Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Fortfarande fel efter felsökning

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    15

    Fortfarande fel efter felsökning

    Tjenare

    Skrev en tråd längre ner om en 900 turbo från 86 som inte startar. Nu har vi kollat pumpen som pumpar, all tändning och den funkar, MEN det kommer inget bränsle till filtret så någonstans på vägen är det fel, vet nån? Alltså det sitter filter både i tanken och där fram som är antingen nya eller rena så jag tror inte på smuts, finns det någon tryckutjämnare eller vafan är det frågan om?

    MVH Carl

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    80

    Re: Fortfarande fel efter felsökning

    Vilda gissningar kommer här:

    Så pumpen ger soppa? Ni har inte råkat vända på kablarna?
    Kan det vara så att soppaledningen fram till motorn är klämd så det stoppar där?
    Kwesen.
    Gute med kontrollerad blyfot. ( men ibland så .. )
    9-3 SS -05, Stiga Park President HST

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    15

    Re: Fortfarande fel efter felsökning

    Måste vara klämt eller stopp någonstans för pumpen sitter som innan osv...fattar inte hur det kan uppstå sådär bara efter vanlig körning, det sitter ingen liten annan pump på vägen eller något som bränslet ska passera innan filtret och i sin tur motorn?

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    80

    Re: Fortfarande fel efter felsökning

    Hmm.... nu när du nämner det så har jag för mig att og900 har 2st pumpar. En som sitter i tanken och en som sitter framme vid motorn.
    ( är inte helt säker )
    Kan ju vara vär att kolla...
    Kwesen.
    Gute med kontrollerad blyfot. ( men ibland så .. )
    9-3 SS -05, Stiga Park President HST

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 480

    Re: Fortfarande fel efter felsökning

    Citat Ursprungligen postat av Kwesen
    Hmm.... nu när du nämner det så har jag för mig att og900 har 2st pumpar. En som sitter i tanken och en som sitter framme vid motorn.
    ( är inte helt säker )
    Kan ju vara vär att kolla...
    Fel. Enda pumpen som finns är den i tanken, därefter passerar den en tryckackumulator (enbart 8V) som sitter ovanför bakaxeln.

    Lossa ledningen från pumpen sedan vid filtret (det sitter fortfarande i motorrummet på 87??? ), blås sedan försiktigt med tryckluft för att kolla så inget stopp finns.

    Förresten, Var det en 8 eller 16V?
    9000 CSE A50 2,3T200 Aut -97
    9-5 SC Vector 2,0 BioPower Aut -09 BSR Steg2
    TECH 2 med CANdi-box Senaste SW för 9K, 900, 9-3 (Og+Ng) samt 9-5

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    15

    Re: Fortfarande fel efter felsökning

    Det är en 8v, har 2 nissar här från nån vägakut som är iväg och ska hämta en utbytespump för den jag köpt från biltema var för liten i diameter..skumt men så var det iaf..och dom tror att den gamla är trasig men min polare som e bilmek sa också att det är något mellan pump och filter som borde kollas på så det låter ju som det är den isf för pumpen gick lite idag men när dom här kom så gick den inte alls. Ska prova det du sa schysst schysst, återkommer senare med resultatet hehe

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 480

    Re: Fortfarande fel efter felsökning

    Här kommer en schematisk bild på systemet.


    Men observera, pumpen går endast när startmotorn går eller det finns tändpulser.
    (Pumpen brukar dock gå en mycket kort stund då man slår på tändningen OM trycket sjunkit i systemet).
    Går att tvångsköra pumpen genom att ta bort bränslepumpsrelät och bygla anslutningarna 30 & 87 (sitter mitt emot varandra, en "vågrät" en "lodrät" I _ )

    Kör man pumpen ska det komma bränsle ur insprutarna om man lyfter på mätskivan 10. (Lyft ur insprutarna, annars surar motorn ner sig).
    9000 CSE A50 2,3T200 Aut -97
    9-5 SC Vector 2,0 BioPower Aut -09 BSR Steg2
    TECH 2 med CANdi-box Senaste SW för 9K, 900, 9-3 (Og+Ng) samt 9-5

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    15

    Re: Fortfarande fel efter felsökning

    DEN FUNKAR! pumpen som funkade på halvfart imorse funkade inte längre alls ikväll, så dom bytte mot en annan orginalpump och nu är allt som det ska igen!!

    Tack som fan alla som har hjälpt mig ni har varit riktigt schyssta hoppas jag får möjlighet att återgälda tjänsten

    MVH

Liknande ämnen

  1. SID visar fortfarande 0% efter service
    Av eric_ab i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-11-11, 13:09
  2. Rycker fortfarande med ny motor efter ras.
    Av VoidMain i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 20:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •