Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Saab Diesel 98-03

  1. #1

    Saab Diesel 98-03

    Hej.

    Jag funderar på att köpa min första Saab. Men jag har en del funderingar som jag hoppas att någon kan svara på. Jag funderar på att köpa en 9-3 årsmodell 98-03. Min budget sträcker sig bara till 60 000 kr men det får jag en sådan bil för. Men jag ska inte ha en bensin utan en diesel. Har tidigare erfarenheter av Wolkswagen och Audi och dom gör bra diesel bilar. Hur är egentligen Saabs dieselversion. Är den driftsäker och hur är det med bränsleförbrukningen? Kan man köpa en Diesel Saab utan att göra bort sig? Har inte hört så mycket om Diesel versionen. Hur är annars 9-3 (98-03) i allmänhet, är det en bra bil, vad ska jag se upp med? Anledningen till att jag kollar på Saab är att utrustningsnivån är bra och säkerheten verkar vara mycket god och priserna är ganska bra. Vad tycker ni Saab älskare. Ha de gött.

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871

    Re: Saab Diesel 98-03

    Välkommen hit!

    Flyttar tråden till "Verkstäder, försäkringar och köpråd".

    Har för mig att Michael Rasmussen skrivit en hel del om dessa bilar i den formdelen.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3

    Re: Saab Diesel 98-03

    Hej igen.

    Jag kan inte hitta någon info om 9-3 diesel. Var ska jag leta. Ska jag satsa på 9-3 modellen mellan 98-02 eller ska jag lägga till en slant och satsa på uppföljaren som kom 03. Verkar vara en bättre motor i den. Kan någon hjälpa mig?

  4. #4
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130

    Re: Saab Diesel 98-03


Liknande ämnen

  1. köp av saab 9-3 diesel
    Av uffen i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-09-03, 10:13
  2. Vanlig diesel eller diesel+, premium och allt vad de heter
    Av hostarn i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-03-19, 19:24
  3. Ny Saab 9-5 diesel?
    Av Amazon i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 14:43
  4. Saab diesel?
    Av Fredda i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-05-08, 00:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •