Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 48

Ämne: Eftersnack slalom & årsmöte 2008.

  1. #21
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706

    Re: Eftersnack slalom & årsmöte 2008.

    Citat Ursprungligen postat av Robertsson
    Vill bara påpeka att i frågan om banträff på mittsverigebanan så stämmer det inte riktigt som SportSedan skriver "dock inte i egen regi isåfall" utan det pratades om olika alternativa lösningar och då kom frågan upp om vi kanske skulle försöka med en samträff med någon annan bilklubb.
    Detta är nu en fråga för nya styrelsen att jobba med inför kommande säsong så får vi se vad som kommer ut av detta.

    /Claes
    Öh ok säger du så... skall inte skriva något mer om det skall vara så

  2. #22
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 875

    Re: Eftersnack slalom & årsmöte 2008.

    Citat Ursprungligen postat av Robertsson
    Vill bara påpeka att i frågan om banträff på mittsverigebanan så stämmer det inte riktigt som SportSedan skriver "dock inte i egen regi isåfall" utan det pratades om olika alternativa lösningar och då kom frågan upp om vi kanske skulle försöka med en samträff med någon annan bilklubb.
    Detta är nu en fråga för nya styrelsen att jobba med inför kommande säsong så får vi se vad som kommer ut av detta.

    /Claes
    Ja, motionen var kanske inte övertydlig på den punkten då den refererade till den senaste träffen på Mittsverigebanan (2005?) som förvisso var ett samarrangemang tillsammans med TPC.

    Om Robertsson tycker det är OK kan jag ju citera den motionen i sin helhet här då jag "råkar" ha tillgång till orginalet.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #23
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    959

    Re: Eftersnack slalom & årsmöte 2008.

    Vad för typ av förarutbildning föreslogs/diskuterades? Inriktning mot bankörning i första hand ? Tyckr det låter som en bra ide!

    Jag hade tyvärr inte möjlighe att komma på årsmötet denna gången!

  4. #24
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    816

    Re: Eftersnack slalom & årsmöte 2008.

    Licenstagning tror jag det syftas på.....
    "Född i kvarnkurvan på Kinnekulle Ring
    #7277 Saab 9-3 Aero Coupe -01

  5. #25
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    614

    Re: Eftersnack slalom & årsmöte 2008.

    Var mer inriktning mot "Lär känna din bil" i manöver prov med hjälp av en utbildad ledare. tornros kommer säkert att fylla på med information.

  6. #26
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827

    Re: Eftersnack slalom & årsmöte 2008.

    Att-satsen i min motion lyder enligt följande:

    "Jag föreslår att styrelsen granskar möjligheterna för att arrangera ett tillfälle under kommande år där vi inom STCS har möjligheten att under ordnade former utvecklas inom till exempel slalom- och bromsteknik med hjälp av instruktioner från kunnig personal inom området."

    Det vill säga att i första hand inrikta sig mot slalom- och bromsteknik, inte bankörningsteknik.
    Det dök upp synpunkter på just detta att man även önskar sig ha instruerade tillfällen för utbildning inom bankörningsteknik.
    Motionstillfälle för nästa årsmöte?

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  7. #27
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Re: Eftersnack slalom & årsmöte 2008.

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Robertsson
    Vill bara påpeka att i frågan om banträff på mittsverigebanan så stämmer det inte riktigt som SportSedan skriver "dock inte i egen regi isåfall" utan det pratades om olika alternativa lösningar och då kom frågan upp om vi kanske skulle försöka med en samträff med någon annan bilklubb.
    Detta är nu en fråga för nya styrelsen att jobba med inför kommande säsong så får vi se vad som kommer ut av detta.

    /Claes
    Ja, motionen var kanske inte övertydlig på den punkten då den refererade till den senaste träffen på Mittsverigebanan (2005?) som förvisso var ett samarrangemang tillsammans med TPC.

    Om Robertsson tycker det är OK kan jag ju citera den motionen i sin helhet här då jag "råkar" ha tillgång till orginalet.
    Det får du väl göra om du vill, men då motionen är antagen av årsmötet ser jag inte riktigt vitsen med att lägga ut den här och skapa en debatt i efterskott.

    /Claes

  8. #28
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 875

    Re: Eftersnack slalom & årsmöte 2008.

    Citat Ursprungligen postat av Robertsson
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Ja, motionen var kanske inte övertydlig på den punkten då den refererade till den senaste träffen på Mittsverigebanan (2005?) som förvisso var ett samarrangemang tillsammans med TPC.

    Om Robertsson tycker det är OK kan jag ju citera den motionen i sin helhet här då jag "råkar" ha tillgång till orginalet.
    Det får du väl göra om du vill, men då motionen är antagen av årsmötet ser jag inte riktigt vitsen med att lägga ut den här och skapa en debatt i efterskott.

    /Claes
    Tanken var naturligtvis att den överväldigande majoritet av STCS medlemmar som INTE hade möjlighet att närvara på årsmötet ändå har rätt att få vetskap om vilka beslut som fattades där, vilket väl måste ligga även i styrelsens intresse?

    Hur många klubbmedlemmar är vi nu? Hur många var närvarande på årsmötet?

    Förvisso är Turbotrycket och http://www.stcs.nu alldeles förträffliga fora att sprida medlemsinformation i men eftersläpningen känns ibland lite väl lång.

    Jag själv vill gärna se en aktiv, dynamisk dialog mellan styrelse och medlemmar och då ser jag bland annat denna forumdel eller Styrelsen informerar som lämpliga även om jag vet att ni från styrelsen inte gjort några förpliktelser att svara här.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  9. #29
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    614

    Re: Eftersnack slalom & årsmöte 2008.

    Om jag inte minns fel är vi ca 1700 betalande medlemmar i STCS nu.
    På årsmötet var vi 50 stycken föranmälda.

    Klart att vi alla skulle vilja ha en aktiv dialog mellan styrelse och medlemmar, styrelsen är inte mer än människor och har kanske inte den tiden att lägga här på forumet tack vare de extra uppgifter de får som medlemmar i styrelsen.

  10. #30
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 875

    Re: Eftersnack slalom & årsmöte 2008.

    Citat Ursprungligen postat av rodge
    Klart att vi alla skulle vilja ha en aktiv dialog mellan styrelse och medlemmar, styrelsen är inte mer än människor och har kanske inte den tiden att lägga här på forumet tack vare de extra uppgifter de får som medlemmar i styrelsen.
    Nej, som jag också skrev så har man från styrelsen tydlig deklarerat att man inte kan/vill/tänker använda forumet till medlemsdialog i större utsträckning än nu, ett beslut som jag naturligtvis respekterar.

    Däremot tror jag att det vore ett effektivt och framför allt tidsbesparande sätt att kommunicera med flera medlemmar samtidigt istället för att som nu säga sig vilja ha dialogen med en och en via mail. Detta när man uppenbarligen inte heller har tid att besvara dessa mail.

    Jag inser att styrelsearbetet tar tid och uppskattar det jobb som görs men samtidigt ligger det i såväl medlemmarnas som styrelsens intresse att förbättra våra relationer.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  11. #31
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 807

    Re: Eftersnack slalom & årsmöte 2008.

    Trevligt som vanligt!

    Får passa på att gratulera:
    Vrid
    schough
    hampe4pet

    ....till era platser i slalomen.
    Det sved som f-n men det är bara att lyfta på hatten....

    Ses nästa sesong!

    mvh Jonas

  12. #32
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 008

    Re: Eftersnack slalom & årsmöte 2008.

    Man tackar så mkt, jonTe

  13. #33
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Skene
    Inlägg
    1 007

    Re: Eftersnack slalom & årsmöte 2008.

    Citat Ursprungligen postat av jonTe
    Trevligt som vanligt!

    Får passa på att gratulera:
    Vrid
    schough
    hampe4pet

    ....till era platser i slalomen.
    Det sved som f-n men det är bara att lyfta på hatten....

    Ses nästa sesong!

    mvh Jonas
    Man får tacka,de blir en tuff säsong nästa år......ses då
    Är inne på min 5:e OG900 TurboDe räcker inte med mycke effekt,man ska ju kunna köra bil också!!!
    In hoc signo vinces 5146

  14. #34
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 959
    Medlem#
    Dolt

    Re: Eftersnack slalom & årsmöte 2008.

    Citat Ursprungligen postat av rodge
    Glömde ju...


    Tack mioh för filmen du hade satt ihop. Bra och underhållande om STCS 2008
    Kul att det var någon som uppskattade den.
    Var lite dåligt med folk som verkligen skickade in material. Rättare sagt var det bara M.Sjöberg. Tackar för det M.S! (Tur jag hade lite själv liggandes och att jag fick "låna" från SaabTurbo95 då han inte lyckades skicka in själv i tid.) Tog drygt en arbetsvecka i tid att "slänga ihop" filmen vilket gör att jag nu har endel att ta igen i övriga livet. Men vad gör man inte för sina STCS-kompisar.

    När och om den kommer att finnas för nerladdning eller ej låter jag vara osagt förtillfället. Har lite att reda ut först. Fast det vore ju kul att få visa samtliga medlemmar filmen och någon intro och outro om inte annat då detta inte visades på mötet på pga av visningstrassel och tidsbrist.


    Vad gäller övriga mötet och dagen så tycker jag det flöt på bra. Alltid kul att få svänga med bilen och träffa trevliga människor.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  15. #35
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Vargön, Vänersborg
    Inlägg
    634

    Re: Eftersnack slalom & årsmöte 2008.



    Ena lampan har slocknat ?

  16. #36
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Motala
    Inlägg
    256

    Re: Eftersnack slalom & årsmöte 2008.

    Citat Ursprungligen postat av mioh
    Kul att det var någon som uppskattade den.
    Var lite dåligt med folk som verkligen skickade in material. Rättare sagt var det bara M.Sjöberg. Tackar för det M.S! (Tur jag hade lite själv liggandes och att jag fick "låna" från SaabTurbo95 då han inte lyckades skicka in själv i tid.) Tog drygt en arbetsvecka i tid att "slänga ihop" filmen vilket gör att jag nu har endel att ta igen i övriga livet. Men vad gör man inte för sina STCS-kompisar.

    När och om den kommer att finnas för nerladdning eller ej låter jag vara osagt förtillfället. Har lite att reda ut först. Fast det vore ju kul att få visa samtliga medlemmar filmen och någon intro och outro om inte annat då detta inte visades på mötet på pga av visningstrassel och tidsbrist.


    Vad gäller övriga mötet och dagen så tycker jag det flöt på bra. Alltid kul att få svänga med bilen och träffa trevliga människor.
    Kul när man kan hjälpa till som sagt! Bilderna ligger ju ändå bara o dammar igen på datorn ju, men kräver att få se resultatet innan jul iaf mioh!
    Kör: Saab 9-3 Aero Coupé
    "Han som ingen turbo har, han får åka utan bar!"

  17. #37
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    111

    Re: Eftersnack slalom & årsmöte 2008.

    Vart finner man denna film som mioh sägs ha gjort?
    Eller har jag missat något i de tidigare inläggen?

    Mvh
    /Victor

  18. #38
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Re: Eftersnack slalom & årsmöte 2008.

    Citat Ursprungligen postat av Victor.L
    Vart finner man denna film som mioh sägs ha gjort?
    Eller har jag missat något i de tidigare inläggen?

    Mvh
    /Victor
    Filmen finns i nuläget inte utlagd på nätet då den skall kunna visas på olika aktiviteter i klubben under vinter/vår utan att vara sedd av alla redan innan.

    /Claes

  19. #39
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469

    Re: Eftersnack slalom & årsmöte 2008.

    Jag tog mig friheten att göra ett par egna "bildspel" från STCS träffar. Bara gjort två ännu men det kommer fler...

    http://se.youtube.com/watch?v=xLLQEERSuMU
    http://se.youtube.com/watch?v=doA3nNpq1QU
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  20. #40
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827

    Re: Eftersnack slalom & årsmöte 2008.

    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo
    Jag tog mig friheten att göra ett par egna "bildspel" från STCS träffar. Bara gjort två ännu men det kommer fler...

    http://se.youtube.com/watch?v=xLLQEERSuMU
    http://se.youtube.com/watch?v=doA3nNpq1QU
    Trevliga bildspel Pelle!

    Man längtar verkligen tillbaka till dom varma och sköna dagarna i maj/juni och våran träff på Kinnekulle Ring.

    Kontentan av Mantorp aktiviteten var att det blev blött och ganska många körde över sina begränsningar?

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

Liknande ämnen

  1. Eftersnack Årsmöte - 2013-10-26
    Av tornros i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-11-20, 19:59
  2. Eftersnack STCS årsmöte 20071028
    Av Magnus Aero i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2007-11-04, 17:05
  3. Eftersnack: STCS Årsmöte 061028
    Av TD04 i forum Allmänt
    Svar: 76
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 10:48
  4. Tider Slalom Årsmöte 2006
    Av schough i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-29, 11:45
  5. Eftersnack Årsmöte 2005
    Av TD04 i forum Allmänt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 12:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •