Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: TECTYL: Hull i dører?

  1. #1

    TECTYL: Hull i dører?

    Jeg hadde min 2003 9-5 på komplett tectyl antirust behandling forrige uke. Før jeg leverte inn bilen sa verkstedet at det ikke var behov for å borre hull i dørene mine. Da jeg hentet bilen hadde de allikevel borret hull, og de forklarte det med at det var for vanskelig å gå inn i dreneringshullene under dørene.

    1. Er det vanlig å måtte borre hull i dørene i 9-5en i forbindelse med tectylbehandling?
    2. Får en bedre resultat av å borre hull?
    3. Har antirust verkstedet gjort en feil?




  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    1 546

    Re: TECTYL: Hull i dører?

    Jag vill nog mena att det inte är något fel. Tvärtom visar det snarare på att tectylverkstaden(rostskyddaren) har gjort ett seriöst jobb. Borra hål för att komma åt på känsliga ställen har man gjort så länge man ägnat sig åt att tectylbehandla bilar. Jag har rostskyddsscheman på en gammal Ford Granada från 1980-talet och där är utmärkt var man ska borra och spruta.

    Tilläggas kan att dessa sprutscheman var/är omgärdade med viss sekretess.
    9000CS 2.3i -92 Aero 16" med polerad kant.
    CAVGT40, 9000CS 2,3t automat -98

  3. #3

    Re: TECTYL: Hull i dører?

    Takk for svar! På og9-3 finnes det en "plastbjelke" nederst i dørene som forsterker konstruksjonen. Er det en liknende "plastbjelke" i dørene på 9-5en, er det kanskje derfor at det er vanskelig å tectyl-behandle dørene ved å gå gjennom dreneringshullene? Vil behandlingen som er gjort på mine dører kunne påvirke elektronikken i dørene (alarm, airbagsensor, høytaler, m.m.)?

Liknande ämnen

  1. Tectyl ljuddämpning
    Av Siljan i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-01-02, 17:59
  2. Tectyl underredsmasssa
    Av Turbomupp i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-08-11, 09:27
  3. Dører fra og9-3 over på ng900
    Av McGraw i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-26, 22:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •