Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: 700sek i P-bot

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Vindeln
    Inlägg
    471

    700sek i P-bot

    En polare fick en p-bot i dagarna på 700 svenska riksdaler !!? tycker det lät hutlöst jävla dyrt... var i en "T" korsning där denne stod 7m å inte 10m ifrån

    Lillebror var ner till sthlm å fick en p-bot på 450 spänn då han inte såg sig för vars han parkerade (parkerade framför en garage in/ut fart )



    Faan ... hux flux blev mina 2000:- inte så farligt mycke (körde in i en bakifrån )

    Ngn som kan Bot bestämmelserna mer ingående ?
    Hé jé int lätt då hé jer svårt!
    2x9-5 2,3 my00
    -85 t16 sportsedan

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    885

    Re: 700sek i P-bot

    P-böterna regleras lokalt av kommunerna.
    Här i stan kostar det 1000:- att stå för nära korsning.. taxizon 600 och diverse annat om man ej pröjsar etc..
    2001 B205E, 2004 B235E, 2006 B235R & 2008 B235E BioPower
    Läs vad jag menar, inte vad jag skriver.

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    1 883
    Medlem#
    891

    Re: 700sek i P-bot

    Faan ... hux flux blev mina 2000:- inte så farligt mycke (körde in i en bakifrån )



    Ajajaj! Länge sen? Vårdslöshet i trafiken?

    Bli inte förvånad om Länsstyrelsen skickar ett brev till dej och vill låna ditt körkort ett tag.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Vindeln
    Inlägg
    471

    Re: 700sek i P-bot

    Var i våras...

    Dom lånade mitt körkort i 1 månad för den förteelsen.... men men vad kan man göra ?

    Jag tycker iaf att folk å fä kan börja visa vars man ska så kan sådana hära olyckor minskas drastiskt...

    Den jag körde in i skulle göra högersväng men använde sig utav motorbroms å inga blinkers samt kass placering å en annan var stressad som få... bara tacka å a emot !
    Hé jé int lätt då hé jer svårt!
    2x9-5 2,3 my00
    -85 t16 sportsedan

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    HEDEMORA
    Inlägg
    222

    Re: 700sek i P-bot

    1500 i Falun på dåligt skyltad handikappruta vid sjukhuset, vad gjorde det när grabben en halvtimme senare fick diagnosen Neuroblastom. Numera har dom märkt upp platsen ordentligt, så jag är nog inte den enda stått där.
    Lennart Andersson
    Golf VR6 -92
    Opel Monterey 3,2 V6

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 483

    Re: 700sek i P-bot

    Citat Ursprungligen postat av Aceman67
    1500 i Falun på dåligt skyltad handikappruta vid sjukhuset, vad gjorde det när grabben en halvtimme senare fick diagnosen Neuroblastom. Numera har dom märkt upp platsen ordentligt, så jag är nog inte den enda stått där.
    Du skulle gått in till Ulla på dagvården på 34:an så hade hon fixat det hela.
    Vi har parkeringstillstånd men ibland måste man ställa sig "konstigt" då platserna inte räcker till, så vid ett tillfälle när jag sprang lite oroligt och kollade om det var böter på gång, sa Ulla: "Kom in till mig med lappen eller tala om att dom är här, så fixar vi saken. Ni med cancersjuka barn som är här så ofta ska f-n inte ha mer elände bara för att det inte finns parkeringar."
    Och den lilla damen sätter sig nog inte många över.
    9000 CSE A50 2,3T200 Aut -97
    9-5 SC Vector 2,0 BioPower Aut -09 BSR Steg2
    TECH 2 med CANdi-box Senaste SW för 9K, 900, 9-3 (Og+Ng) samt 9-5

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    615

    Re: 700sek i P-bot

    Citat Ursprungligen postat av Slättabjörnen
    Citat Ursprungligen postat av Aceman67
    1500 i Falun på dåligt skyltad handikappruta vid sjukhuset, vad gjorde det när grabben en halvtimme senare fick diagnosen Neuroblastom. Numera har dom märkt upp platsen ordentligt, så jag är nog inte den enda stått där.
    Du skulle gått in till Ulla på dagvården på 34:an så hade hon fixat det hela.
    Vi har parkeringstillstånd men ibland måste man ställa sig "konstigt" då platserna inte räcker till, så vid ett tillfälle när jag sprang lite oroligt och kollade om det var böter på gång, sa Ulla: "Kom in till mig med lappen eller tala om att dom är här, så fixar vi saken. Ni med cancersjuka barn som är här så ofta ska f-n inte ha mer elände bara för att det inte finns parkeringar."
    Och den lilla damen sätter sig nog inte många över.
    Skönt att det finns sådana människor som kan se över ett så litet problem som en parkeringsbot i detta fallet.

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    454

    Re: 700sek i P-bot

    Citat Ursprungligen postat av Folke_
    En polare fick en p-bot i dagarna på 700 svenska riksdaler !!? tycker det lät hutlöst jävla dyrt... var i en "T" korsning där denne stod 7m å inte 10m ifrån
    800 spänn kostar samma förseelse i västerås. En polare lyckades med bedriften att lämna bilen 5 meter från ett T-kors, och sedan inte gå ut till bilen på två dagar. Då hittade han TVÅ lappar på 800 spänn vardera: Dom får tydligen lappa en gång var 24:e timma. Jag lovar att 24 timmar prick efter att dom lappar en bil kommer dom runt hörnet på två hjul med den där leksaksbilen och sätter dit en ny om bilen inte är flyttad
    saab 9000 CSE 2,3T -95 http://www.garaget.org/?car=254000
    saab 9-3 Aero -02 http://www.garaget.org/?car=201674 *SÅLD*
    saab 9000 CSE 2,3i -95 http://www.garaget.org/?car=229754

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    543

    Re: 700sek i P-bot

    Dels så bestämmer varje kommun själv avgiften, dels så är det en skillnad mellan att parkera där man inte får parkera (eller glömma att betala) och att parkera på stoppförbud. Så nära korsningen råder stoppförbud, vilket gör förseelsen värre och boten högre.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •