Resultat 1 till 18 av 18

Ämne: Beställde skyltar, fick dom små. BILDER RESULTAT!

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938

    Beställde skyltar, fick dom små. BILDER RESULTAT!

    Vissa här försöker ju få VV att utfärda dom små skyltarna till sin bil, med begränsad framgång. Är väl mest jänkebilar som har dom...

    Jag beställde i veckan nya skyltar till min nya og900 Aero-cab. Den har helt vanliga skyltar i dagsläget, som alla og900. Döm om min förvåning - jag har fått två st SMÅ skyltar....? Varför? När jag beställde så stod det nog mkt riktigt att jag beställt två st små skyltar, men jag tänkte inte på det då... Nu vet jag bättre.

    Hur ska jag göra? Sätta på dom små skyltarna, som inte är original? Ringa VV och be dom ändra så jag får stora skyltarna? Eller bara vara glad att jag fått dom små helt ärligt? Varför vill så många ha dom små på sin bil?

    Behöver tips... Jag är lite rådvill i frågan, är dom små bättre? Till saken hör att uttaget i främre kofångaren är ju anpassat för stora skyltarna, bak funkar det nog med små, men det svarta fältet blir ju enormt stort....
    MEDLEM 7032.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    367

    Re: Beställde skyltar - fick dom små???

    Jag skulle behålla och använda. Tycker inte att skyltar är speciellt snygg styling och bör därför vara så små som möjligt
    9-3 aero cab - 02 ¤såld¤
    Nu med familjejaguar, X-Type 2,5 AWD

  3. #3
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706

    Re: Beställde skyltar - fick dom små???

    Skulle behålla och använda helt klart, snyggare.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Kortedala, Göteborg
    Inlägg
    296

    Re: Beställde skyltar - fick dom små???

    Sälj till någon som tycker det är snyggt med små skyltar...


    Sorry
    Magnus Augustsson
    og9-3SE 225hk/340nm

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 998

    Re: Beställde skyltar - fick dom små???

    Använd såklart! Dom är ju äkta!

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    1 572

    Re: Beställde skyltar - fick dom små???

    haha... för vissa skullle det där vara som att vinna högsta vinsten på ett lotteri, o sen kommer du och blir helt rådvill.

    De små skyltarna är inte bättre på något sätt bortsett från den anledningen att de fått restriktionenr. De syns sämre.
    Hur du ska göra kan bara du avgöra. Är det till MC-gula så kan man försvara de stora med att hålla bilen så original som möjligt, och läckrast skulle vara att ha de gamla plastskyltarna (med oduglig kvalitet) som gällde på den tiden.

    Oftast anser jag att en stor nummerplåt i fronten stjäl väldigt mycket uppmärksamhet från den annars snygga formgivningen. På bakänden däremot så kan det många gånger se precis lika bra ut med standardstorleken eller till och med så att det kan se "naket" ut med den lilla plåten.

    SÅ om jag vore i dina kläder skulle jag sätta liten fram....... Bak skulle jag testa med båda för att känna efter om det känns rätt med liten.

    //
    Citat Ursprungligen postat av Snabbe@STCS
    Köp torktumlaren istället! Varför köpa en ful fälg bara för den är billig?

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Götheborg
    Inlägg
    202

    Re: Beställde skyltar - fick dom små???

    Skumt det där... Som du nämnde finns det ju en del som nästintill hade dödat för att få VV's små skyltar.

    Jag får väl i och för sig sälla mig till skaran och erkänna att jag i min gröna ungdom försökte genom VV få fatt på små skyltar till min dåvarande 745 (slitåsläng, hell yeah). Varvid jag fick någon lagtextsparagraf utskriven och skickad till mig...

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938

    Re: Beställde skyltar - fick dom små???

    Ok gubbs, tack för råden. Helt klart är att det blivit fel i VVs register, min bil skall inte ha små skyltarna. Men det är som ni säger - jag har fått dom på "laglig" väg och jag lutar nog åt att provmontera dom i alla fall. Jag vill inte gärna sprida mitt regnr och nu blir det ju än svårare att se nummret när man är ute och åker, passar mitt paranoida jag litegrand. Fan att jag inte fick dom till bruks-Aeron istället, den är det betydligt större risk att jag fastnar i Fartkameror med etc...

    Ska försöka slänga upp lite bilder här sen när dom är monterade, men det dröjer nog lite. Anledningen till bytet är ju som nämns ovan - bakre skylten är helt slut, krackelerad och djävlig, passar inte en toppskick AeroCab i gult....

    Kommer osökt in på tråden om de TurboX som finns ute som inte är reggade som annat än vanlig Aero, og900 Aero som är import som fått vanlig T16 beteckning etc... Det är inte så lätt för VV att hålla koll på allt verkar det!

    Fråga 2: Skylthållare etc - hur gör man då med lilla skyltarna?? Finns väl inga STCS hållare för lilla skyltarna antar jag.
    MEDLEM 7032.

  9. #9
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Beställde skyltar - fick dom små???

    Citat Ursprungligen postat av TurboCab
    . Helt klart är att det blivit fel i VVs register, min bil skall inte ha små skyltarna.
    Men är det verkligen fel i registret och inte bara i beställningen/leveransen då? Visst står skyltstorleken i registreringsbeviset och vad står i så fall där?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 032

    Re: Beställde skyltar - fick dom små???

    Det är ju sådär skönt diskret med små skyltar!

    Kanske skulle beställa nya i hopp om att det blir "fel" på min beställning också?

    Ska göra ett försök sen! Hehe
    Ш E L i П - 9-3 2.0t

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    1 572

    Re: Beställde skyltar - fick dom små???

    Citat Ursprungligen postat av TurboCab
    Kommer osökt in på tråden om de TurboX som finns ute som inte är reggade som annat än vanlig Aero, og900 Aero som är import som fått vanlig T16 beteckning etc... Det är inte så lätt för VV att hålla koll på allt verkar det!
    Som en parentes i tillvaron. Va de 175 ska säljas i sverige så återfanns bara 165 i VV's register. Av de 31 som jag identifierat har 6 varit med fel märkning hos VV
    Nu går ju Turbo X att identifiera via chassinummret som jag har förstått det, så risken för bluff-Turbo X:er i framtiden är väl förhoppningsvis minimal.
    Citat Ursprungligen postat av Snabbe@STCS
    Köp torktumlaren istället! Varför köpa en ful fälg bara för den är billig?

  12. #12
    Steg 1 benny900s avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 266
    Medlem#
    6770

    Re: Beställde skyltar - fick dom små???

    Självklart är de små men lagliga skyltarna snyggast på en cab. De normalstora, för att inte tala om de groteska EU-skyltarna, skämmer en snygg bil.

    Har lagt märke till att alla nya Kia eller om det är Hyundai har små skyltar fram fast det finns hur mycket plats som helst i fronten. Verkar som man tar beslut lite hipp som happ. I miljömedvetandets värld borde väl VV hålla igen på materialslöseriet och enbart ge ut de små skyltarna för de är ju godkända!

    Skylthållare för små skyltar finns för en billig peng på Mekonomen. Hållaren har plats för en reklamremsa om du vill skriva ut nåt själv. Till exempel "STCS".

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938

    Re: Beställde skyltar - fick dom små???

    Ja, så här blev det bak! Monterat idag. Tycker det blev helrätt... Man kan klaga på EUmärket, men det var helt nödvändigt att bredda skylten för att täcka yttre fästhålen på sidorna. Ska dessutom utomlands med pärlan och då är det ju kul visa att man är långväga. Så, helt lagligt beställda från VV, en T16S AeroCab med små skyltarna:





    Man kan även kommentera "Aero" emblemet som är förrförra ägarens kladd och från en 9000Aero. Men det har suttit så länge att det kommer blir märken av tejpen om jag tar bort det, så det får väl sitta.... Man kan även säga en del om mina otroligt taffliga paint-försök för att dölja regnr, men det låter vi bli.... :roll:
    MEDLEM 7032.

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 032

    Re: Beställde skyltar, fick dom små. BILDER RESULTAT!



    Väldigt nice!

    Jag vill också ha små skyltar.....
    Ш E L i П - 9-3 2.0t

  15. #15
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 057

    Re: Beställde skyltar, fick dom små. BILDER RESULTAT!

    Jag tycker det ser bra ut med dom små skyltarna men blev ändå skeptisk när dom skulle på en og900 men eftersom det är en gul caB dom sitter på ser det riktigt exotiskt ut så dom ska du verkligen behålla!
    Kör arbetsholken VW Caddy -05 basset-transporten VW Golf Variant -08 och
    VW Golf Cab -91 på sommaren

  16. #16
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Aneby
    Inlägg
    88

    Re: Beställde skyltar, fick dom små. BILDER RESULTAT!

    Det ser kanonbra ut, hoppas det blir lika bra fram

  17. #17
    Steg 1 benny900s avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 266
    Medlem#
    6770

    Re: Beställde skyltar, fick dom små. BILDER RESULTAT!

    Det var ju det jag sa, självklart ska du ha de snygga skyltarna istf de stora fula blafforna. EU-märket skulle jag skippa och istället ha ett stiligt litet S-märke snyggt placerat nånstans på bakstammen. Yttre fästhålen för nummerskylten kan du dölja effektivt med en rund svart täckning av nåt slag, exvis en utskuren bit eltejp. Syns inte.

    Lycka till med den snygga bilen, nu blev den perfekt

  18. #18
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Götheborg
    Inlägg
    202

    Re: Beställde skyltar, fick dom små. BILDER RESULTAT!

    Blev ju sketabra det där. Ser lite U.S ut. Vilket är ball på den bilen.


Liknande ämnen

  1. Beställde triggerskiva på Saab
    Av Glader9991 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-01-10, 20:28
  2. Fick Saabkatalog idag, bilder stämmer ej?
    Av borkas i forum Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 21:15
  3. Beställde 6*9:or från SDCC, fick något annat
    Av johnsi i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-07, 21:04
  4. Beställde just de här...
    Av Pelle i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-13, 22:51
  5. Beställde en GT3071R-WG... (ang. beteckning)
    Av cnyb i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2004-12-12, 14:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •