Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Varför ska det vara så svårt att skilja på mitt och ditt?

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 682

    Varför ska det vara så svårt att skilja på mitt och ditt?

    Var hemma hos en vän idag på kvällen, hade min 9000 stående på en betalgästparkering i närheten av huset. Kommer ut vid 22:30 tiden och ser en konstig vit fläck på vänsterframskärm, trodde först det var frost men icke, någon j***a ligist har gått och provsprayat på min bil.
    Jag blir så jäkla matt på sånt här, och inte har man något skadegörelseskydd på försäkringen heller, gissar på att mina chanser att få det åtgärdat på annat håll är obefintliga.

    Så här ser det ut, kanske kan gå att få bort på annat sätt, vad vet jag, just nu är jag bara arg och förbannad?


    Ville mest skriva av mig lite.

    PS. Möjligen ingen som sett en stackars 9000 vandaliseras i natt i Kallhäll, norra Stockholm kring 21:30-22:00? DS.
    Saab 900 2.3T -97, Jeep Grand Cherokee V8 5.2 -96
    Garaget.org

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 077

    Re: Varför ska det vara så svårt att skilja på mitt och ditt?

    Direkt när du läser detta fotograferar du händelsen! Så du har bevis för ev försäkringsfråga, efter det köper du GENAST avfettning och sprutar på i mängder och sedan sköljer av med VARMT vatten innan denna färg härdnar!! Finns chans ifall den inte hinner härdna pga kylan, och din lack kanske går att rädda sedan!

    Spruta på avfettning, gnugga med svamp, skölj med varmt vatten, upprepa prodecuren!
    Saablös dåre

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Stockholm/Karlsborg
    Inlägg
    688
    Medlem#
    6934

    Re: Varför ska det vara så svårt att skilja på mitt och ditt?

    Sånt här suger!!!!

    Såg idag att vi har fått en gigantisk buckla på 9000enen. Och det kan omöjligt vara ett dörruppslag för märket i bucklan går horisontalt.........

  4. #4
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: Varför ska det vara så svårt att skilja på mitt och ditt?

    Om det är vanlig sprayburksfärg så går det bort med lacknafta, bara att gnugga lite sen tvätta rent & polera/vaxa ytan!

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 682

    Re: Varför ska det vara så svårt att skilja på mitt och ditt?

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Direkt när du läser detta fotograferar du händelsen! Så du har bevis för ev försäkringsfråga, efter det köper du GENAST avfettning och sprutar på i mängder och sedan sköljer av med VARMT vatten innan denna färg härdnar!! Finns chans ifall den inte hinner härdna pga kylan, och din lack kanske går att rädda sedan!

    Spruta på avfettning, gnugga med svamp, skölj med varmt vatten, upprepa prodecuren!
    Jo men visst, fotagrafier togs i mängder direkt när jag såg det (då var jag fortfarande säker på att förs. täckte det), gick ut efter att jag läste det här, prövade först med Biltema Label Off, verkade bita, sprutade ner hela skärmen med avfettning, på med Label Off, lät verka någon minut, gick på med varmt vatten och en tvättsvamp, voila, allt ser ut att ha försvunnit, får se resten i ljuset imorgon.

    Tack för tipsen Strongman

    Ang. försäkringen så har jag medium utan vagnskada hos Atava(!), och det innefattar inte skadegörelse, funderar starkt på att byta efter detta.

    Som lite kuriosa kan jag berätta att för nästan två år sedan så blev 900:an sönderrepad och fick diverse blinkers stulna, var ingen höjdare det heller.
    Saab 900 2.3T -97, Jeep Grand Cherokee V8 5.2 -96
    Garaget.org

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 077

    Re: Varför ska det vara så svårt att skilja på mitt och ditt?

    Citat Ursprungligen postat av bart112
    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Direkt när du läser detta fotograferar du händelsen! Så du har bevis för ev försäkringsfråga, efter det köper du GENAST avfettning och sprutar på i mängder och sedan sköljer av med VARMT vatten innan denna färg härdnar!! Finns chans ifall den inte hinner härdna pga kylan, och din lack kanske går att rädda sedan!

    Spruta på avfettning, gnugga med svamp, skölj med varmt vatten, upprepa prodecuren!
    Jo men visst, fotagrafier togs i mängder direkt när jag såg det (då var jag fortfarande säker på att förs. täckte det), gick ut efter att jag läste det här, prövade först med Biltema Label Off, verkade bita, sprutade ner hela skärmen med avfettning, på med Label Off, lät verka någon minut, gick på med varmt vatten och en tvättsvamp, voila, allt ser ut att ha försvunnit, får se resten i ljuset imorgon.

    Tack för tipsen Strongman

    Ang. försäkringen så har jag medium utan vagnskada hos Atava(!), och det innefattar inte skadegörelse, funderar starkt på att byta efter detta.

    Som lite kuriosa kan jag berätta att för nästan två år sedan så blev 900:an sönderrepad och fick diverse blinkers stulna, var ingen höjdare det heller.
    För jävla surt att folk ska förstöra för andra, och jag har full förståelse ifall någon vill möblera om ansiktet på någon som förstört.

    Tänk på ifall du nu får bort all färg att försöka rubba upp ytan du gnuggat på med label-off / avfettning etc. Och sedan lite hårdvax på det!
    Saablös dåre

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 682

    Re: Varför ska det vara så svårt att skilja på mitt och ditt?

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Citat Ursprungligen postat av bart112
    Jo men visst, fotagrafier togs i mängder direkt när jag såg det (då var jag fortfarande säker på att förs. täckte det), gick ut efter att jag läste det här, prövade först med Biltema Label Off, verkade bita, sprutade ner hela skärmen med avfettning, på med Label Off, lät verka någon minut, gick på med varmt vatten och en tvättsvamp, voila, allt ser ut att ha försvunnit, får se resten i ljuset imorgon.

    Tack för tipsen Strongman

    Ang. försäkringen så har jag medium utan vagnskada hos Atava(!), och det innefattar inte skadegörelse, funderar starkt på att byta efter detta.

    Som lite kuriosa kan jag berätta att för nästan två år sedan så blev 900:an sönderrepad och fick diverse blinkers stulna, var ingen höjdare det heller.
    För jävla surt att folk ska förstöra för andra, och jag har full förståelse ifall någon vill möblera om ansiktet på någon som förstört.

    Tänk på ifall du nu får bort all färg att försöka rubba upp ytan du gnuggat på med label-off / avfettning etc. Och sedan lite hårdvax på det!
    Så otroligt irriterande.

    Det blir en polering/vaxning av skärmen imorgon, nu sitter jag med en whiskey i handen
    Saab 900 2.3T -97, Jeep Grand Cherokee V8 5.2 -96
    Garaget.org

  8. #8
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: Varför ska det vara så svårt att skilja på mitt och ditt?

    Citat Ursprungligen postat av bart112
    prövade först med Biltema Label Off, verkade bita, sprutade ner hela skärmen med avfettning, på med Label Off, lät verka någon minut, gick på med varmt vatten och en tvättsvamp, voila, allt ser ut att ha försvunnit, får se resten i ljuset imorgon.
    Kul att du lyckades få bort det!

    Brukar som sagt gå bra att få bort sprayburksfärg med lite vanliga medel... ett bevis på hur kass sån lack är... men det är ju jävligt bra i såna här situationer

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 010

    Re: Varför ska det vara så svårt att skilja på mitt och ditt?

    Citat Ursprungligen postat av bart112
    Var hemma hos en vän idag på kvällen, hade min 9000 stående på en betalgästparkering i närheten av huset. Kommer ut vid 22:30 tiden och ser en konstig vit fläck på vänsterframskärm, trodde först det var frost men icke, någon j***a ligist har gått och provsprayat på min bil.
    Jag blir så jäkla matt på sånt här, och inte har man något skadegörelseskydd på försäkringen heller, gissar på att mina chanser att få det åtgärdat på annat håll är obefintliga.

    Så här ser det ut, kanske kan gå att få bort på annat sätt, vad vet jag, just nu är jag bara arg och förbannad?


    Ville mest skriva av mig lite.

    PS. Möjligen ingen som sett en stackars 9000 vandaliseras i natt i Kallhäll, norra Stockholm kring 21:30-22:00? DS.
    Blir så j-vla trött på all skit som folk råkar ut för hela tiden i detta underbara land....94% av alla brott klaras inte upp av polisen i sverige, va det första ja läste på text tv imorse....stäng gränserna å skicka all kriminella till sibirien.

    Man får va glad för att det är en otroligt fin morgon.

Liknande ämnen

  1. Varför går mitt hjullager hela tiden?
    Av calle_p40 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-22, 20:49
  2. Vem har stulit mitt laddtryck, och varför?
    Av steelth i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 22:33
  3. Varför funkar inte mitt org. styrdon?
    Av bluetaily i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-16, 20:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •