Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 101

Ämne: Pappa kom hem, för vi längtar efter dig... RIP 7/10-08

  1. #1
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 276

    Exclamation Pappa kom hem, för vi längtar efter dig... RIP 7/10-08

    Nu har det gått snart två veckor sedan det hände, och humöret och orken har väll inte vart på topp så man tagit sig tid att skriva av sig lite.

    En del har kanske fått höra vad som hänt på annat håll, en del har bara märkt att jag inte skrivit på snart två veckor, en del har märkt att de inte fått sina beställningar från EXD Custom skickade ännu (ber om ursäkt för det, men jag hoppas och tror ni har förståelse).

    Vad som hänt är att den 7e oktober 2008 så tog min käre pappa och vän livet av sig. Det kom som en chock för oss alla, han hade inte mått jättebra på sistone men ingen anade att det skulle gå såhär långt. Jag fick beskedet av min granne som ringde mig vid 21-tiden den 7e. Då hade mina småsystrar hittat pappa hängande i tvättstugan och sprungit och snubblat sig ner till grannen.
    När man fick höra gråten i bakgrunden så spelades ett scenario upp i huvudet på mig, innan Helena ens hunnit säga något. Tyvärr var det som jag befarade - visst, vi hade ingen aning om att något sådant skulle kunna hända men eftersom farfar begick självmord på samma sätt när pappa var 24 år så har man haft scenariot i baktanke hela tiden.
    Men när Helena sa vad som hänt så ville man ju inte tro att det skulle vara sant. Hon upprepade flera gånger att jag inte själv skulle köra dit utan att jag skulle ta en taxi. Sedan segade jag ner på golvet och Josefins mamma kom springande till mig och frågade vad som hänt, samtidigt som Josefin kom från vardagsrummet springande. Gråten flödade och man bara satt och chippade efter andan och kunde bara få ut ett ord... Pappa. Tankarna for om ens sista ord till pappa, hinner inte prata nu, måste iväg... och om att ens sista samtal - ett mindre gräl. Vilket gav mig skuldkännslor som hette duga.

    Josefin försökte ringa min bror Lars, men fick inget svar. Så hon ringde Lars flickvän i hopp om att hon visste vart han befann sig. Lars visade sig vara på jobbet så Jennifer åkte med sin familj och hämtade Lars.
    Under tiden så hade jag lyckats få på mig skor och ytterkläder och var redo att åka. Påväg till grannen där vi skulle samlas kommer vi på att vi kanske skulle höra med Johanna, min storasyster om vart hon var. När hon svarade satt hon på tunnelbanan hem till Sundbyberg och hade ingen aning om vad som hänt. Vi plockade upp min storasyster i Mälarhöjden där hon satt stel och blek på en bänk. När hon satte sig i bilen bröt det ut.

    Väl framme hos våra grannar så kommer jag inte ihåg alltför mycket, man skakade och grät och försökte hålla om alla syskonen. Jag tänkte mest på hur synd det måste vara om mina småsystrar som hittat honom, och faktiskt var hemma när det hände - men det hände så tyst att ingen hörde honom.

    Något jag minns är att Polisen vid upprepade tillfällen sa Det kommer snart ett kristeam. Tacka fan för det... det kom aldrig något kristeam.

    När alla syskonen var samlade så förflyttades vi till en nära bekant till familjen. Väl där så ringde Josefin några av mina kompisar och berättade vad som hänt. En kompis, Thomas, sprang hemifrån sig, ca 5km till mig för att finnas vid min sida. ErikR här på forumet ombad sig att flyga ner från Umeå för att stötta mig. Jag kommer aldrig glömma dessa gester och är oerhört rörd av ert stöd.

    Natten var förhållandevis lätt ändå, efter all gråt så kände man sig rätt matt, efter att ha pratat med Gabriella och Johanna, mina systrar så lade jag och Josefin oss runt 02.30 och sov ganska "bra" pga. utmattningen.

    Dagen efter kom två vuxenpsykologer som vår bekant Annelie ringt runt och skrikit på varenda vårdinsats i hela Huddingeområdet för att få hit. Vilket "kristeam". Våra minderåriga syskon fick som svar på frågan vart de ska vända sig "Ni kan väll ringa Rädda Barnen". Jo jag tackar ja för välinvesterade skattepengar.


    Nu orkar jag inte skriva mer just nu...


    Pappa pappa, e du de, så vet du också hur det e, och fast du ingen krona bär, en KUNG du är.

    Vi kommer alltid att minnas och sakna dig.

    Vila i frid 7 oktober 2008

    Brukade spela denna låten för pappa ibland, vet att han gillade den väldigt mycket, och nu får den mig att minnas honom som den stolta pappa han var.
    [youtube:iiuf5zjn]http://www.youtube.com/watch?v=irICIF_2xRg[/youtube:iiuf5zjn]

    Tack för alla underbara år!

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 037

    Re: Pappa kom hem, för vi längtar efter dig...

    Beklagar sorgen min vän.
    Ш E L i П - 9-3 2.0t

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: Pappa kom hem, för vi längtar efter dig...

    Lider med dig EXD.

    Det känns så fruktansvärt onödigt också.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    2 642

    Re: Pappa kom hem, för vi längtar efter dig...

    Fyfan... blir så jävla ledsen när jag läser sånt här... vet hur det var å förlora farfar och kan inte ens tänka mig hur det skulle vara att förlora en far... usch, hoppas ni får den hjälp i behöver och någon att prata med.

  5. #5
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156

    Re: Pappa kom hem, för vi längtar efter dig...

    Usch och fy.

    Kan inte ens börja förstå vad ni genomlidit. Måste verkligen vara fruktansvärt.

    Vet inte alls vad jag ska skriva, finns nog inget jag kan skriva...

    Men vill ändå säga att jag verkligen beklagar sorgen. Och hoppas ni alla klarar er igenom krisen så bra det nu bara går.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Eskilstuna.
    Inlägg
    660

    Re: Pappa kom hem, för vi längtar efter dig...

    Beklagar sorgen mannen!
    Kommer ihåg när jag var upp till dig i somras, när jag träffade din far.
    En mycket trevlig man med glimten i ögat..
    Lider med dig.

  7. #7
    Steg 1 MrDangers avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Tierp
    Inlägg
    1 550

    Re: Pappa kom hem, för vi längtar efter dig...

    Beklagar sorgen.
    Lider verkligen med dig!
    Min projekttråd
    Mitt garage
    Snabbaste Saaben på Nya Challenge banan! (1.26,34)

  8. #8
    Individuell mappning sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 006
    Medlem#
    4706

    Re: Pappa kom hem, för vi längtar efter dig...

    Beklagar sorgen!

  9. #9
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Borås.
    Inlägg
    2 717

    Re: Pappa kom hem, för vi längtar efter dig...

    Blir alldeles tom inombords av att läsa sånt här. Alla vardagsproblem blir riktiga bagateller i jämförelse med vad du går igenom. Beklagar verkligen sorgen och hoppas innerligt att du Henrik och övriga familjen kommer komma tillbaks starkare än någonsin efter den här händelsen. Tiden läker kanske inte alla sår och även om er far inte längre finns med er fysiskt längre så kommer han alltid finnas vid er sida och vaka över er.

    Värna om dina nära och kära och ta all tid som det krävs för att komma på benen igen. Kom ihåg att varken du eller dina syskon kan eller ska klandras för det som har hänt. Känn inga måsten och lägg allt oviktigt åt sidan ett tag och bearbeta sorgen. Kan inte leva mig in i din situation (på gott och ont) men kan inte föreställa mig en värre händelse än det som har hänt.

    Vill bara uttrycka min vrede när jag läser om krishanteringen. Det är pinsamt och oförsvarbart att människor inte tas om hand på ett bättre sätt vid en sån här kris.

    Håll ut - det kan bara bli bättre!

    /Magnus
    #5607 | 9-3ss 2.0t 2008

  10. #10
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 988
    Medlem#
    3471

    Re: Pappa kom hem, för vi längtar efter dig...

    Beklagar det som hänt...

    begrunda och lär, ta vara på varandra...

    mvh
    B
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    615

    Re: Pappa kom hem, för vi längtar efter dig...

    Beklagar sorgen EXD...

  12. #12
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Östergötland/Norrköping
    Inlägg
    6

    Re: Pappa kom hem, för vi längtar efter dig...

    Sänder en tanke till hela din familj!
    Saab 9-5 Griffin 3.0T V6 E85(Nordic Uhr)

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Oxelösund
    Inlägg
    582
    Medlem#
    6892

    Re: Pappa kom hem, för vi längtar efter dig...

    Tankarna går till dig och hela din familj.
    Ta väl hand om er!

    /Johan

  14. #14
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    830

    Re: Pappa kom hem, för vi längtar efter dig...

    Jag har en del grejer i bagaget som jag inte vill gå in på i detalj, men jag kan säga att ditt inlägg har gjort att jag sitter här med floder av tårar ned för kinderna.
    Jag lider verkligen med dig och kan inte göra annat än beklaga sorgen och hoppas att ni någorlunda snart lär er leva med sorgen och i framtiden kan tänka på er far som något mycket positivt som hänt er med alla glada och roliga stunder i fokus!

    Behöver ni någon som helst hjälp framöver så skriv! Det finns väldigt många här på forumet vilket resulterar i en väldigt bred kunskapsbank och som säkerligen inte skulle tveka att hjälpa till! Inklusive jag själv.

    Beklagar återigen!
    /Anders
    V70 II Dieseltraktor 205hk/450nm "Duger att frakta barnvagnen i"
    Fd. Saab 9-5 2.0T & Saab 9000 CSE 2.3T

  15. #15
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Stora Levene
    Inlägg
    566
    Medlem#
    5497

    Re: Pappa kom hem, för vi längtar efter dig...

    Usch...

    Sänder en tanke till dig och din familj, kan inte vara en lätt sak att gå igenom.

    Mina ögon tåras bara jag tänker på att mina föräldrar börjar bli gamla
    och att de en dag inte kommer finnas mer!





    Vila i frid

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Vindeln
    Inlägg
    471

    Re: Pappa kom hem, för vi längtar efter dig...

    usch å fy

    Jag lider med dig å din familj Henrik....

    helt tomt å otroligt tragiskt
    Hé jé int lätt då hé jer svårt!
    2x9-5 2,3 my00
    -85 t16 sportsedan

  17. #17
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    119

    Re: Pappa kom hem, för vi längtar efter dig... RIP 7/10-08

    Beklagar sorgen
    Kör numera volvo c30 T5 E85

  18. #18
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    2 116

    Re: Pappa kom hem, för vi längtar efter dig... RIP 7/10-08

    Tråkigt att behöva läsa nåt sånt här.. beklagar sorgen..
    Efterlämnade han något brev?
    9³ Aero - 01 SÅLD!
    740 GLE - 89 Dissad!
    9³ SC 2.0T - 06 Nyköpt! - Tillbaka i saabträsket! Wohoo!
    Isn't this where... we came in?

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    199

    Re: Pappa kom hem, för vi längtar efter dig... RIP 7/10-08

    Som många andra skriver, blir alldeles "tung" i själen och huvudet av att läsa det här, beklagar sorgen EXD även fast vi aldrig träffats, ta väl hand om er.

    Ska nog slå en pling till de mina och säga hej.

    Återigen, beklagar sorgen EXD.
    - B j ö r n
    F o r d F o c u s R S - 2 0 1 0

  20. #20
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 285

    Re: Pappa kom hem, för vi längtar efter dig... RIP 7/10-08

    Fruktansvärt hemsk händelse att få höra!!
    Blev tagen när jag läste detta och vet inte vad jag ska skriva riktigt.
    Beklagar det djupaste... Liven går ju vidare men med en stor sorg i bagaget givetvis.
    Detta var ju tom samma dag vi sågs sist på Brostugan/Saabträffen verkar det som.
    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

Liknande ämnen

  1. Jag har blivit pappa!
    Av Brandten i forum Off Topic
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2013-11-21, 14:16
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 22:50
  3. Får inte för pappa!!
    Av Cabmange i forum Off Topic
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2009-11-28, 21:07
  4. Jag har blivit pappa
    Av 33920 i forum Allmänt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-09-26, 21:03
  5. Steg 1 idag KL 15:00, längtar.....
    Av thoren900 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2005-06-13, 11:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •