Visa resultat för omröstning: Hur skulle du rösta om det var val idag? (2008-10-31)

Antal röster
131. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Vänsterpartiet

    3 2,29%
  • Miljöpartiet

    4 3,05%
  • Socialdemokraterna

    25 19,08%
  • Centern

    2 1,53%
  • Folkpartiet

    6 4,58%
  • Moderaterna

    59 45,04%
  • Kristendemokraterna

    3 2,29%
  • Sverigedemokraterna

    23 17,56%
  • Annat

    6 4,58%
Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 86

Ämne: Hur skulle du rösta om det var val idag? (2008-10-31)

  1. #1
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 467
    Medlem#
    5129

    Hur skulle du rösta om det var val idag? (2008-10-31)

    Tidningen har gjort en väljarstödsundersökning och forumet ska väl inte vara sämre.

    Om det var val idag hur skulle du lägga din röst?
    Till mitt garage: Garaget

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 892

    Re: Hur skulle du rösta om det var val idag? (2008-10-31)

    Citat Ursprungligen postat av Loffe
    Om det var val idag hur skulle du lägga din röst?
    Som för två år sedan.

    (För övrigt heter de väl inte "Kristendemokraterna" eller ..?)
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    339

    Re: Hur skulle du rösta om det var val idag? (2008-10-31)

    Jag får känslan att både moderaterna och socialdemokraterna egentligen är ganska svaga. Reinfeldt tappade popularitet på en rad beslut, a-kassa, FRA-lag t.ex. Mona var ganska svag från början och har försvagat sig ytterligare med v-partitetfrågan. Det känns som en ganska konstig situation där båda regeringsalternativen gått bort sig även om Reinfeldt vinner just nu på att Mona klantade sig sist. Det borde vara öppet mål för de övriga partierna.
    Saab 9000 2.0t Classic - 98

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Kållered
    Inlägg
    206
    Medlem#
    7034

    Re: Hur skulle du rösta om det var val idag? (2008-10-31)

    Jag har i alla val röstat på FP då mina sympatier ligger på högerkanten (det är lite för mycket rosa skjortor och kotlettfrisyrer i M), men just nu är jag vansinnig över IPRED1-direktivet, endast det gör att jag i princip har bestämt att blanka vid nästa val.
    9-3 SC 2,0t Vector A60 -07

  5. #5
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 467
    Medlem#
    5129

    Re: Hur skulle du rösta om det var val idag? (2008-10-31)

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Loffe
    Om det var val idag hur skulle du lägga din röst?
    Som för två år sedan.
    (För övrigt heter de väl inte "Kristendemokraterna" eller ..?)
    Hmm hur ska jag ta mig ur det här...Kanske finns det enKristdemokrat på forumet...

    Citat Ursprungligen postat av Mussla
    Jag får känslan att både moderaterna och socialdemokraterna egentligen är ganska svaga. Reinfeldt tappade popularitet på en rad beslut, a-kassa, FRA-lag t.ex. Mona var ganska svag från början och har försvagat sig ytterligare med v-partitetfrågan. Det känns som en ganska konstig situation där båda regeringsalternativen gått bort sig även om Reinfeldt vinner just nu på att Mona klantade sig sist. Det borde vara öppet mål för de övriga partierna.
    Jag tackar min lyckliga stjärna för att Reinfeldt och Borg styr landet och ekonomin
    i detta nu istället för Sahlin och Östros. (För att inte tala om Ohly eller Wetterstrand
    skulle vilja vara med på något hörn).
    Till mitt garage: Garaget

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 892

    Re: Hur skulle du rösta om det var val idag? (2008-10-31)

    Citat Ursprungligen postat av Loffe
    Jag tackar min lyckliga stjärna för att Reinfeldt och Borg styr landet och ekonomin i detta nu istället för Sahlin och Östros. (För att inte tala om Ohly eller Wetterstrand skulle vilja vara med på något hörn).
    Frågan är väl egentligen hur mycket det går att styra?
    Känns lite mer som en supertanker med roderhaveri som man försöker manövrera med en liten paddel.
    Då spelar det inte så stor roll vilka som håller i den styranordningen.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  7. #7
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 467
    Medlem#
    5129

    Re: Hur skulle du rösta om det var val idag? (2008-10-31)

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Frågan är väl egentligen hur mycket det går att styra?
    Känns lite mer som en supertanker med roderhaveri som man försöker manövrera med en liten paddel.
    Då spelar det inte så stor roll vilka som håller i den styranordningen.
    Förvisso men det känns ändå som tryggare än alternativet.
    Till mitt garage: Garaget

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    615

    Re: Hur skulle du rösta om det var val idag? (2008-10-31)

    Valde samma som när valet var, blankt.

  9. #9
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 467
    Medlem#
    5129

    Re: Hur skulle du rösta om det var val idag? (2008-10-31)

    Citat Ursprungligen postat av rodge
    Valde samma som när valet var, blankt.
    Något parti som har liknande åsikter som du har borde du väl hitta?
    Vilka frågor är viktiga för dig?
    Till mitt garage: Garaget

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    1 572

    Re: Hur skulle du rösta om det var val idag? (2008-10-31)

    Jag hade röstat precis som jag mer eller mindre gjort i alla andra val. På den allians vi nu har sittandes. Sedan är det inte så jätteviktigt vilket av allianspartierna man väljer.
    Anser att de gör ett väldigt bra jobb även om det finns detaljer som jag kan rynka lite på näsan åt.
    Det kanske viktigaste är att de gjort stora förändringar. De har vågat ta striderna och vågat förändra i frågor som andra sittande regeringar inte vågat nämna högt då de antagligen varit allt för rädda att tappa allt väljarstöd.

    Sen ska jag erkänna att jag är spänd inför kommande val ifall Sverigedemokraterna kommer in på allvar. Även om jag inte gillar deras politik så tror jag att de kan röra om i grytan på samma sätt som Ny Demokrati gjorde en gång i tiden, och det är en omskakning som jag anser att svensk politik kan behöva. De kommer förhoppningsvis tvinga fram en stor öppen diskussion om invandrarpolitik, ett ämne vi sällan hör någonting om då det är allt för känsligt ämne att tala om hos dagens politiker.
    Citat Ursprungligen postat av Snabbe@STCS
    Köp torktumlaren istället! Varför köpa en ful fälg bara för den är billig?

  11. #11
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 467
    Medlem#
    5129

    Re: Hur skulle du rösta om det var val idag? (2008-10-31)

    Kom igen nu!
    Vi måste upp i 100 (unika) röster så är det ur ett forumperspektiv statistiskt säkerhetsställt oxå...
    Till mitt garage: Garaget

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Hur skulle du rösta om det var val idag? (2008-10-31)

    Hur f-n kan 17% tänka sig att rösta på Sverigedemokraterna?! Mer inkompetenta människor går ju inte att hitta. När SD fick mandat i kommunfullmäktige i flera kommuner visade det sig att kandidaterna inte ens visste hur man gjorde. Således sitter det en rejält stor mängd SD politiker som inte ens lämnat en enda motion i fullmäktige. Varför? Tja, enligt mig för att de sannolikt inte ens kan skriva.

    Jag kan inte säga att Sverige hela tiden har gjort alla rätt i invandringsfrågan men att SD skulle vara lösningen på detta, tillåt mig inta en skeptisk hållning. Hela SDs partiprogram lyser av bitterhet och svaren på alla frågor är en och samma sak - minska invandringen. Missunnsamhet och avundssjuka brukar ju vara Vänsterpartiets kännetecken men SD briljerar verkligen på den fronten. Byt ut ordet invandrare mot "höginkomsttagare" så ser ni att SD:s och V:s partiprogram enbart går ut på en sak - det är alltid "någon annan" som ska betala för lösningarna.
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Jönåker
    Inlägg
    111

    Re: Hur skulle du rösta om det var val idag? (2008-10-31)

    Citat Ursprungligen postat av Andreas_Lofgren
    Hur f-n kan 17% tänka sig att rösta på Sverigedemokraterna?! Mer inkompetenta människor går ju inte att hitta. När SD fick mandat i kommunfullmäktige i flera kommuner visade det sig att kandidaterna inte ens visste hur man gjorde. Således sitter det en rejält stor mängd SD politiker som inte ens lämnat en enda motion i fullmäktige. Varför? Tja, enligt mig för att de sannolikt inte ens kan skriva.

    Jag kan inte säga att Sverige hela tiden har gjort alla rätt i invandringsfrågan men att SD skulle vara lösningen på detta, tillåt mig inta en skeptisk hållning. Hela SDs partiprogram lyser av bitterhet och svaren på alla frågor är en och samma sak - minska invandringen. Missunnsamhet och avundssjuka brukar ju vara Vänsterpartiets kännetecken men SD briljerar verkligen på den fronten. Byt ut ordet invandrare mot "höginkomsttagare" så ser ni att SD:s och V:s partiprogram enbart går ut på en sak - det är alltid "någon annan" som ska betala för lösningarna.
    Kan ju inte mer än att hålla med i allt du skrivit!!!

    Jag brukar skämtsamt säga att jag är en sofistikierad (eller hur det nu stavas) raggare eftersom jag åker saab, men med tanke på att 17% här på forumet är SD så verkar det finnas riktiga raggare som åker saab!

    Visst är det härligt att ha fördomar!
    9-5 SC 2.3t Vector Bio -08
    9-3 SC 2,8T Aero XWD -10

  14. #14
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 531
    Medlem#
    9481

    Re: Hur skulle du rösta om det var val idag? (2008-10-31)

    Citat Ursprungligen postat av Trooper
    Citat Ursprungligen postat av Andreas_Lofgren
    Hur f-n kan 17% tänka sig att rösta på Sverigedemokraterna?! Mer inkompetenta människor går ju inte att hitta. När SD fick mandat i kommunfullmäktige i flera kommuner visade det sig att kandidaterna inte ens visste hur man gjorde. Således sitter det en rejält stor mängd SD politiker som inte ens lämnat en enda motion i fullmäktige. Varför? Tja, enligt mig för att de sannolikt inte ens kan skriva.

    Jag kan inte säga att Sverige hela tiden har gjort alla rätt i invandringsfrågan men att SD skulle vara lösningen på detta, tillåt mig inta en skeptisk hållning. Hela SDs partiprogram lyser av bitterhet och svaren på alla frågor är en och samma sak - minska invandringen. Missunnsamhet och avundssjuka brukar ju vara Vänsterpartiets kännetecken men SD briljerar verkligen på den fronten. Byt ut ordet invandrare mot "höginkomsttagare" så ser ni att SD:s och V:s partiprogram enbart går ut på en sak - det är alltid "någon annan" som ska betala för lösningarna.
    Kan ju inte mer än att hålla med i allt du skrivit!!!

    Jag brukar skämtsamt säga att jag är en sofistikierad (eller hur det nu stavas) raggare eftersom jag åker saab, men med tanke på att 17% här på forumet är SD så verkar det finnas riktiga raggare som åker saab!

    Visst är det härligt att ha fördomar!
    En liten del av det hela är ju att själva invandrarfrågan inte vågar diskuteras av övriga partier, alla är ju livrädda för att få första sidan i aftonbladet som uthängda nynazister för att man yppat nått om invandringen.
    Nog har invandringen medfört en hel del problem på sina håll och personligen tycker jag nog att man skulle få ordning på "problemen" innan man plockar in fler.
    Men det är ju sånna åsikter man inte får har längre då man är klassad som värsta sortens rasist.

    Sen inte att förglömma så är det ju en hel del "bottenskrapet" av samhället som sällar sig till SD, självklart finns det vettiga folk med.

    Sällar mig på aliansens sida och gjorde så tidigare med, tycker nog de lyckats rätt bra med det mesta, de flesta jag känner har fått det ganska mycket bättre de senaste 2 åren och jag har själv fått det mycket bättre än när sossarna styrde, om än att det kommit ett och annat misstag, hoppas evigt inte sossarna med miljöpartiet vinner valet sen, då lär man inte har råd att åka bil till jobbet längre, var väl ett par kronor litern de ville höja, tror nog största anledningen till att sossarna på sistone tappat så mycket beror på att de gått ut med sitt sammarbete med miljöpartiet, snarare än bråket med vänstern som snarare verkar plocka sosse väljare som inte vill ha med miljöpartiet att göra.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  15. #15
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 892

    Re: Hur skulle du rösta om det var val idag? (2008-10-31)

    Tycker nog fördomarna om SD verkar vara av samma dignitet som de fördomar SD beskylls för att ha.

    För övrigt är det väl djurens rätt som är SD:s huvudfråga numera?

    Är verkligen det ett problem med invandring och flyktingmottagande?

    Är inte de etablerade partiernas ovilja att diskutera frågan helt enkelt att det är ett pseudoproblem dvs inte alls lika prioriterat som andra frågor?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  16. #16
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 892

    Re: Hur skulle du rösta om det var val idag? (2008-10-31)

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Nog har invandringen medfört en hel del problem på sina håll och personligen tycker jag nog att man skulle få ordning på "problemen" innan man plockar in fler.
    Men det är ju sånna åsikter man inte får har längre då man är klassad som värsta sortens rasist.
    Nja, värre sort kan jag tänka mig. Det där är nog bara normal inskränkthet som vi alla har mer eller mindre.

    Här på min hemort finns det tex en familj inflyttade smålänningar som är helkriminella och ska vi i kommunen kunna stoppa inflyttningen av fler smålänningar bara av den anledningen?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  17. #17
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 531
    Medlem#
    9481

    Re: Hur skulle du rösta om det var val idag? (2008-10-31)

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Är verkligen det ett problem med invandring och flyktingmottagande?

    Är inte de etablerade partiernas ovilja att diskutera frågan helt enkelt att det är ett pseudoproblem dvs inte alls lika prioriterat som andra frågor?
    Problem beror ju helt på vart du vänder dig att kolla, på många håll funkar det ju bra, kan bara ta min hemstad där det på en del håll fungerar mindre bra.

    Sen är det ju även som med mycket annat, en liten skara patrask som för ett jävla levande och ställer till det för övriga som faktiskt lyckats komma någon vart.

    Jag tror nog en hel del av oviljan att diskutera är mycket av det som dykt upp med DO anmälningar hitan och ditan, vilket helt klart leder till dålig reklam för de partiet som yppar sig, kan ju bara tänka mig hur det skulle låta från vänsterhållet om aliansen gick ut med nått om invandringen.

    Nog tycker jag att det skulle vara lite med att när man kom hit skulle få press på sig, vi alla kommer ju ihåg vilket väldans levande det blev när man ville införa att man var tvngen att lära sig svenska, en för mig ganska självklar grej, hur ska man klara sig i samhället utan språk?
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  18. #18
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 239
    Medlem#
    7499

    Re: Hur skulle du rösta om det var val idag? (2008-10-31)

    De som yttrar sig i svepande ordalag i stil med de ex. Trooper använder, visar ju bara på okunskap om hur SD har förändrats de senaste åren. Deras politik idag är något helt annat än var den har varit. Inget ont om Trooper kan tilläggas.

    Själv vet jag inte riktigt vad jag vill. Röstade S förra valet men anser att Mona Sahlin är rent ut sagt värdelös. Alliansen är inte så skoj det heller, då jag vägrar ge KD en röst med i spelet, alltså går det fetbort att rösta på ett alliansparti. Så antingen blir det blankt eller ett småparti, om inte det sker några stora förändringar de närmaste 2 åren.

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Jönåker
    Inlägg
    111

    Re: Hur skulle du rösta om det var val idag? (2008-10-31)

    Citat Ursprungligen postat av Eindpeng
    De som yttrar sig i svepande ordalag i stil med de ex. Trooper använder, visar ju bara på okunskap om hur SD har förändrats de senaste åren. Deras politik idag är något helt annat än var den har varit. Inget ont om Trooper kan tilläggas.
    Okunskap om SD kan jag ju medge lite grann... Men känns som det man har hört räcker! De får sitt stora stöd därför att de är invandrarkritiska. För mig är de som en bananrepublik, man har bara en sak att komma med! De har säkert ett tjusigt papper där det står om fler saker de tycker si o så om. För mig räcker inte detta, på långa vägar!!!
    9-5 SC 2.3t Vector Bio -08
    9-3 SC 2,8T Aero XWD -10

  20. #20
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    615

    Re: Hur skulle du rösta om det var val idag? (2008-10-31)

    Citat Ursprungligen postat av Loffe
    Citat Ursprungligen postat av rodge
    Valde samma som när valet var, blankt.
    Något parti som har liknande åsikter som du har borde du väl hitta?
    Vilka frågor är viktiga för dig?
    Hittade inget parti som driver sänkt bensinskatt så därför inget parti som får min röst.

Liknande ämnen

  1. Svar: 49
    Senaste inlägg: 2009-10-26, 16:36
  2. Svar: 33
    Senaste inlägg: 2008-10-29, 12:02
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-04-05, 19:16
  4. Hos viken firma skulle du trimma bilen idag?
    Av -big kahuna- i forum Allmänt
    Svar: 54
    Senaste inlägg: 2005-04-01, 05:21
  5. Gå in och rösta på www.garaget.org
    Av masse75 i forum Allmänt
    Svar: 100
    Senaste inlägg: 2005-03-16, 14:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •