Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Eftermontera dragkrok OG9-3

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2005
    Inlägg
    24

    Eftermontera dragkrok OG9-3

    Eftersom det nu ser ut som att jag kommer att få behålla min kära Saab 9-3 Aero 2001 är det kanske läge att göra den mer funktionell.

    Hatar dragkrokar egentligen, men det finns ju en del avtagbara på marknaden.

    Det man sett är den som har den inte så söta täckluckan i bakspoliern.

    Finns det nån som försvinner helt under bakspoliern utqn att behöva såga? eller vad har man att välja på?
    __________________
    Saab 9-3 Aero Coupé

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Götheborg
    Inlägg
    202

    Re: Dragkrok OG 9-3

    Lyfter en nygammal tråd.

    Funderar på att montera drag på mitt gamla lok. Vet dock inte riktigt om jag ska köra på ett delbart eller ett fast. Då jag tänker en del med plånboken känns ju ett fast drag ganska vettigt. Jag är inte heller någon direkt stylingfetishist, så egentligen har jag ingen direkt "jättenytta" av ett delbart. Då jag känner mig själv rätt, lär nog även ett delbart drag bli sittandes bra länge efter att jag väl har använt det.

    Så, bästa stället som saluför fast drag till en OG9-3? Har kollat Mekonomen samt Meca. Finns det SAAB original? Kostar flis? Onödigt? Ytterligare tips?

    Frågan är säkerligen ställd sjuttifjorton gånger, men är det kablage framdraget för inkoppling av eldosa? Är detta lättlokaliserat då man demonterat bakre plasten?

    Taekk på förhand för bra info.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2005
    Inlägg
    24

    Re: Dragkrok OG 9-3

    Nu sviker minnet eftersom det var en tag sedan jag fråga men en avtagbar ink krok, el och arbete...c:a 4000 på SAAB-verkstan...
    __________________
    Saab 9-3 Aero Coupé

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Bålsta
    Inlägg
    424

    Re: Dragkrok OG 9-3

    Hej!

    Jag måste lyfta denna tråden igen. Ska strax åka och köpa en dragkrok på MECA eller Mekonomen. Dom verkar ha två olika modeller men det spelar nog ingen roll viken man väljer. Det jag undrar över är elen. Om jag köper elkabelsatsen är det bara att plugga in någonstans?

    Mvh Patrik
    Saab 9-5 -07 2.0t BSR Steg2
    Peugeot 107 -07 1.0
    #6132

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Småland
    Inlägg
    313

    Re: Dragkrok OG 9-3

    Meca säljer Bosal krokar om jag fattat rätt?? Funderar på att köpa en sådan krok där för som jag förstått gör dom krokar så man slipper kapa i stötfångaren. Till elen finns det väl en kontakt att rota fram bakom klädseln.

    MVH Filip
    Senast redigerat av Moderator den 2021-06-16 klockan 08:06. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
    Saab 62-93

Liknande ämnen

  1. Eftermontera SPA NG9-3
    Av turbo4ever i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2021-04-01, 09:59
  2. Eftermontera TCS i OG9-3 T7
    Av patryk i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2020-04-20, 17:33
  3. [LÖST] Eftermontera AS3 OG9-5 -07
    Av Anders1984 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-04-20, 18:49
  4. Eftermontera dragkrok OG900
    Av Saab Turbo Karlsson i forum Allmänt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-03-20, 21:38
  5. Eftermontera dragkrok 900/9000
    Av Brandten i forum Allmänt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 23:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •