Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Slippa "koppla in" farthållaren varje gång bilen v

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Småland
    Inlägg
    271
    Medlem#
    3744

    Slippa "koppla in" farthållaren varje gång bilen v

    Hej !

    Går det att få så att farthållaren är "på" direkt man startat bilen så att man bara behöver aktivera den med knappen på spakens ände ( som det fungerade på 9000 ... ) ?
    Bilen det gäller är en 9-5 -02.

    Mvh.

    / Jimmie

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    5 690
    jag förstår problemet... vilket dilemma.. tänk att behöva trycka på knappen...
    -|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
    Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
    Veteranaren: BMW 525 E12 -75

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Småland
    Inlägg
    271
    Medlem#
    3744

    Hum ...

    >>> 9-3 Mike
    Anar viss ironi ...

    Problemet är dels två saker, det är inte för mig det gäller ( jag hade kunnat leva med det ... )
    Och dels så är det ju så att man måste göra en manöver med omkopplaren ( ok, antar att du som de flesta tycker att det är en enkel knapptrycking, så också jag, men återigen det är inte ag själv som har problem ... )
    Efter denna manöver så kan man "bara" trycka på knappen ...

    Åter igen, jag förstå om det kan tyckas vara ett litet problem, men som sagt det är inte jag själv som har problemet ( och vissa har ju svårare för saker än andra ... Och för att få farthållaren att användas så skulle det nog underlätta om den var "på" från start för vissa ... )
    Sedan förstår jag faktiskt inte varför den inte är "på" default om den var på när man stängde av bilen ... Vad skulle kunna hända
    Det fungerar ju fint på 9000 ... ( Jag har inte haft några problem med det iaf ... ;-) )

    Mvh.

    / Jimmie

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    368
    Citat Ursprungligen postat av 9-3 Mike
    jag förstår problemet... vilket dilemma.. tänk att behöva trycka på knappen...
    Jo det vore kalas om det räckte med att trycka på knappen, vore helt ok för min del. Men som du vet så måste man ju dra i den, och det är en het annan sak. Iof inte så jobbigt, men det är ett steg nedåt i gämförelse med den gamla goa 9000..Så är det tyvärr, och sånt gör att man inte förstår konstruktören. Men alla tycker ju olika...
    Tyvärr så är det väl en köpt produkt eftersom det inte är den rätta kännslan i den?
    Nån som vet ifall Saab själva gjort blinkersspaken efter -98?
    OT. men åndå

Liknande ämnen

  1. Volymen återställs varje gång jag startar bilen, 9-3og
    Av tlundberg i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-02, 22:53
  2. Farthållaren "hoppar ur"
    Av chi_rho i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-21, 18:04
  3. Blir utloggad varje gång jag trycker på "Home" (överst t vä)
    Av turbo4ever i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-08-12, 14:18
  4. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-08-25, 12:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •