Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 24

Ämne: Vesta bilförsäkring ?

  1. #1
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 232

    Vesta bilförsäkring ?

    Hej !

    Vad har ni för erfarenehet av Vesta bilförsäkring ?

    Tacksam för alla svar..

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  2. #2

    Re: Vesta bilförsäkring ?

    Jag har bra erfarenhet av dem ännu så länge. Trevlig kundtjänst, oftast bra priser. Hade en skada på min BMW (glömde stänga motorhuven så den flög upp över rutan) och den fixades utan knussel. Ett samtal så fick jag skadenummer och sedan åkte jag till plåtverkstaden.

    mvh
    Jesper
    Saab 9-5 1998 2.0t , 11700 mil - gubbkörd.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    62

    Re: Vesta bilförsäkring ?

    Har Vesta och är kanonnöjd, inget bolag som kunde matcha deras premie på bilen.
    Saab 9-3X -10
    KTM 250 EXC-F -10

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    21

    Re: Vesta bilförsäkring ?

    9-5 Aero 03

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    STOCKHOLM
    Inlägg
    2 284

    Re: Vesta bilförsäkring ?

    Hej

    Brosan har Vesta bilförsäkring till sin 9-3 Aero. Fungerar bra och det har inte varit några problem med vagnskade-delen vid viltkollisionen eller maskinskade-delen när AC'n strulade.

    //Jesper #1873
    Saab 9-5 SC 2,3t Biopower Vector Griffin -09
    Volvo V50 D5 2008 - vinteredition
    TLX801 du är saknad...

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Vesta bilförsäkring ?

    Hade Vesta på min förra BMW 530. Behövde aldrig utnyttja den "tyvärr" så jag har inga sådana erfarenheter. Priset var dock kalas.

    Tyckte dock att kundtjänsten var seg på att svara i telefon. De gånger jag behövde ringa fick jag vänta mer än 20 minuter. Inte ok, de kanske blivit bättre?
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  7. #7

    Re: Vesta bilförsäkring ?

    Jo, svarstiderna på kundtjänst varierar, det har du rätt i. Ibland direkt, ibland 15 minuter.

    Tänkte inte på det eftersom jag är pappaledig och är van vid försäkringskassans kötider..hehe.

    mvh
    Jeppe
    Saab 9-5 1998 2.0t , 11700 mil - gubbkörd.

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Hästbo/Torsåker
    Inlägg
    188

    Re: Vesta bilförsäkring ?

    Har Vesta på båda bilarna och även på ett släp. Bra premier och bra villkor. Såg en undersökning på hur nöjda kunderna var med skaderegleringen och Vesta låg som god tvåa där efter Aktsam.

    De har även sitt trygghetsprogram som ger lite mer rabatt om man har flera försäkringar plus lite andra fördelar.
    /Marcus
    V70 2,5 FT -10, alltid etanol! Har tidigare ägt ett gäng olika Saabar.

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 066

    Re: Vesta bilförsäkring ?

    Ringde igår och kollade vad min nya ss aero skulle kosta för mig, och det var ungefär samma som länsförsäkringar som jag kollat med!

    Måste haft tur då de svarade direkt! Teevlig var killen med och gratulerade till Sm-guldet som han ansåg att vi(Kalmar) fått

    Kollade också med dina försäkringar och de vart fakstigt lite billigare!
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

  10. #10

    Re: Vesta bilförsäkring ?

    Har haft vesta på bilen och lägenheten i 4 år.
    Funkar kalas, nu när vi fick vattenskada i lägenheten fixade vesta en annan lägenhet som dom betalar men vår granne som har saluansvar, en dyrare försäkring fick inte någon lägenhet betald.

    Jag kan bara rekommendera vesta, om du har lån på Nordea så får du upp till 20% rabbat på samtliga försäkringar också. Urbilligt gämfört med andra bolag.
    bmw 525 2002
    9-3 aero 2002 *såld*
    bmw 316i *såld*

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    ale
    Inlägg
    37

    Re: Vesta bilförsäkring ?

    inge bra fick vänta i ca två månader på å mina pengar för stille ståndersättningen ,otrevlig i kundkänstn efter ja hade ringt tre gånger under dessa två månader för att ja undrade vad som händer med mina pengar, ska byta å ja rek inte vesta till någon längre.

  12. #12
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 232

    Re: Vesta bilförsäkring ?

    Hej !

    Tack för alla svar.

    Kommer att byta till Vesta från och med den 15/11..

    Mvh


    Citat Ursprungligen postat av sandblom
    inge bra fick vänta i ca två månader på å mina pengar för stille ståndersättningen ,otrevlig i kundkänstn efter ja hade ringt tre gånger under dessa två månader för att ja undrade vad som händer med mina pengar, ska byta å ja rek inte vesta till någon längre.
    Kan det vara så att det var sommar tider när det hände,har hört att under semester tider brukar det vara större vänte tider osv jämfört i vanligt årsperiod..


    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  13. #13
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    ale
    Inlägg
    37

    Re: Vesta bilförsäkring ?

    jo det är sant men det betyder jy inte att dom ska var otrevliga för det . för det var dom

  14. #14
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 232

    Re: Vesta bilförsäkring ?

    Citat Ursprungligen postat av sandblom
    jo det är sant men det betyder jy inte att dom ska var otrevliga för det . för det var dom
    Jo men otrevliga personer finns jo överallt faktiskt,svårt att komma undan..

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  15. #15
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    881
    Medlem#
    7093

    Re: Vesta bilförsäkring ?

    Citat Ursprungligen postat av Aero++
    Citat Ursprungligen postat av sandblom
    jo det är sant men det betyder jy inte att dom ska var otrevliga för det . för det var dom
    Jo men otrevliga personer finns jo överallt faktiskt,svårt att komma undan..

    Mvh
    Läs denna tråden:
    http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=97028

    Fråga killen som äger denna bil så lär han ha en helt annan
    uppfattning om Vesta..

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Vesta bilförsäkring ?

    Om du läser tråden på Autopower om den stulna 530n så framkommer en helt annan bild.

    Bilen är inte ägd av honom utan hans pappa = skenförsäkring
    Bilen är stulen med nyckel - påstådd "sömngas" ska ha använts. (Inga bevis finns)
    Några veckor innan han åker iväg skapar han flera trådar om vad som skulle hända om bilen blir stulen utomlands.
    Hans tidigare S60 med Lambodörrar (!) ägdes också av hans pappa, tro f-n att försäkringsbolaget vill utreda det hela ordentligt.
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  17. #17
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 232

    Re: Vesta bilförsäkring ?

    Citat Ursprungligen postat av AxlSam
    Citat Ursprungligen postat av Aero++

    Jo men otrevliga personer finns jo överallt faktiskt,svårt att komma undan..

    Mvh
    Läs denna tråden:
    http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=97028

    Fråga killen som äger denna bil så lär han ha en helt annan
    uppfattning om Vesta..
    Aj då,Riktigt tråkigt.
    Själv kommer jag från Bosnien 5 mil ifrån Banja Luka..
    Men ärligt talat så oroar jag mig inte specielt mycket när jag åker Saab.Men ändå,hur han har blivit behandlad är sjukt.Funderar verkligen om jag gör rätt i att byta från Saab försäkring till Vesta..Detta har mig gett något att fundera på faktiskt.
    I Bosnien ger sig tjuvar oftast eller alltid på Tyska bilar mest Vw och Audi..

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  18. #18
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 232

    Re: Vesta bilförsäkring ?

    Citat Ursprungligen postat av Andreas_Lofgren
    Om du läser tråden på Autopower om den stulna 530n så framkommer en helt annan bild.

    Bilen är inte ägd av honom utan hans pappa = skenförsäkring
    Bilen är stulen med nyckel - påstådd "sömngas" ska ha använts. (Inga bevis finns)
    Några veckor innan han åker iväg skapar han flera trådar om vad som skulle hända om bilen blir stulen utomlands.
    Hans tidigare S60 med Lambodörrar (!) ägdes också av hans pappa, tro f-n att försäkringsbolaget vill utreda det hela ordentligt.
    Hej !

    Vart ligger trådet på autopower ?

    Verkar lite mysko här faktiskt.Första gången att jag hör detta med sömngas hmm..

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  19. #19
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    881
    Medlem#
    7093

    Re: Vesta bilförsäkring ?

    [quote=Aero++]
    Citat Ursprungligen postat av "Andreas_Lofgren":2aj181y4
    Om du läser tråden på Autopower om den stulna 530n så framkommer en helt annan bild.

    Bilen är inte ägd av honom utan hans pappa = skenförsäkring
    Bilen är stulen med nyckel - påstådd "sömngas" ska ha använts. (Inga bevis finns)
    Några veckor innan han åker iväg skapar han flera trådar om vad som skulle hända om bilen blir stulen utomlands.
    Hans tidigare S60 med Lambodörrar (!) ägdes också av hans pappa, tro f-n att försäkringsbolaget vill utreda det hela ordentligt.
    Hej !

    Vart ligger trådet på autopower ?

    Verkar lite mysko här faktiskt.Första gången att jag hör detta med sömngas hmm..

    Mvh[/quote:2aj181y4]
    Jag hittade tråden.
    Men var bara länken som låg kvar.
    Allt annat raderat.

  20. #20
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 232

    Re: Vesta bilförsäkring ?

    Citat Ursprungligen postat av AxlSam
    Jag hittade tråden.
    Men var bara länken som låg kvar.
    Allt annat raderat.
    Det måste nog vara någon orsak till detta..

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

Liknande ämnen

  1. Miltal vid bilförsäkring?
    Av granberg85 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-09-05, 19:39
  2. Vesta bilförsäkringar. Har de upphört?
    Av H-M i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-30, 15:02
  3. Chipp, Bilförsäkring
    Av brainstorm i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-27, 22:06
  4. Vesta bilförsäkring ?
    Av Aero++ i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 13:21
  5. Byta bilförsäkring?
    Av salkin i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-08-06, 02:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •