Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 69

Ämne: Synthtråden!

  1. #21
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    13

    Re: Synthtråden!

    Här är en till som diggar synth. lyssnar bla på

    tamtrum
    Combichrist
    VNV
    Nitzer Ebb
    Front 242
    Necro facility
    Portion Control
    Suicide Commando
    Red Cell
    Spetsnaz
    Sturm Cafe
    Welle Erdball
    Rotersand
    Wumscut
    Blutengel
    Amduscia
    Hocico
    Cat rapes dog
    KMFDM

  2. #22
    Grundladd Trekmeisters avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Arlanda
    Inlägg
    339
    Medlem#
    7502

    Re: Synthtråden!

    Citat Ursprungligen postat av synthetic
    Imorgon släpps nya Elegant Machinery!
    Ett givet köp...
    Wut? Det var som tusan, trodde de hade lagt av helt! Den måste ju inhandlas!

  3. #23
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Borås.
    Inlägg
    2 717

    Re: Synthtråden!

    Har lyssnat på Elegant Machinerys nya album senaste dagarna. Fytusan vilket underbart bra album! Do you know och Is this the way är två riktiga guldlåtar!
    #5607 | 9-3ss 2.0t 2008

  4. #24
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    13

    Re: Synthtråden!

    Trevligt att DAF är klara för Arvikafestivalen

  5. #25
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Eskilstuna SWEDEN
    Inlägg
    153

    Re: Synthtråden!

    Jodå, man har lyssnat & sett ett & annat genom åren...

    Jag har skrivit brev (innan internet knappt fanns i folkhem) till Apoptygma & fick till svar (på pappersbrev) att dom snart skulle släppa en hel cd, inte bara singlar som tidigare. Har självklart sett dom live oxå. Klart råare sound live!!!! KÖP DVD-n med dom!!!!! Fantastisk!!!!!!!

    På Arvikafestivalen partade jag ensam med Robban (sångaren ) i Elegant. Kul prick!
    Häromåret såg jag DM båda Sverigespelningar. Några år tidigare även Kraftwerk.

    Jag gillar verkligen Front 242, Nitzer Ebb, mfl mfl. Givetvis även en massa svenska småband som troligtvis gått i graven idag.
    Electric compilation är en kul samling skivor...

    Sen gillar jag ju även hårdrock (spelningen med Motörhead häromveckan på hovet var grym!), är även svag för 50-60-tal, rock.. Billy Idol är GUD! Å en massa annn härlig musik. Italo disco är en sedan länge skämd fisk som passar fint när man rattar Italienskt 80-tal.

    /Johan

  6. #26
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 941

    Re: Synthtråden!

    Läser på Releaze hemsida att Depeches nya album ska vara klart. Lite återgång till gammal stil, läste nån annan stans att Gore köpt en del gamla synthar och kopplat in till modern studio-utrustning. Man ska kanske ta det med en nypa salt, men om det är sant så lovar det gott! Retro och synthvågen är ju fortfarande ganska stark, och DM borde ju märka att på deras konserter så skriker folkmassas sig hesa på alla låtar fram till "ultra" ungefär, sen är det betydligt tystare bland publiken när nyare material spelas..... Piken torde ju vara tydlig!

    Apropå inlägget ovan så köpte jag just en skön dubbelsamling med "italodisco" låtar. Grymt gött alltså!
    MEDLEM 7032.

  7. #27
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 941

    Re: Synthtråden!

    FRONT242!!! Jag är inget jättefan, men polarn drog med mig på Trägårn i Göteborg igår. Det började rätt hårt, och ökade... Har aldrig blivit överkörd av en sån massiv ljudmatta, eller snarare ljudkaos, som i Fredags kväll.... Herregud säger jag bara... "in rythmus bleiben" war svinbra, "Punish the Machine", avslutningsnummret var ännu bättre. Ekon, vansinniga strobbar och ett ljudinferno var svinläckert. Jag var tuff i början och dissade öronpropparna som polarn lånade ut. Ett par minuter in i konserten satt dom i, halvvägs in fick jag dubbelkolla att dom satt kvar, det lät inte så nämligen.... Fan, man är inte 20 längre.

    Nu ska jag såklart hitta lite gött Front på nätet..... Fast man får vara på rätt humör och tjejen kommer inte gilla det.....
    MEDLEM 7032.

  8. #28
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    402

    Re: Synthtråden!

    Den här tråden hade jag helt missat! Jag blev väl mer eller mindre inlurad i synth-träsket av Mafnus för en massa år sedan, och har vart fast sedan dess

    Favoriterna för mig är Apoptygma Berzerk, Universal Poplab, Alice In Videoland, VNV Nation och Depeche Mode.

    Kul att se att det finns några andra med ordentlig musiksmak här
    #5730 - Viktor Erlingsson

  9. #29
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Borås/Bredared Tidigare Nick: Micke S
    Inlägg
    87

    Re: Synthtråden!

    Jovisst lyssnar man på synth !
    Favoriterna är helt klart:
    Mind.in.a.box - En klar första plats !
    Apoptygma Berzerk
    Depeche Mode
    Welle Erdball
    Kraftwerk.

    Sen så blir det även en del Font242, Nitzer ebb och Alice in videoland

  10. #30
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    45

    Re: Synthtråden!

    Citat Ursprungligen postat av TurboCab
    FRONT242!!! Jag är inget jättefan, men polarn drog med mig på Trägårn i Göteborg igår. Det började rätt hårt, och ökade... Har aldrig blivit överkörd av en sån massiv ljudmatta, eller snarare ljudkaos, som i Fredags kväll.... Herregud säger jag bara... "in rythmus bleiben" war svinbra, "Punish the Machine", avslutningsnummret var ännu bättre. Ekon, vansinniga strobbar och ett ljudinferno var svinläckert. Jag var tuff i början och dissade öronpropparna som polarn lånade ut. Ett par minuter in i konserten satt dom i, halvvägs in fick jag dubbelkolla att dom satt kvar, det lät inte så nämligen.... Fan, man är inte 20 längre.

    Nu ska jag såklart hitta lite gött Front på nätet..... Fast man får vara på rätt humör och tjejen kommer inte gilla det.....
    Finns en del Front 242 på Spotify

  11. #31
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 941

    Re: Synthtråden!

    DEPECHE MODE - 20 April, nya plattan "Sounds of the Universe". Tydligen stämmer ryktena om mkt analoga instrument från Gore..... LÄNGTAR!!!!!

    VNV nation jobbar på nytt också, Reformation-maxin som pratats om länge kommer (äntligen) och dom jobbar på nytt album som lär komma under 2009.

    Såg att Apoptygmas nya är på g i Januari också, för den som gillar lite lättare synthpop/rock, vilket ju faktiskt Apoptygma är nu. Fullständigt kommersialiserat, vilket kan tyckas lite tråkigt, men jag gillar Soundet. Men forna dagar lär dom aldrig nå upp till igen.

    Men fatta - två av det riktigt stora släpper nytt material i år alltså! Blir mkt gött att lyssna på när jag slår mitt og900Cab-cruising rekord i år.....
    MEDLEM 7032.

  12. #32
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Borås.
    Inlägg
    2 717

    Re: Synthtråden!

    Ser också fram emot DM's och VNV's nya album. Håller på att lyssna in mig på Apops nya nu. Väldigt mycket Ladytron och Alice in Videoland över det. Inte mycket kvar av deras gamla sound men jag måste erkänna att jag gillar det ändå. Green Queen till exempel är ruggigt bra

    Nu längtar jag mest till sommaren så jag kan få se Depeche Mode igen
    #5607 | 9-3ss 2.0t 2008

  13. #33
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    133

    Re: Synthtråden!

    Citat Ursprungligen postat av Mafnus
    Citat Ursprungligen postat av TurboCab
    Ok Mafnus, som skapade tråden, vi har visst lite mer att prata om nästa gång!
    Kul att det dyker upp Syntare här på forumet. Jag är fast sen 1989, med DM som grund så att säga. Nu på senare tid är det väldigt mkt VNV som rullat, diggar Covenant, Welle, Apoptygma etc.... Har skaffat en hel del dylikt. Fastnat lite för blippblopp också, 747 tex, helt galen skiva! Sen rent allmänt är det mkt elektroniskt från 80-talet som gäller, ligger liksom i fas med mitt stora og900 intresse.

    Funderar på DM i sommar 2009, Köpenhamn är väl närmast till hands?
    Sedärja! Mer än bilar vi har gemensamt! Jag ska se DM på Arvikafestivalen. Bokade biljett för ett tag sedan. Ska även bli spännande att se vilka andra synthband som dyker upp. Budgeten är ju lite begränsad som student så får räcka med Arvikafestivalen. Hade varit roligt att se DM i Köpenhamn också men det är lite önsketänkande tyvärr.
    jag me! Fast i parken / DK.

    Sett dem live sedan 84 med undantag för 1 eller 2 spelningar.
    Bästa bandet som finns.


  14. #34
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Karlstad/Hammarö
    Inlägg
    391

    Re: Synthtråden!

    Hej!

    Lyssnar på rätt mycket olika musik men är syntare i grunden (sedan '86 ca) och har varit på en del liveframträdanden också.
    Såg bl.a. att Kruppstahl diggade Pouppée Fabrikk, de såg man ju live några gånger på det glada nittiotalet och var med upp på scen och vrålade med Björkk under en spelning i Örebro
    En gång spelade de på en lastbilstrailer i centrala Karlskoga mitt på blanka dagen...

    Jaja, orkar inte lista så många grupper här men är just nu såld på:
    Necessary Response
    Code 64
    Aesthetic Perfection
    Run Level Zero

    Har inte varit med på last.fm så länge, men här är min lista:
    http://www.last.fm/user/thorsseb/charts?subtype=artists

    Provar just nu att göra musik i FL Studio men har inte fått till så mycket vettigt än...

    MVH - Zeb!
    9k CSE 2,3T '94 "sliten bruksis".
    9-3 SE 5D 2.0T 185 '00 "andrabilen".
    99-Turbon väntar i garaget sedan jag köpt hus med renoveringsbehov...

  15. #35
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    13

    Re: Synthtråden!

    Citat Ursprungligen postat av (SiC)
    Hej!

    Lyssnar på rätt mycket olika musik men är syntare i grunden (sedan '86 ca) och har varit på en del liveframträdanden också.
    Såg bl.a. att Kruppstahl diggade Pouppée Fabrikk, de såg man ju live några gånger på det glada nittiotalet och var med upp på scen och vrålade med Björkk under en spelning i Örebro
    En gång spelade de på en lastbilstrailer i centrala Karlskoga mitt på blanka dagen...

    Jaja, orkar inte lista så många grupper här men är just nu såld på:
    Necessary Response
    Code 64
    Aesthetic Perfection
    Run Level Zero

    Har inte varit med på last.fm så länge, men här är min lista:
    http://www.last.fm/user/thorsseb/charts?subtype=artists

    Provar just nu att göra musik i FL Studio men har inte fått till så mycket vettigt än...

    MVH - Zeb!
    sedär jag trevligt med en Värmlandssynthare brukar du vara på club radium nått o studsa runt?

  16. #36
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Karlstad/Hammarö
    Inlägg
    391

    Re: Synthtråden!

    Citat Ursprungligen postat av MuPPeN
    sedär jag trevligt med en Värmlandssynthare brukar du vara på club radium nått o studsa runt?
    Nej det har blivit dåligt med det tyvärr

    Nu för tiden är man ju familjeman med sambo som jobbar varannan helg och då är det inte lätt att få tiden att räcka till mellan allt...
    9k CSE 2,3T '94 "sliten bruksis".
    9-3 SE 5D 2.0T 185 '00 "andrabilen".
    99-Turbon väntar i garaget sedan jag köpt hus med renoveringsbehov...

  17. #37
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    13

    Re: Synthtråden!

    Jaha okej, ja då är det inte lätt o springa runt på krogen hela tiden.

  18. #38
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Karlstad/Hammarö
    Inlägg
    391

    Re: Synthtråden!

    Citat Ursprungligen postat av MuPPeN
    Jaha okej, ja då är det inte lätt o springa runt på krogen hela tiden.
    Nej det är sant
    Brukar du vara där mycket? Emmon den 14'e såg jag i nyhetsmailet. Inget jag lyssnar på direkt iofs.
    9k CSE 2,3T '94 "sliten bruksis".
    9-3 SE 5D 2.0T 185 '00 "andrabilen".
    99-Turbon väntar i garaget sedan jag köpt hus med renoveringsbehov...

  19. #39
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    13

    Re: Synthtråden!

    Citat Ursprungligen postat av (SiC)
    Citat Ursprungligen postat av MuPPeN
    Jaha okej, ja då är det inte lätt o springa runt på krogen hela tiden.
    Nej det är sant
    Brukar du vara där mycket? Emmon den 14'e såg jag i nyhetsmailet. Inget jag lyssnar på direkt iofs.
    Jodå brukar vara där dom flesta gångerna. nej Emmon är väl inget en annan heller lyssnat på. Men senaste gången var riktigt trevligt när Red Cell var där

  20. #40
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 941

    Re: Synthtråden!

    Fasen gubbar, vilket år detta blir! Saab överlever, VNV Nation släpper nytt material både i April och Juni, och Covenant är tillbaka med nytt album!!!

    Längtar redan att bröla runt med Aero -88an och sprida lite VNV nation runt stan!
    MEDLEM 7032.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •