Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Tällbergs träffen!

  1. #1

    Tällbergs träffen!

    Hej gott folk!
    Vår årliga Tällbergs träff kommer att vara lördagen den 17:e maj.
    Mer info kommer lite senare.
    Men för att ni ska kunna planera in så har vi datumet klart i alla fall.
    Mvh Eva

  2. #2
    Hej gott folk!

    Lördagen den 17:e Maj träffas vi i Leksand utanför hotell Moskogen kl. 11.30.
    Den som vill äter en lunchbuffé ca kl. 12.00 för 95:- där kaffe ingår.
    Hotell Moskogen ligger vid södra infarten till Leksand från RV 70 från Borlänge o ca 200 meter in på vänster sida.
    Se vidare hemsida www.moskogen.com

    Vi far vidare ca kl. 13.00 den lilla vägen till Tällberg där vi stannar till vid den stora parkeringen vid Klockargårdens kaffestuga mitt i byn. Där har vi lite bilsnack o prisutdelning av long-distance samt finaste Saab.
    Vi far vidare ca 14.00 till Rättvik.

    OM vädret tillåter o jag får in anmälan på minst 15 personer så far vi vidare till Rättvik o sommarrodelbanan.
    MEN detta förutstätter att vi får in föranmälan på de som är intresserade då banan inte är öppen ännu rent allmänt utan endast för grupper.
    Det kostar 110:- per person för en timmas körning på Skandinaviens första parallella sommarrodelbana på 725 meter.
    Barn under 7 år endast med vuxet sällskap.
    Tiden ca 15.00 - 16.00 där.

    (OM vi inte blir minst 15 som anmäler sig till rodelbanan eller att det regnar så far vi direkt upp till Vidablick.)

    Vi avslutar dagen med en frivillig fika på Vidablicks café ca kl. 16.30. Se vidare hemsida www.hantverksbyn.se o Vidablick.

    Titta gärna också på hemsida med allmän tursitinformation www.siljan-dalarna.com där kartor mm finns.

    Till Tällberg är det ca 28 mil från Stockholm, 16 från Gävle, 19 från Västerås, 22 från Örebro, 32 från Sundsvall, 52 från Göteborg.

    Alla hjärtligt välkomna o glöm inte o anmäla er om intresse finns för rodelbanan.

    Frågor o intresseanmälan kan göras till Stranna eller Eva

    Mvh Eva 070-4790019

  3. #3
    Jahapp gott folk!
    Glöm inte Tällbergsträffen ni som tänkt komma på den!
    Lördag 17/5 kl. 11.30 är starttiden i Leksand vid hotell Moskogen.
    Ring om ni undrar något 070-479 00 19
    mvh Eva

  4. #4
    Det blev en lyckad Tällbergsträff med strålande sol trots att det inte kom så många...vi var 16 personer 9 bilar o en mc.
    God mat på hotell Moskogen i Leksand, omröstning o prisutdelning i Tällberg samt en tur upp till Toppstugan i Rättvik ovanför sommarrodelbanan o sist en fika ute på Vidablicks fik uppe på höjden stod på programmet.
    Den som vann longdistance var Håkan från Göteborgstrakten o finaste bil vanns av Micke från Älvdalen med en fin cosmic blue 9-5 Aero combi -00.
    Bilder togs bl.a. av Kalle från Insjön o kommer inom kort.
    Mvh Eva

  5. #5
    hej indianturbo jag ville komma men jag hade ju ingen bil men den 14de juni så är jag nog på kinnkulle om bilen är klar.

Liknande ämnen

  1. Internationella saab träffen.
    Av Cabmange i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-22, 23:09
  2. Emmaboda träffen
    Av putte65 i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 17:18
  3. Vingåkra träffen -05
    Av evojensa i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-09, 17:58
  4. Tällbergs-träffen 5/9!
    Av Canada2000 i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2004-09-16, 00:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •