Hej!
Någon som vet hur mycket orginalintercoolern på 9-3 SS -03 duger till, har iofs bara tänkt mig runt 275Hk.
Aeroturbo
Aerospridare
3" Ferrita downpipe med racekat
2,5" sytem från BSR med dubbla utlås
JR insatsfilter
+ Mappning
Mvh
Lars
Hej!
Någon som vet hur mycket orginalintercoolern på 9-3 SS -03 duger till, har iofs bara tänkt mig runt 275Hk.
Aeroturbo
Aerospridare
3" Ferrita downpipe med racekat
2,5" sytem från BSR med dubbla utlås
JR insatsfilter
+ Mappning
Mvh
Lars
9-3 Aero 2002 http://www.garaget.org/?car=172836
VW Polo 1.2 TSI R-Line 2014 http://www.garaget.org/?car=342020
Suzuki GSXR 750 2000 " Turbobygge pågår "
Hej!
Klart den duger.. men vill man behålla effekten en varm sommar dag efter ett par fullgas repor så byter man ju med fördel till en bättre.
Mvh
Opel Astra J OPC 2012
What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?
Intercoolern blir bättre och bättre flödesmässigt ju längre tiden går.
Den bromsar ganska ordentligt, så skall du ha 275hk så bör du rikta in dig på ett byte.
Jag har bromsat 280hk med standardintercoolern, största problemet är att dessa inte gillar höga tryck.
Man lär så länge man lever.
Hej,
Personligen är jag mycket tveksam till om 280 hk går att nå med 14T på vanlig BF98. Min bromsades till 282 hk häromdagen med samma spec som du har räknat upp men på E85 med 630 cc spridare.
Förhoppningsvis hinner vi få dit B207R-kammar och bättre IC under nästa vecka, vilket jag hoppas ska räcka till 290 hk lite högre upp i registret. Momentkurvan ser dock trevlig ut redan nu, med 420 Nm från 2-4.500 rpm.
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.