Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Trasig baslåda?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    35

    Trasig baslåda?

    Tjenare det är så att jag har en baslåda där det sitter två 12:or i som jag har haft liggandes ett längre tag nu pga att snabbkontakten gick sönder. Har fått tummen ur och fixade fram nya och lödde fast det hela men när jag kopplade in det till steget så blir det inte ens ett knyst. Tog in den och testade på hemma stereon med samma resultat så jag skruvade isär hela baslådan och testade att koppla direkt på bashögtalarnas pol med samma resultat. Har gjort en visuel inspektion och ser inga skador på dem allas och alla kablar verkar hela.. Någon som har en idé?
    Dom låg i ett garage där det var rätt fuktigt om det nu kan ha något med det att göra?
    Tackar på förhand

  2. #2
    låter som koppartråden i talspolarna har gått av eller så har det blivit kortis. har du mät motståndet på dom?

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    35
    Citat Ursprungligen postat av nucken
    låter som koppartråden i talspolarna har gått av eller så har det blivit kortis. har du mät motståndet på dom?
    hmm nä har inte tänkt på det. Får plocka hem en multimeter från jobbet och ta en titt på det. Tackar för tipset.

Liknande ämnen

  1. Baslåda 93 ss Vad har ni?
    Av Anders K i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-11, 19:17
  2. Baslåda i 9-5 -04
    Av AERO_chrille i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-08, 13:07
  3. Baslåda AS3?
    Av kimpis i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-02, 13:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •