Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 61 till 68 av 68

Ämne: Rädda og900Cab T16

  1. #61
    Citat Ursprungligen postat av TurboCab Visa inlägg
    Ja, precis så. Dom går in i den "bockade plåten" för att inte snurra, sen sitter en låsmutter på baksidan. Skruva loss baksätet så kommer du åt dom och kan lossa. Antar ert broms-system är tomt redan, men det kommer rätt vätska annars om man inte är beredd. Baksätet tar du med två skruvar som sitter i framkant liksom.

    Kul med tråden, det är få som renoverat och jobbat med Cab på detta sättet. Mkt delar är svåra på just cab, så satsa på att återanvända så mkt som möjligt som är cab-specifikt. Min första cab var en 1990 T16 i just vitt så tråden väcker minnen, den bilen var min entre till Saabvärlden. Nu kör jag en gul 1991a Aerocab istället. Men vitt är snyggt alltså! Jag funderar på ta hem en vit från Italien.
    Tack för tipset, Det var som jag trodde och nu är slangar och rör borta. Tack roligt att höra. Hade jag veta det jag vet i idag så hade det nog aldrig blivit köp Är ju inte många som renoverar bilar längre, det trimmas mycket och byter plast..Sen är det ju dessa bilar som är Saab. Iallafall för mig.

    Så du blev sugen på en vit igen? Har aldrig kollat på dem från italien. Prisvärda förstår jag.. Tycker allt din gula aero är något speciellt, mycket fin bil som klär i färgen. Mycket läcker

  2. #62
    Har hunnit med en del till. Tanken, nya bränsleledningar tvättat kabelstam samt anslutit de mesta kablarna. Men vet någon hur + på generatorn går? Kommer den via startmotorn eller hur är den dragen? Tacksam för tips där då minnet sviker mig igen.

  3. #63
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 143
    Medlem#
    7182
    Generator --> Startmotor --> Batteri är det från fabrik

  4. #64
    Citat Ursprungligen postat av joH900 Visa inlägg
    Generator --> Startmotor --> Batteri är det från fabrik
    Tack för det joH900!!!

    Bara kila ut och leta efter en kort kabel nu då. Att saker kan få fötter på 4-5 år..
    "Kör Man Fortare Blir Det Mindre Mil"

  5. #65

    ur dvalan!

    Lillebror har skruvat vidare i ursinnig takt med något litet inhopp i garaget av undertecknad. Det ursinniga arbetet har gett resultat!! Löst är bränslepumpsproblemet och trilskande bromsok!! Hon lever och rör sig!!!
    SHE IS ALIVE!!!
    https://www.youtube.com/watch?v=UtXD...e_gdata_player

  6. #66
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Göteborg/Gdansk, Polen
    Inlägg
    900
    Medlem#
    8419
    Helt otroligt grymt jobbat med bilen! Hoppas man ser den till nån av träffarna i år om man åker. Blir dags för mig o börja ta tag i min LYX 1984 snart, sen får man se vad som fortsätter härnäst
    Bilar:
    1x og900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 46000 mil(sommarbil)
    1x 9-3 Aero 2014 snart 1500 mil(sommarbil)
    2x 9-5: 1x ng9-5 Aero 2011 Mackan steg3(sommarbrukis), 1x og9-5 SC (vinterbil)

  7. #67
    Citat Ursprungligen postat av TurboLamko Visa inlägg
    Helt otroligt grymt jobbat med bilen! Hoppas man ser den till nån av träffarna i år om man åker. Blir dags för mig o börja ta tag i min LYX 1984 snart, sen får man se vad som fortsätter härnäst
    Tackar! Brorsan är grym och förtjänar cred! ! Hade varit kul att hinna med nån träff i sommar..vi får se! Är ju en del kvar att göra först också!! Men får väl bli en rullande renovering på sikt...nu vill vi få den besiktigad och körduglig!!! Klart du skall igång med Lyxen!! De måste också räddas!!!

  8. #68
    Nu så saab vänner! Är bilen besiktigad och jag åker på den emellanåt. Dock finns det lite småsaker att byta ut men det får bli med tiden. Finns ingen rost iallafall !
    Förhoppningsvis sätter jag mig i den och åker till Trollhättan på söndag. Kommer bli en härligt känsla. Vi kanske syns! / Jonas Gunnervik

Liknande ämnen

  1. Og900Cab renovering. SÅLD!
    Av Rickard i forum Projekt
    Svar: 126
    Senaste inlägg: 2011-04-20, 12:09
  2. Tidiga og900cab
    Av bollman i forum Allmänt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-08-29, 02:51
  3. Långresa og900Cab...
    Av TurboCab i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-26, 22:55
  4. Rostskydd på OG900Cab
    Av gbg i forum Allmänt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-05-16, 13:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •