsbyte). Nu hade min visserligen bara en riktig ägare innan mig som hade haft den som tjänstebil så den var servad som den skulle o allt sånt.

    BTW körde Ystad - Älmhult (ca 35mil) tur o retur på 0.66 enligt SID... farthållaren i 90km/h, motorbroms där det behövdes, men hur kul e det

  18. #18
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: Köpa 16 000-milare?

    Citat Ursprungligen postat av Div1ne
    Citat Ursprungligen postat av aeromagnus
    Löjligt att påstå att man kan köra en fulltryckare på 0,55l/mil. Jag kommer knappt ned på det med min V70D5 som ligger på 0,58-0,6 vid lugn körning.

    Du kan ligga på cirka 0,75-0,85l/mil i mellan 90-100km/h. Något lägre om man kör långsammare.

    Min 9-5 med ett steg 3 ligger på 0,75 om jag kör som en normal svensson i annat fall betydligt högre.

    Ska du köpa bilen rent så bör du pruta och kanske få ner den till 55kkr. Försök att spela ut handlarna mot varandra nu för de har det tufft med att sälja bilar.
    Löjligt att påstå att nån ljuger när du inte vet ett dugg om sanningen
    Vad jag vet så är varken SAAB 9-5 eller V70 samma bil som SAAB 9-3. Har nämligen haft 9-5 aero och vet att den drar betydligt mycket mer än 9-3:an. V70D5 är bra mycket större, sen är inte volvo inte direkt kända för att vara snåla. Skillnad idag på deras nya dieselmotorer. Jag kör ca 4500 mil per år så jag vet mycket väl hur man mäter bensinförbrukning. Sen om du läser så skrev jag 0.63 med 17" och inte 0.55, jag skrev att jag hade varit nere på 0.55, men det va nog lite otydligt (ber om ursäkt), men 0,63 va det +/- 0.2 beroende på väg detta vid 70km/h, SID:en visar inte alltid rätt, den kan visa för mycket och för lite, men i sluändan så visar den väldigt nära rätt data. Nu behöver inte detta betyda att alla gör det. Men jag vet iaf vad min gör.
    Min förra lätttryckare drog mer i förbrukning än vad aeron gör.
    Säger bara grattis om din Sid visar rätt, min gör det verkligen inte, aldrig haft någon bil heller där den över en hel tank stämt nått vidare.

    Det är ju tack vare sånna här pissa längst trådar som folk tror att hela motorn är på väg åt helvete för att bilen drar 0.9l/mil.

    Ska man snacka soppaförbrukning så får det ju vara siffror som du får när du KÖR NORMALT inte motorbromsat i en nerförsbacke i och sen fortsatt i 50 på 5an.

    Betvivlar inte ett du att du fått siden att säga 0,55l/mil, men betvivlar starkt på att du klarar att köra din bil en hel tank igenom på 0,55l/mil, återspeglar troligen inte vardaglig körning.

    Hade saab haft dessa otroliga siffror så har jag svårt att se varför man ska köpa en liten bil om en stor saab drar mindre än en peugeot 206.
    Det är ju därför folk väljer bort Saab & volvo för de är stora bränsleslukande bilar.

    Precis som Kippy säger, hur kul var körningen... det är ju normalt sett inte så man kör, därav är ju siffrorna missvisande anser jag.

    Ingen skaffar väl en stor jäkla bil med massor av HK för att ligga och fisköra i på 5an i 60km/h
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    113

    Re: Köpa 16 000-milare?

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Citat Ursprungligen postat av Div1ne
    Löjligt att påstå att nån ljuger när du inte vet ett dugg om sanningen
    Vad jag vet så är varken SAAB 9-5 eller V70 samma bil som SAAB 9-3. Har nämligen haft 9-5 aero och vet att den drar betydligt mycket mer än 9-3:an. V70D5 är bra mycket större, sen är inte volvo inte direkt kända för att vara snåla. Skillnad idag på deras nya dieselmotorer. Jag kör ca 4500 mil per år så jag vet mycket väl hur man mäter bensinförbrukning. Sen om du läser så skrev jag 0.63 med 17" och inte 0.55, jag skrev att jag hade varit nere på 0.55, men det va nog lite otydligt (ber om ursäkt), men 0,63 va det +/- 0.2 beroende på väg detta vid 70km/h, SID:en visar inte alltid rätt, den kan visa för mycket och för lite, men i sluändan så visar den väldigt nära rätt data. Nu behöver inte detta betyda att alla gör det. Men jag vet iaf vad min gör.
    Min förra lätttryckare drog mer i förbrukning än vad aeron gör.
    Säger bara grattis om din Sid visar rätt, min gör det verkligen inte, aldrig haft någon bil heller där den över en hel tank stämt nått vidare.

    Det är ju tack vare sånna här pissa längst trådar som folk tror att hela motorn är på väg åt helvete för att bilen drar 0.9l/mil.

    Ska man snacka soppaförbrukning så får det ju vara siffror som du får när du KÖR NORMALT inte motorbromsat i en nerförsbacke i och sen fortsatt i 50 på 5an.

    Betvivlar inte ett du att du fått siden att säga 0,55l/mil, men betvivlar starkt på att du klarar att köra din bil en hel tank igenom på 0,55l/mil, återspeglar troligen inte vardaglig körning.

    Hade saab haft dessa otroliga siffror så har jag svårt att se varför man ska köpa en liten bil om en stor saab drar mindre än en peugeot 206.
    Det är ju därför folk väljer bort Saab & volvo för de är stora bränsleslukande bilar.

    Precis som Kippy säger, hur kul var körningen... det är ju normalt sett inte så man kör, därav är ju siffrorna missvisande anser jag.

    Ingen skaffar väl en stor jäkla bil med massor av HK för att ligga och fisköra i på 5an i 60km/h
    Men nu fattar jag inte varför du drar in 0.55, läser du inte vad man skriver eller?
    Vad har du fått det ifrån att SAAB skulle vara stora bränsleslukande bilar?
    Har jag nämt något annat än att köra NORMALT vid 70km/h? Det vet väl jag med att om man gasar på och sätter turbonålen på rött så drar den mer. Det jag skrev först va 0.63 +/- 0.2 med 17" vid 70km/h. Då menar jag förmodligen det och inte vid 200km/h, detta vid normal landsvägskörning också. Det är lite skillnad på stadskörning, då visar den andra siffror.
    Sen skulle jag inte säga att en og9-3 är en stor jäkla bil, Chrysler 300c, där har du en stor jäkla bil.

    Tycker du ska gå in här och titta, då ska du tänka att denna är orginal också.
    http://www.alltommotor.se/bilfakta/hitt ... &backurl=1

    Eller ska du säga att dom snackar skit också?

    Sen var har det roliga med allt att göra? Om du köper en bil som tex volvo specar ska dra 0.5l/mil landsväg, men du ligger och pressar motorn maxvarv och sen går du dit och klagar och säger att den ligger på 1.0l/milen istället för 0.5 som dom har sagt, bara för att det inte va ROLIGT att köra normalt.. Då skulle dom skratta dig rakt upp i ansiktet. Nä lägg ner vad som är roligt och inte och kom tillbaka till verkligheten. Det är vid nomala förhållanden man mäter och inte om man ligger med turbonålen i top

  20. #20
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Målilla
    Inlägg
    1 491

    Re: Köpa 16 000-milare?

    Volvos dieselmotor på 163Hk är känd för att vara snål. Jag har automat också kan tilläggas. Jag ligger i snitt på 0,6l/mil och då kör jag 90% landsväg. Drara jag min husvagn som väger 1800Kg så ligger jag under litern/mil. Anledningen till att jag gjorde mig av med min aero var 9-5 aero var just förbrukningen som låg styvt 0,8ll/mil landsväg. Jag ska inte leka besswiesser men jag vet av 10000-tals mil att en fulltryckare är törstig. Kan man leva med att den drar 1-1,5dl/mil mer än en "vanlig" bil så är det ju inga probs.

    Angående köpet så se till att serviceboken är ifylld och att koppling/låda/motor är bra, känns bra. Man får alltid räkna med att byta slitdelar på en bil som gått 16000 mil men oftast är det inte mördande dyrt om man inte synar bilen ordentligt/har otur.

    Är bilen fin så slå till men pruta för det är köparnas marknad.
    V70 D5 AWD snål och stark
    9-3 1.9TID Vector SportCombi
    9-5 2.3 Aero 2006 Nordic biopower st2

Liknande ämnen

  1. Batteri köpa nytt / vad skall man köpa
    Av badboll i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 81
    Senaste inlägg: 2016-10-20, 21:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •